اسکاچ نمی تواند حقش را بگیرد چه برسد به اینکه تجهیزات/بازیکنی با این شرایط بگیرد


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876595

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از عملکرد اسکوچیچ و وضعیت این تیم گفت: اسکوچیچ نمی تواند حقش را بگیرد چه برسد به اینکه تجهیزات را تهیه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی طباطبایی، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران گفت: بحث مدیریت در فوتبال یک یا دو روز نیست. امکانات خوب بود و آیا مربیان می دادند و نمی پرسیدند چرا امکانات وجود ندارد؟

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مربیان ما به دلیل قراردادهای خوبی که داشتند سعی کردند تجهیزات را تهیه کنند، اما تفاوت این دوره با این مدت این است که سرمربی ما در این مدت حرفی برای گفتن ندارد، زیرا خودش از آنها خبر ندارد. پرداخت های خود را دارد و پروازهایش رضایت بخش نیست، پس چگونه می تواند برای تسهیلات بجنگد؟ قرارداد با این مربی از همان ابتدا سخت بود.

او گفت: “من به شدت به دنبال بهبود کیفیت هستم که بتواند این وضعیت را بهبود بخشد، اگر نه، باید فکر کنیم.” ما نتوانستیم کیفیت فردی بازیکنان را ارتقا دهیم و آن را به یک کیفیت تیمی خوب تبدیل کنیم. متأسفانه بازیکنان کیفیت فردی را از دست می دهند. برد و باخت تنها مهم نیست، مهم این است که کیفیت تیم خوب باشد.

ما دو مشکل داریم. یکی نتیجه و دیگری کیفیت فنی بحث می کند. چه این تیم رشد کرده باشد یا نه. ما در قاره آسیا با تیم هایی در کلاس های 2-3 بازی کردیم، اگرچه در دوران ویلموث با آن تیم ها بازی نکردیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: می گویند بچه های ما آدم های روزهای سخت هستند اما از این موضوع به خوبی استفاده نمی کنیم. باید این سوال را به جام جهانی بسپاریم تا به مرحله بعد برویم. بعد از اسکوچیچ روزهای سختی است. من منکر نقش مربی نیستم اما انگیزه ای که در آن زمان داشتیم را از حضور اسکوچیچ نمی بینیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی نیاز به شوک دارد، گفت: شوک را می گویند کوتاه مدت، آن وقت باید دید مربی می تواند این شوک را به نتیجه بلندمدت تبدیل کند یا خیر؟ ما این شوک را ندیده ایم و ممکن است مجبور به انجام آن باشیم. یا می تواند با مجموعه فعلی باشد، اگر ما اینطور فکر نمی کنیم.

وی به پیروزی های ایران مقابل تیم های ضعیف آسیایی اشاره کرد و گفت: با تیم های 2 تا 3 بازی کردیم. عراق و امارات ضعیف ترین تیم سال های اخیر بودند. تنها بازی مهم ما مقابل کره بود که باختیم و با تساوی به پایان رسیدیم. در زمانی که باید انتخاب درستی انجام می شد، این اتفاق نیفتاد. گفتم بهترین زمان برای استفاده از مربیان داخلی است و مطمئناً می توانند به جام جهانی برسند زیرا کل کشور بسیج شده است.

دروازه بان سابق استقلال که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد، در پایان گفت: بازیکنان ما از نظر روحی وضعیت خوبی ندارند و مشخصا چهره آنها خسته است. شرایط خوب نیست اما وقتی با بازیکنان مصاحبه می کنیم و نظر شما را در مورد مربی می پرسیم باید از ما حمایت کند، با این وضعیت بازیکنان را زنده می کنیم. ما به یک مربی نیاز داریم که بتواند از توانایی هایش استفاده کند. من این همه رفتار کیروش را تایید نمی کنم، آن موقع مشکل دستمزد و تجهیزات وجود داشت اما کیروش به دلیل شرایطش وسایل را به زور گرفت اما اسکوچیچ حتی نتوانست حقش را بگیرد. ما نمی توانیم از توان بازیکنان خود استفاده کنیم و این قدرت لحظه به لحظه تمام می شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید