سخنگوی دولت: علی کریمی می تواند به کشور بازگردد، کسی با او مشکلی ندارد. نمی گذارند صدای حق به گوش ورزشکاران برسد/ دولت سیزدهم هرگز اینترنت را قطع نکرده است، اما برخی پیام رسان های خاص فیلتر شده اند/ جمهوری اسلامی در اینستاگرام با دیکتاتوری رسانه ای حاکم مقابله خواهد کرد.

سخنگوی دولت: علی کریمی می تواند به کشور بازگردد، کسی با او مشکلی ندارد.  نمی گذارند صدای حق به گوش ورزشکاران برسد/ دولت سیزدهم هرگز اینترنت را قطع نکرده است، اما برخی پیام رسان های خاص فیلتر شده اند/ جمهوری اسلامی در اینستاگرام با دیکتاتوری رسانه ای حاکم مقابله خواهد کرد.

روز جدید علی بهادری سخنگوی دولت با اشاره به علت قطعی اینترنت پس از حوادث اخیر گفت: دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را سیاه نکرد، بلکه برخی پیام رسان های ویژه فیلتر شدند. وی درباره اینستاگرام ادامه داد: این شبکه اجتماعی زیر نظر دیکتاتوری آمریکا فعالیت می کند. وی با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی گفت: او می تواند به کشور برگردد، هیچکس با او مشکلی ندارد. دیکتاتوری رسانه ای اجازه نمی دهد صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت مصمم به گفت و گو با مردم است، گفت: دشمنان از دولتی که حرفی برای گفتن داشته باشد و از کارش دفاع کند می ترسند.

علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در اجلاس دانشجویان دانشگاه قم افزود: کشور ما به دلیل سوء مدیریت داخلی و ناکامی های دیکتاتوری و سلطنت با وجود همه ظرفیت های داخلی از پیشرفت های معمول دنیا عقب است.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایرنا، وی تصریح کرد: حتی پس از انقلاب نیز رقبای منطقه ای و قدرت های جهانی با تحمیل جنگ های مختلف ترکیبی مانع پیشرفت کلی کشور شدند. ماهیت دیکتاتوری این است که با ایجاد صدای رسانه ای اجازه معرفی و تبیین تحولات داخلی را نمی دهد.

وی با بیان اینکه ایران در تولید علم رتبه پانزدهم جهان را دارد، گفت: ایران در فناوری نانو رتبه چهارم و همچنین در علوم مهندسی رتبه دهم و در محصولات دارویی رتبه هشتم را دارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: از مجموع 3 میلیون و 200 هزار دانش آموز بیش از 50 درصد آنها زن هستند که نشان می دهد زنان در ایران آزادی کامل برای پیشروی دارند اما دیکتاتوری رسانه ای اجازه نمی دهد این موضوعات مطرح شود.

وی یادآور شد: دشمن از تشکیل چنین حلقه های بازجویی بین مردم و مسئولان هراس دارد و می خواهد آنها را به حاشیه ببرد. دشمن از دولتی که حرفی برای گفتن و دفاع از کار خود دارد می ترسد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نحوه اجرای عدالت در دولت سیزدهم گفت: اصلاح نظام یارانه ها و تفکیک قشر ثروتمند و فقیر در پرداخت یارانه از موارد رویکرد عدالت محوری است. دولت مستقر

بهادری جهرمی ادامه داد: سه دهک آخر جامعه که بیش از 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود ماهانه 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند در حالی که قبلا به واسطه ها و واردکنندگان کالا یارانه تعلق می گرفت.

وی همچنین بیان کرد: زمانی که دولت روی کار آمد که نرخ دلار بالای 25 هزار تومان بود; تغییر نرخ دلار آمریکا یکی از عوامل مهم افزایش نرخ ارز در سال گذشته بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در صورت تداوم رشد اقتصادی کشور به مدت 10 سال، وضعیت کشور به روال قبلی خود باز می گردد، افزود: بر اساس آمارهای رسمی ملی و بین المللی، رشد اقتصادی کشور در دهه 90 نزدیک به صفر درصد بوده است، این در حالی است که رشد اقتصادی کشور در سال گذشته نزدیک به پنج درصد بوده است.

بهادری جهرمی با اشاره به علت قطعی اینترنت پس از حوادث اخیر، اظهار کرد: دولت سیزدهم هیچ گاه اینترنت را قطع نکرد، بلکه برخی از پیام رسان های خاص فیلتر شدند، در حالی که دولت قبل از وقوع چنین حوادثی کل اینترنت را قطع می کرد. استثنایی او مخالفت کرد.

وی ادامه داد: اینستاگرام به هر بهانه ای عکس سردار سلیمانی را حذف می کند اما به راحتی دستورالعمل ساخت کوکتل مولوتف، پاره شدن گلوی سرباز و سایر تصاویر خشن را پخش می کند، این شبکه اجتماعی زیر نظر دیکتاتوری آمریکا فعالیت می کند.

بهادری جهرمی گفت: جمهوری اسلامی با دیکتاتوری رسانه‌ای که اینستاگرام و سایر رسانه‌های وابسته به دلارهای سعودی و انگلیس را اداره می‌کنند، مقابله خواهد کرد. برای ما فرقی بین دیکتاتوری رسانه ای غرب و شرق نیست.

وی تصریح کرد: شعار زن، زندگی، آزادی و مرد، وطن و آبادی نیز شعار دولت است و از آن حمایت می کند. دولت با هرگونه دیکتاتوری رسانه ای و اقتصادی موافق است تا صدای ملت خود را در صحنه جهانی به گوش مردم برساند، اما با ناآرامی در هیچ موضوعی موافق نیست.

وی همچنین به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: او می تواند به کشور بازگردد، هیچکس با او مشکلی ندارد. دیکتاتوری رسانه ای اجازه نمی دهد صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.

بهادری جهرمی گفت: هر موضوع احتمالی بعد از سوالات دانشجویان پیش بیاید شخصا پیگیری خواهم کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما با دیکتاتوری رسانه ای و خاموش شدن صدای منتقدان، تردیدها، اعتراضات سالم و مسالمت آمیز آنچنان که شایسته ایرانیان است مخالفیم و معتقدیم هر دو شمشیر دولبه هستند. نمی گذاریم آرمان استقلال و آزادی امام راحل افراط کند.

دیدگاهتان را بنویسید