سخنگوی دولت: اینترنت فیلتر نیست، فقط دو بستر فیلتر شده است

سخنگوی دولت: اینترنت فیلتر نیست، فقط دو بستر فیلتر شده است

روز جدید سخنگوی دولت گفت: وی با اشاره به اتفاقات چند هفته اخیر در کشور گفت: با جنایتکاران هیچ جایگاهی مماشات نخواهیم داشت.

علی بهادری جهرمی عصر پنجشنبه در جلسه پرسش و پاسخ هیئت ثارالله زنجان، حرکت دولت را مبتنی بر اعتماد به مردم و تکیه بر اراده آنها در عین تلاش برای تحمیل حقوق از بیرون دانست و گفت: رشد اقتصادی موجب شده است. کشور در سال گذشته به حدود پنج درصد رسیده و نتیجه این رشد به تدریج خود را به توده مردم نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان روند اقدامات خود را در حوزه های مختلف تسریع خواهد کرد، افزود: ما تازه شروع کار هستیم و اقدامات بسیار بیشتری در پیش است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دشمن با تمام توان وارد شده تا در مسیر توسعه کشور وقفه و موانع ایجاد کند، ادامه داد: وقتی دشمن متوجه شد اگر این مسیر ادامه پیدا کند دردها برطرف می شود و قطار انقلاب به ریل بازخواهد گشت.او تصمیم گرفت اجازه این حرکت را ندهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ کس منکر وجود برخی نارضایتی ها در جامعه نیست، گفت: دشمن می داند که اگر مشکلات حل شود مردم به مرکز میدان انقلاب برمی گردند و نباید ناراضی مردم را سانسور کنیم. “

بهادری جهرمی با اشاره به اتفاقات چند هفته اخیر در کشور گفت: با مجرمان هر کجا که باشند هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

وی افزود: در مورد حوادث اخیر ما بین مردم تفاوت قائل می شویم، طبق بیانات مقام معظم رهبری این فرزندان این کشور هستند که در معرض ترفندهای رسانه ای و تبلیغاتی دشمن قرار گرفته اند اما ما هیچ تحملی برای مقابله نداریم. بازیگران اصلی اغتشاشات.

سخنگوی دولت اظهار داشت: نحوه برخورد با یک سری افراد به اصطلاح سیاه نمایی یا فریب خوردگی متفاوت است. همه ما اعضای یک خانواده هستیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بین سرکرده اغتشاشات و فردی که فقط یک بازیگر بوده و احساساتی شده تمایز قائل می شویم، گفت: با هرکسی که مسئولیتی داشته باشد حتی یک فرد عادی که مرتکب جرمی شود و به جان و مال آسیب برساند برخورد جدی می کنیم. از جامعه

وی افزود: ابزار اصلی دشمن رسانه ها هستند و مزیت های نسبی آنها در ادوار مختلف این رسانه بوده است و با دروغگویی و آدرس دادن اشتباه افکار عمومی را به سمتی که می خواهند می کشانند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ماهیت رسانه ها اغواگری و بزرگنمایی یا به حداقل رساندن مشکلات است، گفت: رهبر معظم انقلاب به همه ما فرمودند وارد جهاد شوید تا توضیح دهند که این جایگاه برای دولتمردان مهمتر و دشوارتر است زیرا مسئولیت دارد. البته باید اذعان داشت که بدون حضور و گفتگوی مردم مشکلات حل نمی شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه همزمان با مشکلات موجود شاهد تغییر در هندسه قدرت جهانی هستیم، افزود: نبردهایی که در جنگ قدرت جهانی یافت می شود وضعیت عادی نیست، به عنوان مثال جنگ اوکراین و نقشی که ایفا می کند. در بازی های بحران انرژی و امنیت غذایی شوخی نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برنامه ریزی خوبی در حوزه امنیت غذایی انجام شده است، گفت: در حالی که بسیاری از کشورها در این زمینه با بحران مواجه هستند، شاهد خرید مطمئن این محصولات توسط کشاورزان هستیم.

بهادری جهرمی اتکای دولت سیزدهم به دولت محلی و تولید را وابسته عنوان کرد و افزود: در حوزه گندم شاهد افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان بوده ایم چرا که مانند گذشته به تیشه کشاورز نمی چسبیم. دوره قبل و برای برنج و جو 25 شاهد افزایش تولید هستیم.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه در پایان سال 1398 هزینه جاری ماهانه دولت 27 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: در روز واگذاری دولت در شرایطی که وجود نداشت، هزینه جاری به 60 هزار میلیارد تومان در ماه رسید. پول

وی به سیاست کنترل نقدینگی دولت اشاره کرد و افزود: دولت در این موضوع به دو سیاست نگاه کرد که یکی از آنها تامین منابع واقعی داخلی و خارجی بود. بر اساس این سیاست، جمع آوری مالیات نزدیک به 100 درصد افزایش یافت.

بهادری جهرمی در ادامه یکی دیگر از اقدامات دولت را فعال سازی تجارت با کشورهای همسایه عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل این مشکل تجارت ما با برخی کشورهای همسایه تنها در یک سال پنج برابر شده و خط ترانزیتی که بسته شده نیز فعال است. بوده

وی خاطرنشان کرد: دولت علیرغم وجود مشکلات آستین ها را بالا زد و به دل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی که مردم را خسته می کرد رفت و برای هر کدام برنامه ریزی کرد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم وضعیت کشور ما در شرایط سختی قرار داشت افزود: مقام معظم رهبری نیز در اولین دیدار با هیئت دولت اعلام کردند که این دولت در شرایط سختی روی کار آمد.

سخنگوی دولت با وجود اینکه به دلیل ترس از ناامیدی در افکار عمومی زیاد درباره این وضعیت صحبت نکردیم، گفت: دولت سیزدهم به دلیل ایمانی که به مردم داشت، خود را دولت مردمی نامید، زیرا معتقدیم اگر اراده مردم اگر به این تکیه کنیم می توانیم مشکلات را حل کنیم، به همین دلیل دولت با حمایت مردم وسط آمد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت دو قانون اساسی برای حل مشکلات دارد، افزود: یکی از اصول کار دولت این است که باید با حضور مردم کارها را حل کند و تاکید دیگر این است که اگر جایی مشکلی پیش آمد، ما باید کارها را حل کنیم. نباید از مشکلات فرار کرد

سخنگوی دولت گفت: کرونا باعث شده بیش از حد معمول به فضای مجازی که توسط غربی ها اداره می شود نگاه کنیم و دشمن نیز از این معضل سوء استفاده می کند.

بهادری جهرمی دوشن از فرآیند ایجاد شده در حوزه استفاده مردم از فضای مجازی استفاده کرد و افزود: هر چه با فعال شدن مدارس، دانشگاه ها و شوراها پیش برویم، مردم به تدریج به استاندارد خود در استفاده از فضای مجازی باز می گردند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره بر نقاط ضعف متمرکز است، گفت: دشمنان ما در یکی دو ماه اخیر با تمام توان خود اعم از پول، رسانه و قدرت دست به دست هم داده اند و امپراتوری دروغ در رسانه ایجاد کرده اند. کشور را ویران کرد، اما به گفته ولی فقیه امپراتوری آمریکا رو به زوال است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه گاهی نابرابری های ایجاد شده توسط دشمنان، انگیزه و فرصت در دل بحران است، یادآور شد: باید از این انگیزه ها استفاده کرد و هوشیار بود.

وی با بیان اینکه برخی از جوانان ما توسط دشمن گمراه شدند و یا فشارها باعث شد تصور نادرستی به آنها داده شود، تاکید کرد: عاقبت تمام مشکلات و دستکاری هایی که دشمن برای کشور ایجاد کرد به ظلم، بداخلاقی و دروغگویی آنها ختم شد. .

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه محاسبات دشمن و شناخت اراده مردم ایران قطعا اشتباه بوده است، گفت: محاسبات جمهوری اسلامی مبنی بر اعتماد به مردم و اراده آنها قطعا درست بوده و با تکیه بر آنها می توان هر مشکلی را حل کرد. “

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم و هنوز نتوانسته ایم بخشی از دردهای خود را درمان کنیم، اما راه درمان دردهای امروز بیش از دیروز ثابت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس کلام خداوند در قرآن کریم خداوند افراد را تغییر نمی دهد مگر زمانی که در درون خود تغییر کنند، گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مفاهیم این گونه آیات محقق شد.

سخنگوی دولت بابیان اینکه در برخی از این دوره ها به این آیه پشت کرده ایم و در مسیر اجرا از آن منحرف شده است، تاکید کرد: این یک درصد در ابتدای این دولت بود، تورمی که می کند. یک شبه اتفاق نمی افتد

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور 14 درصد بوده است، افزود: دلیل این امر این است که ما اصرار بر تکیه بر اراده یک توده داشتیم.

وی تصریح کرد: باید خودمان برای تغییر برنامه ریزی کنیم و پیشگام نهضت باشیم و پیشگام حل مشکلات و دستیابی به دستاوردها باشیم.

بهادری جهرمی افزود: اگر در جنگ اراده ها به اراده خود تکیه نکنیم و بخواهیم پیشرفت کشورمان را با اراده دیگر کشورها پیوند بزنیم، به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید و تغییری در وضعیت ما ایجاد نمی شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: متأسفانه انقلاب اسلامی چندین سال است که از مسیر درستی که می شناسد و پیش رفته است منحرف شده است، اما ایران اسلامی مانند گذشته با اقتدار راه خود را ادامه خواهد داد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب در یک یا دو ساعت قابل بیان نیست، افزود: کشور ما در حوزه تولید علمی رتبه پانزدهم جهان را دارد. از مهمترین دستاوردهای علمی می توان به قدرت پرتاب فضایی، ایجاد ربات های انسان نما، تولید لیزر، صنعت داروسازی، شرکت های دانش بنیان و بسیاری دستاوردهای دیگر اشاره کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه زمانی حدود 16 تا 17 درصد پزشک زن در کشور در رشته های زنان و زایمان داشتیم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی بیش از 95 درصد پزشکان این رشته را زنان تشکیل می دهند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اینترنت قطعی نیست و در حال حاضر توسط ادارات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: تنها دو بستر متخلف اینستاگرام و واتس اپ فیلتر شده اند. این دو پیام رسان مخل هستند و شفاف نیستند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: پلتفرمی که هشتگ آرتین را حذف می کند و آن را هشتگ می کند و عکس حاج قاسم را ترویج خشونت می داند چگونه می تواند از حقوق مردم ما دفاع کند؟ در رسانه ای که اسلحه و خشونت را آموزش می دهد، آیا نباید با این متخلف مبارزه کرد؟

وی با بیان اینکه دولت در قالب بسته های پیشنهادی از کسب و کارهای اینترنتی حمایت خواهد کرد، ادامه داد: البته مابقی پیام رسان ها و کسب و کارهای اینترنتی فعال هستند اما کسب و کارهای فضای اینستاگرام متحمل ضرر و زیان شده اند، به همین دلیل پیگیر حقوق تخلفات قانونی هستیم. و تریبون های سیاسی ما آن سکوها خواهیم بود و از حقوق خود تجاوز نمی کنیم. دولت همچنین تا حد امکان از مشاغل اینترنتی آسیب دیده حمایت خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیش از 95 درصد کلاس های درس دانشگاه آزاد است و دانشجویان در کلاس ها حضور دارند، گفت: جلسات خود را از جهات مختلف ادامه می دهم و در دانشگاه ها و بین عموم دانشجویان حضور خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید