وزارت ارتباطات اعلام کرد، اما اینترنت فیلتر شده ایران همچنان فیلتر است

وزارت ارتباطات اعلام کرد، اما اینترنت فیلتر شده ایران همچنان فیلتر است

روز جدید خبر رفع محدودیت اینترنت بین الملل در حالی مطرح شد که دیروز 2 اسفند 1401 اینترنت بین الملل نیز حوالی ساعت 10 صبح قطع شد و اکثر کاربران تنها در بستر شبکه ملی اطلاعات می توانستند به خدمات داخلی دسترسی داشته باشند.

جی پلاس؛ علیرغم اطلاعیه وزارت ارتباطات مبنی بر رفع محدودیت های اینترنت بین المللی، بررسی ها نشان می دهد که فیلترینگ اپلیکیشن ها و سرویس های فیلتر شده همچنان پابرجاست.

امروز 3 اسفند 1401 خبرگزاری ایرنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع آخرین محدودیت ها در اینترنت بین المللی خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت ارتباطات از رفع محدودیت های روزهای گذشته اینترنت خبر داد و نوشت:

محدودیت هایی که در روزهای گذشته و در ساعات خاصی از شبانه روز به دلایل و دستورات مراجع ذیصلاح در سطح بین المللی اعمال شده بود، قبلاً رفع شده است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۶ مهرماه اعلام کرد که به استثنای پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ، محدودیت‌های اعمال‌شده برای اینترنت بین‌المللی و بسترهای خارجی لغو شده است. در همان روز رسانه های مختلف از رفع نشدن محدودیت ها خبر دادند.

امروزه نیز مشاهدات و بررسی ها نشان می دهد که این محدودیت ها به طور کامل برطرف نشده و به استثنای اینستاگرام و واتس اپ، سایر پلتفرم ها مانند لینکدین، اپ استور، گوگل پلی، وایبر و … هنوز فیلتر هستند و بدون استفاده از VPN قابل دسترسی نیستند. همچنین خبر رفع محدودیت ها در سطح بین الملل اینترنت در حالی مطرح شد که دیروز 23 مهر 1401 اینترنت بین الملل نیز حوالی ساعت 10 صبح قطع شد و اکثر کاربران تنها در بستر شبکه ملی اطلاعات می توانستند به خدمات داخلی دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید