در اینجا برخی از اپلیکیشن های پیام رسان جایگزین واتس اپ در ایران آورده شده است

در اینجا برخی از اپلیکیشن های پیام رسان جایگزین واتس اپ در ایران آورده شده است
مهمترین ویژگی های یک پیام رسان خوب
حفاظت از حریم خصوصی
در زمانی که ردیابی و نگهداری داده های کاربران در اینترنت به یک مشکل گسترده تبدیل شده است، نیاز به تمرکز شدید بر روی ویژگی های حفظ حریم خصوصی وجود دارد. یک پیام رسان خوب باید یک ویژگی رمزگذاری سرتاسر داشته باشد که تضمین کند فقط فرستنده و گیرنده می توانند به پیام ها و هر محتوای دیگری که از طریق پلتفرم ارسال می شود دسترسی داشته باشند. با این حال، بسیاری می گویند که بهترین برنامه های پیام رسان هنوز بهترین گزینه برای استفاده نیستند، حتی اگر رمزگذاری انتها به انتها دارند. بسیاری از سازمان‌های امنیت سایبری به طور منظم این گونه برنامه‌های پیام‌رسان را برای جستجوی آسیب‌پذیری‌های امنیتی زیر نظر دارند.

توانایی کار بر روی پلتفرم ها و دستگاه های متعدد
یکی دیگر از ویژگی های یک پیام رسان خوب، امکان استفاده از آن در پلتفرم ها و دستگاه های مختلف است. امروزه اپلیکیشن های محبوب در اکثر سیستم عامل ها مانند اندروید، iOS، MacOS و ویندوز در دسترس هستند. هنگام انتخاب یک جایگزین WhatsApp، مهم است که برنامه ای را پیدا کنید که در همه سیستم عامل ها کار کند. حتی اگر نمی توانید از واتس اپ نسخه پشتیبان تهیه کنید، برنامه جایگزین شما مجبور نیست هر بار که وارد یک پلتفرم جدید می شوید، همه داده های شما را از دست بدهد. برای مثال، مهم نیست که به کدام پلتفرم (یا مرورگر) سوئیچ می‌کنید، داده‌های شما در سرویس‌های پیام‌رسانی مانند Slack هرگز حذف نمی‌شوند. همچنین مهم است که به دنبال برنامه هایی باشید که می توانند همزمان روی چندین دستگاه اجرا شوند. به خصوص در مورد یک سرویس پیام ثانویه، داشتن انعطاف پذیری حداکثری در استفاده از اهمیت زیادی برخوردار است. در زیر بهترین برنامه های جایگزین واتس اپ را بررسی خواهیم کرد:

1- سیگنال

جایگزین واتس اپ
پیام رسان سیگنال یکی از قدرتمندترین جایگزین های واتس اپ به دلیل حفظ حریم خصوصی و اعتبار امنیتی است. این برنامه از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند و هنگام نصب، مجوزهای کمی از دستگاه شما دریافت می کند. این ویژگی ها سیگنال را جایگزین مناسبی برای واتس اپ می کند. احتمالاً کاربران زیادی از این برنامه را در بین دوستان خود پیدا خواهید کرد و تجربه کاربری آن تفاوت چندانی با آنچه واتس اپ ارائه می دهد ندارد. این برنامه همچنین ویژگی های مختلف اشتراک گذاری رسانه را ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین برنامه های پیام رسانی برای اندروید و iOS در حال حاضر تبدیل می کند.
نقاط قوت
رمزگذاری انتها به انتها
حداقل جمع آوری داده ها

نقاط ضعف
رابط کاربری پایه
لینک به شماره تلفن

2- تلگرام

جایگزین واتس اپ
تلگرام یکی از محبوب ترین جایگزین های واتس اپ است. این برنامه دارای ویژگی حفظ حریم خصوصی است و رمزگذاری سرتاسری را ارائه می دهد. حریم خصوصی تنها قابلیتی نیست که تلگرام را متمایز می کند. چندین ویژگی وجود دارد که تلگرام را به یک اپلیکیشن کامل برای شبکه سازی، کشف محتوا و ارتباطات امن تبدیل می کند. تلگرام به شما امکان می دهد به چندین گروه باز بپیوندید، افراد جدیدی را در گروه هایی که به عنوان یک انجمن کار می کنند کشف کنید یا آخرین به روز رسانی ها را در مورد موضوعات خاص دنبال کنید. تلگرام همچنین گروه های تایید شده را برای محافظت از یکپارچگی اطلاعات ارائه می دهد. شما می توانید برخی از وظایف را در تلگرام به ربات های خود محول کنید. همچنین می توانید تصاویر حذف شده را در تلگرام ارسال کنید (تصاویری که پس از مدت زمان مشخصی ناپدید می شوند).

نقاط قوت
طیف گسترده ای از کانال های عمومی
پیام های رمزگذاری شده و گم شده

نقاط ضعف
آدرس IP کاربران را ثبت می کند
ممکن است کمی شلوغ باشد

3- iMessage

iMessage فقط برای iOS در دسترس است، اما چیزی که این برنامه را متمایز می کند، انعطاف پذیری و سهولت ارتباط آن است. اگر اینترنت شما کند است، iMessage می تواند به طور خودکار پیام شما را از طریق اس ام اس بدون دخالت شما ارسال کند. رابط کاربری این برنامه نیز نسبت به قبل بهتر شده و امروزه یکی از غنی ترین برنامه های پیام رسان از نظر گرافیکی است. این سرویس با Memoji اپل برای ایجاد نماها و فیلترهای سفارشی، پین کردن مکالمات، ایجاد گروه ها، پاسخ به پیام های انتخابی و موارد دیگر یکپارچه شده است. این برنامه همچنین از رمزگذاری سرتاسر در تمامی پلتفرم‌های خود پشتیبانی می‌کند و یکی از بزرگترین نقاط قوت آن، ادغام چند پلتفرمی داخلی آن در تلفن‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها است. iMessage برای پشتیبان گیری به طور خودکار با iCloud همگام می شود.

نقاط قوت
امنیت بالا

نقاط ضعف
فقط برای Ios موجود است.
ویژگی پاسخ های موضوعی گیج کننده به نظر می رسد

4- گوگل چت

جایگزین واتس اپ
اگر کاربر همیشگی خدمات گوگل هستید، استفاده از چت گوگل مزیت محسوب می شود. این برنامه با تمام مخاطبین Google و Gmail شما یکپارچه می شود. اگر از تلفن Android استفاده می کنید، با مخاطبین تلفن شما نیز همگام می شود. مهمتر از همه، این برنامه در iOS نیز کار می کند و این باعث می شود Google Chat یک برنامه جهانی باشد. برنامه‌ای که استفاده از آن نیز آسان است زیرا اکثر ما از خدمات Google به روشی استفاده می‌کنیم.

راحتی این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار ارتباطی تجاری به کسب و کارهای کوچک و سرمایه گذاری اجازه می دهد تا بدون پرداخت مبالغ هنگفت از این اپلیکیشن استفاده کنند. Google Chat همچنین مجموعه خوبی از ابزارهای به اشتراک گذاری فایل را ارائه می دهد که از طریق آنها می توانید به راحتی کپی فاکتورها یا هر سند مربوط به کار را به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این اپلیکیشن همگام سازی آن با گوگل درایو است که باعث می شود اکوسیستم فشرده ای از فایل ها و سرویس های پیام رسان را دریافت کنید. همچنین رابط کاربری آسانی دارد.

نقاط قوت
ورود آسان از طریق جیمیل
طراحی ساده UX

نقاط ضعف
خدمات پولی

5- تیم های مایکروسافت

اپلیکیشن Microsoft Teams یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویدئو کنفرانس است. همچنین دارای یکی از قوی ترین بسته های ارتباطی است که آن را به یکی از بهترین برنامه های چت در محل کار تبدیل می کند. این برنامه به شما این امکان را می دهد که حتی در خارج از محل کار با کاربرانی که دارای حساب مایکروسافت هستند ارتباط برقرار کنید. مزیت بزرگ این سرویس ذخیره سازی و پشتیبان گیری ابری مایکروسافت OneDrive است که به کاربران اجازه می دهد در حین کار فایل ها را همگام سازی و آپلود کنند. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه نحوه همگام سازی تقویم خود با ویدئو کنفرانس است. همه چت های کنفرانس ویدیویی نیز در یک پنجره چت فهرست شده اند. تیم ها همچنین یک راه عالی برای برقراری ارتباط از طریق گروه ها در محل کار شما فراهم می کند.

نقاط قوت
برنامه منظم سازماندهی شده
برای کاربران اکوسیستم مایکروسافت عالی است

نقاط ضعف
بهترین خدمات پولی
رابط کاربری پیچیده

6- سستی

جایگزین واتس اپ
Slack را می توان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در محیط کار دانست. یکی از بهترین ویژگی‌های Slack نحوه اعمال یک لایه هوشمند برای مکالمات کاری است که به کاربران امکان می‌دهد مکالمات خود را با چندین کاربر در یک سازمان یا بر اساس موضوع گروه‌بندی کنند. Slack همچنین دارای یک ربات خودکار است که به شما امکان می دهد پاسخ های خودکار را با کلمه کلیدی ارسال کنید. همچنین به شما امکان می دهد صفحات گسترده را بر اساس کلمات کلیدی و ارتباطات تجاری به اشتراک بگذارید و عملکرد یکپارچه سازی ارتباطات صوتی و کشف تاریخچه چت و به اشتراک گذاری افسانه ها را دارد. این ویژگی ها آن را به یکی از بهترین جایگزین های واتس اپ تبدیل می کند.

نقاط قوت
یکی از بهترین برنامه های سازمانی
پشتیبانی از ربات

نقاط ضعف
سیستم اطلاع رسانی نامناسب
نمای طرح زمینه نامرتب است

8- اختلاف

جایگزین واتس اپ
Discord یک سرویس ارتباطی است که کمی با بسیاری دیگر متفاوت است و رویکرد سرورمحور آن باعث می‌شود کسانی که به فناوری آشنا نیستند از آن اجتناب کنند. Discord یک برنامه ارتباطی بسیار آسان برای استفاده است که به دلیل پشتیبانی داخلی از پخش ویدیو و پخش زنده ویدیو در سرور یا کانال در بین گیمرها محبوب شده است. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا به سرور بپیوندند یا یک سرور ایجاد کنند و سپس آن را مطابق با نیاز خود سفارشی کنند. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا حساب های خود را به پلتفرم های دیگری مانند توییتر، استیم، توییچ و ردیت در اکوسیستم Discord متصل کنند.

دیسکورد نیز مانند تلگرام یک راه‌اندازی ارتباطی همه‌جانبه است که بسیاری از ویژگی‌های شبکه را ارائه می‌دهد. همچنین یک سرویس چند پلتفرمی است و کاربران زیادی در این پلتفرم دارد. در نتیجه، می توانید تعداد زیادی مخاطب آشنا روی آن داشته باشید و حتی در صورت مطابقت با علایق خود، می توانید به سرورهای آنها بپیوندید.

نقاط قوت
مناسب برای شبکه های موضوع محور
مناسب برای پخش زنده

نقاط ضعف
برای کاربران تازه کار کمی سخت است

10- اسکایپ

جایگزین واتس اپ
اسکایپ یکی از قدیمی ترین ابزارهای ارتباط اینترنتی است و امروزه خدمات جامعی را ارائه می دهد که شامل پیام رسانی فوری است. این برنامه یک سرویس پیام‌رسانی تلفن همراه را ارائه می‌دهد که شامل گروه‌ها، واکنش‌های پیام، استیکرها، فایل‌های GIF و سایر ویژگی‌های پیام‌رسان است. در واقع، اسکایپ با رمزگذاری سرتاسر پیام‌ها و ادغام Spotify برای اشتراک‌گذاری موسیقی، همه چیز را یک قدم جلوتر می‌برد. اگرچه اخیراً محبوبیت اسکایپ کاهش یافته است، اما همچنان یک سرویس عالی است که ویژگی‌های تماس صوتی و تصویری را با برنامه پیام‌رسانی ترکیب می‌کند. همچنین، عملکرد کراس پلتفرم آن، اسکایپ را پیشنهاد بهتری می کند.

نقاط قوت
Spotify با حساب مایکروسافت همگام می شود
نقاط ضعف
وزن برنامه
رابط کاربری نامناسب

11- حصیری من

برخلاف اکثر برنامه های پیام رسانی که از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کنند، Wicker Me از رمزگذاری همتا به همتا استفاده می کند. این بدان معنی است که از نظر حریم خصوصی پنهان است و برای افرادی که می خواهند یک تجارت خصوصی را اداره کنند عالی است. مانند WhatsApp، می توانید از شماره تلفن خود برای ورود به سیستم استفاده کنید و همه ویژگی های سرگرم کننده مانند شکلک ها و برچسب ها را دارد. بر خلاف واتس اپ، این برنامه تمام ابرداده های پیام هایی که ارسال می کنید، از جمله زمان، مکان و تاریخ دستگاه را حذف می کند.

این برنامه همگام سازی راحت با سایر برنامه ها مانند Google Drive، Dropbox و Box را فراهم می کند که به شما امکان می دهد فایل ها را مستقیماً به فضای ذخیره سازی ابری خود ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید