نهنگ آبی و مومو دستاورد پیام رسان واتس اپ است

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800220

نهنگ آبی، چالش مومو و سیگنال های ناشناخته دستاوردهای واتس اپ است که به دلیل بی توجهی کارکنان، پس از تلگرام، محبوب ترین شبکه اجتماعی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; یادگیری راهکارها و روش های حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی در زندگی دیجیتال امروزی بسیار مهم و ضروری است. بسیاری از این راهکارها در قالب مهارت های سواد رسانه ای قابل درک است و در صورت توجه خانواده ها به مفهوم سواد رسانه ای و نقش آن در امنیت خانواده، بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از جرم و آسیب های اجتماعی حل می شود. به طور کلی امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی از دو طریق فنی و ارتقای مهارت کاربران تامین می شود.

دستگیری اعضای کلاهبرداری با واتس اپ در البرز

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با پلیس فتا مبنی بر اینکه افراد ناشناس اطلاعات بانکی و رمز اینترنتی خود را از طریق واتساپ دریافت کردند، پس از اطمینان، اقدام به تخلیه حساب خود کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات ویژه پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این کلاهبرداری توسط یک باند سازمان یافته انجام شده است. کاربران خالی

جلیلان افزود: کارشناسان پلیس فتا چهار نفر از اعضای باند کلاهبرداری را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

نهنگ آبی، مومو و هشدارهای ناشناس، دستاورد پیام رسان واتس اپ

این کارشناس رسانه به تیتریک گفت: نهنگ آبی، چالش مومو و سیگنال های ناشناس دستاوردهای واتس اپ است که پس از تلگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی کشور به دلیل سهل انگاری کارکنان است.

محمدرضا قاسموند ادامه داد: امروزه فضای مجازی به محبوب ترین تفریح ​​در بین اقشار مختلف جامعه تبدیل شده است و اگر دانش و سواد رسانه ای کافی نداشته باشید ممکن است در دام آسیب های آن بیفتید.

وی افزود: سواد رسانه‌ای مصرف‌کننده نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های سایبری و افزایش امنیت و ایمنی مصرف‌کننده دارد، زیرا با این دانش به مصرف‌کنندگان آموزش داده می‌شود که هیچ پیامی را باز نکنند، به هیچ تماسی پاسخ ندهند، اطلاعات خود را برای حساب کاربری باز کنند. از افراد.

وی گفت: پیام رسان واتس اپ اجازه ویرایش اطلاعات را نمی دهد، پیام های قبلی به افراد تازه وارد نشان داده نمی شود و شماره تماس برای همه حذف شده است، بنابراین به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

کاسموند ادامه داد: ایران از استعمار سیاسی 22 باخمن 57 آمریکا رهایی یافت، اما اکنون در استعمار سایبری آمریکا هستیم و تا زمانی که از این استعمار خارج نشویم، مشکلات ما پایان نخواهد یافت.

وی گفت: در حال حاضر در نظم نوین جهانی که یکی از اهداف اصلی کرونا بود که در آن بحث فضای مجازی و همه اشکال زندگی در اینترنت و گردش اطلاعات افزایش یافته است، ایران نیاز به استقرار فوری شبکه ملی اطلاعات دارد. “به آرامی

این کارشناس تصریح کرد: این اولین بار نیست که شاهد کلاهبرداری برخی افراد توسط فرستادگان هستیم و اگر جلوی آن گرفته نشود در آینده شاهد وفور این اتفاقات خواهیم بود و این دیگر قابل جبران نیست.

کاسموند افزود: معتادی را تصور کنید که اگر در مراحل اولیه اعتیاد گرفتار شود می توان جبران کرد، اما اگر در دام اعتیاد غرق شود و به همه مواد مخدر مبتلا شود، دیگر نمی توانید او را نجات دهید.

وی ادامه داد: اکنون همه افراد جامعه در سنین 5 تا 90 سال باید به دانش سواد رسانه ای مجهز شده و از مخاطبان محروم به مخاطبی فعال تبدیل شوند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: دست اندرکاران فضای مجازی کشور نباید نسبت به آسیب های زیست سایبری بی تفاوت باشند و مشکل را ریشه یابی کنند چرا که محدودکردن پیام رسان ها باعث افزایش آسیب می شود، اما ارائه و آموزش در عین کاهش آسیب آثار متعددی دارد. مستقیم به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید