وزیر ارتباطات: 60 درصد مردم و مشاغل به پیام رسان های داخلی روی آورده اند

وزیر ارتباطات: 60 درصد مردم و مشاغل به پیام رسان های داخلی روی آورده اند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با اشاره به واگذاری مشاغل مردمی به پیام رسان های داخلی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد مردم و کسب و کارشان وارد پیام رسان های داخلی شده و از این پیام رسان ها استفاده می کنند. آنها این کار را انجام می دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قابلیت «اینترکانکت» به معنای تبادل پیام بین بسترهای داخلی تا پایان سال عملیاتی می شود.

عیسی زارع پور با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسترهای بومی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که از بسترهای بومی حمایت کنیم تا بتوانند نیازهای مردم را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پلتفرم های داخلی حتی مجبور به رقابت با پلتفرم های خارجی هستند، ادامه داد: در سایر حوزه ها و در سال های اخیر به غیر از حوزه پیام رسان شبکه های اجتماعی، پلتفرم و پلتفرم های خودمان را داریم و اهالی این بخش از خارجی ها اطلاعی ندارند. بسترها و این نشان می دهد که ظرفیت خوبی در این بخش در داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیام رسان های داخلی مانند روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس روزانه میزبان میلیون ها نفر هستند، تاکید کرد: این پلتفرم ها آماده میزبانی از همه مردم هستند، بنابراین تمام زیرساخت های لازم را برای این پیام رسان ها فراهم می کنیم.

زارع پور افزود: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا، آماده سازی به اصطلاح «اینترکانکت» است. در این روش، پیام رسان های داخلی می توانند با یکدیگر پیام تبادل کنند. در قالب این رویه، کاربر می تواند به پیام رسان مورد نظر خود اجازه دریافت پیام از سایر پیام رسان ها را بدهد، بنابراین این موضوع در حال انجام است و تا پایان سال آماده می شود.

وزیر فناوری ارتباطات با اشاره به واگذاری مشاغل مردمی به پیام رسان های داخلی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد مردم و کسب و کارشان وارد پیام رسان های داخلی شده و از این پیام رسان ها استفاده می کنند. آنها این کار را انجام می دهند.

وی به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابه جایی مرسوله های مردمی به عنوان شاخصی مطمئن از رونق پیک داخلی اشاره کرد و ادامه داد: در واقع این شاخص نه تنها به حالت سابق بازگشته است، بلکه افزایش یافته است.

زارع پور با بیان اینکه 70 درصد کسب و کارهای اینترنتی محصول محور هستند، اظهار داشت: عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال می شود و این شاخص نشان می دهد که کسب و کار مردم در پیام رسان های داخلی رونق گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید