جریان «مهسا امینی» ظرفیت پیام رسان های داخلی را نشان داد/ سیم کارت های کودکان نوشدارویی شد


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900661

مائده علایی گفت: دولت های گذشته غربی با کاهش پهنای باند مانع از توسعه پیام رسان های داخلی شده اند، اما این اختلال پتانسیل بسیار خوب پیام رسان های داخلی را آشکار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مائده علایی کارشناس فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: 2 سال کرونا باعث شد که زندگی، تفریح ​​و زندگی کودکان و نوجوانان به دلیل نبود آموزش های لازم در فضای مجازی سپری شود.

وی ادامه داد: دشمن از این ظرفیت برای تاثیرگذاری بر افکار و عقاید نوجوانان و جوانان استفاده می کند و متاسفانه در سایه عدم آگاهی، بستر آموزش بر روی پیام رسان های خارجی شکل می گیرد.

علایی افزود: زمانی استفاده از تلفن همراه برای کودکان ممنوع بود اما کرونا آن را در کلاس درس مهم کرده است.

این کارشناس بیان کرد: اینترنت بزرگسالان برای یادگیری در اختیار کودک قرار گرفته و کودکان در زندگی مجازی والنگار بزرگ شده اند.

وی گفت: اکنون پس از مدیریت وضعیت کرونا، چند ماه پس از بازدید از تمامی کلاس ها و لو رفتن سیم کارت کودکان، این ماجرا را برای شما تعریف کردم تا بدانید زمانی که اینترنت امن کودکان در کشور لو رفت. ، زندگی مجازی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ناسالم بود.

علایی ادامه داد: به نوعی سیم کارت کودک بعد از مرگ سهراب دارو بود اما الان هم که این سیم کارت معرفی شد، کارکردها و مزایای آن به والدین منتقل نشد و استفاده از آن همگانی نبود.

این کارشناس افزود: فضای مجازی والنگار مدیریت نشد و طرح حمایت از حقوق کاربران به دلیل موج مخالفت با جریان غرب در کشور اجرا نشد و امروز شاهد آسیب عدم مدیریت در اغتشاشات خیابانی هستیم. سناریوی گشت های هدایت شده و با حجاب.

وی گفت: حادثه مهسا امینی فیلمنامه دشمن برای به حاشیه راندن حجاب زن مسلمان و تخریب بنیان خانواده است چرا که وقتی زن درگیر فساد می شود پایه های زندگی سست می شود.

علایی تاکید کرد: دولت های گذشته غربی با تداخل و کاهش پهنای باند بسیار مانع رشد و پیشرفت پیام رسان های داخلی شده اند اما تداخل، پتانسیل بسیار خوب پیام رسان های داخلی را برای مردم آشکار کرده است.

این کارشناس گفت: با قطعی و محدود بودن اینترنت، پیام رسان های محلی بدون محدودیت فعال هستند، سیستم لایو نیز در پیام رسان های داخلی به خوبی برقرار است.

وی ادامه داد: علمای کشور توانستند نمایندگان داخلی همتراز خارجی ها و در سایه غفلت مسئولان برای رفع نقاط ضعف خود ایجاد کنند و در شرایط حاد نفوذ توانستند خلاء نمایندگان غربی را پر کنند. .

علایی افزود: دانشمندان کشور در حوزه آی تی پیشرفت زیادی کرده اند و توانسته اند محصولات مجازی و کالاهای ضروری را همتراز غرب تولید کنند که تنها با حمایت و استفاده از فرستادگان داخلی می توان از زحمات آنها قدردانی کرد.

این کارشناس بیان کرد: مدیریت اغتشاشات خیابانی با قطع رابطه نمایندگان خارجی نشان داده است که فضای مجازی مهمترین ابزار نفوذ دشمن در کشور است و تنها راه مقابله با آن ایستادگی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن در زمان جان باختن مهسا امینی شامل نوجوانان و جوانان با سناریوهای مختلف بود که قشر تأثیرگذار جامعه هستند و باید برای آینده ای روشن افکار آنها را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید