تداخل ظرفیت پیام رسان های محلی را فراهم می کند


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900176

سیده زهرا همدووند گفت: در روزهای اخیر که دل مردم ایران از نفوذ سایبری دشمن به درد آمد، فرستادگان داخلی ظرفیت بی نظیر خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیده زهرا همدووند مدرس دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در روزهای اخیر که قلب همه مردم ایران از نفوذ سایبری دشمن به درد آمد، فرستادگان داخلی ظرفیت بی نظیر خود را به نمایش گذاشتند. قرار دادند

وی ادامه داد: پیام رسان های داخلی توانستند خلاء پیام رسان های خارجی را پر کنند و برای اولین بار فرصت حضور پیدا کنند.

همدووند افزود: حجم عظیمی از مخاطبان به سمت پیام رسان های داخلی روی آوردند و فکر نمی کردند چنین بستری در کشور وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اغتشاشات اخیر ثابت کرده است که پیام رسان های داخلی ظرفیت بسیار خوبی در تلفن های همراه و نسخه های دسکتاپ رایانه ها دارند و به سرعت در حال افزایش هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کسب و کارها در پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی خود روی آورده اند بنابراین اگر دولت از این ظرفیت حمایت کند می تواند جایگزین پیام رسان های خارجی شود.

همدووند ادامه داد: دشمن قدرتمند با پلتفرم مجازی والنگار در صدد اجرای نقشه شوم خود بود که با مدیریت این فضا اغتشاشات به طور کامل مهار شد و آرامش در تمام شهرهای کشور برقرار شد.

این مدرس دانشگاه گفت: حتی گروه خود را با دانشجویانم روی سکوی پیام رسان محلی تشکیل دادم، ابتدا با مقاومت دانشجویان مواجه شدم اما امروز دانشجویان از عملکرد این پیام رسان ها خوشحال هستند.

وی افزود: در سال های اخیر دانشمندان کشور توانسته اند سفیران بسیار خوبی را پرورش دهند که توان رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشند، بنابراین کشور دارای بستر است و باید فرهنگ سازی کرد نه از طریق فیلترینگ، دسترسی را تضمین کرد. به این پیام رسان ها

همدووند در پایان خاطرنشان کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری دستور حمایت از تولیدات داخلی را داده و نمایندگان داخلی نیز مشمول این وظیفه هستند، لذا با حمایت و استفاده از این بسترها زمینه پیشروی آنها و سایبری دشمن را فراهم کرده است. تاثیر بر این .فضا را برش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید