پیام رسان های بومی قابلیت رقابت و جایگزینی با نمونه های خارجی را دارند


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907619

قائمی گفت: جریان مهسا امینی ثابت کرد که سکوهای ایرانی قابلیت رقابت و جایگزینی سکوهای خارجی را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه قائمی فعال رسانه ای و مدرس سواد رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: اپیزود مهسا امینی ثابت کرد که پلتفرم های ایرانی قابلیت رقابت و جایگزینی نمونه های خارجی را دارند.

وی ادامه داد: امروز پیام رسان روبیکا رشد انفجاری داشته و از اینستاگرام پیشی گرفته است که می توانیم با حمایت از این نوع برنامه ها نظر مردم را به آنها برسانیم.

قائمی افزود: پیام رسان های داخلی روبیکا و ایتا جایگزین مناسبی برای اینستاگرام و واتس اپ هستند و در واقع طی چند روز اخیر این موضوع در گزارش هایی به ثبت رسیده است.

این معلم تصریح کرد: دشمن به اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه نظامی پی برده است و جبهه مقاومت نیز بیداری اسلامی را در جهان ایجاد کرده است، بنابراین تنها راه نفوذ دشمن از طریق فرستادگان خارجی است.

وی گفت: دشمن با موضوع مهسا امینی می خواست با شعار حمایت از حقوق زنان بین مردم تفرقه و اختلاف ایجاد کند اما با حاکمیت نمایندگان خارجی درگیری ها تا حد زیادی کنترل و مدیریت شد.

قائمی افزود: فرهنگ غلط سبک زندگی غربی گریبان بسیاری از خانواده های ایرانی را گرفته است که ریشه بسیاری از این مشکلات نمایندگان خارجی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بسیاری از مردم و خانواده ها از فیلتر شدن پیام رسان واتس اپ و اینستاگرام راضی هستند زیرا می توانند زمان بیشتری را با هم تجربه کنند.

وی ادامه داد: مادری پیش من آمد و با التماس و اصرار تاکید کرد که فیلترینگ این دو پیام رسان هرگز حذف نشود زیرا فرزندانش به شدت در این فضا مشغول بودند و چند روز دیگر با هم بودند.

قائمی گفت: همانطور که در عرصه نظامی و انتظامی به استقلال رسیدیم در فضای مجازی نیز باید به استقلال برسیم و راه نفوذ دشمن را قطع کنیم.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: کشور برای پیام رسان های داخلی اقبال عمومی ایجاد کرده است و بهترین زمان برای جایگزینی این شبکه ها، شناخت عمومی است، بنابراین مسئولان باید از این فضا برای استقلال فضای مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید