اولین جشنواره بومی محلی بازی های بومی اسرای چهارمحال و بختیاری برگزار شد


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884565

رئیس زندان شهرکرد خواستار توجه بیشتر و احیای بازی های محلی و محلی در زندان های استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ در راستای ترویج بازی های بومی و محلی و ارتقای سلامت جسمی و روانی زندانیان استان، اولین جشنواره بومی محلی بازی های بومی در زندان شهرکرد برگزار شد.

رئیس زندان شهرکرد در افتتاحیه این مسابقات با توجه به همزیستی طولانی مدت اقوام و فرهنگ های مختلف در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازی های بومی محلی ریشه در فرهنگ غنی مناطق مختلف استان دارد و نباید فراموش شود. .

محمدسعید سخاوت افزود: زندان های استان بستر مناسبی برای احیای بازی های بومی محلی است و تلاش داریم علاوه بر ارتقای سلامت روحی و جسمی مددجویان استان در راستای حفاظت و ارائه ویژگی های متمایز این بازی ها را ترویج دهیم. فرهنگ استان

وی خواستار همکاری بیشتر تیم های مختلف ورزشی با زندان های استان شد و ادامه داد: اولین جشنواره بازی های بومی محلی زندانیان استان با حضور بیش از صد ورزشکار در رشته های چوب کشی برگزار می شود. ، چوب بازی، هفت سنگ و طناب کشی.

لازم به ذکر است مسئولین زندانهای استان، رئیس و کارشناسان ورزش روستایی استان و هیئت محلی بازیهای مردمی در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره بومی محلی بازیهای مردمی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید