اهمیت رواج بازی های محلی و محلی در روستاها/ جشنواره ملی گلونی برگزار می شود.

زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790486

هواری با اشاره به اهمیت ترویج بازی های بومی و محلی در روستاها گفت: جشنواره ملی گلونی سال آینده در لرستان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هواری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: به دلیل اعتبار ناکافی برای ورزش روستایی و عشایری نتوانسته ایم آن را به درستی معرفی کنیم. سیستم ورزشی در دو سال اخیر کمی ضعیف بوده و تقریباً به دلیل ویروس کرون تعطیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های بومی بومی در فضای مجازی افزود: زمانی که شرایط لازم فراهم شد سعی کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی چند دوره مسابقات بومی محلی را در روستاها و روستاها برگزار کنیم که همواره مورد استقبال مردم قرار گرفت. .

رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری لرستان گفت: با وجود برگزاری جشنواره ها و مسابقات بومی محلی، ورزش های کلاسیک مانند فوتبال، شطرنج، فوتسال، والیبال، تنیس و … را برگزار می کنیم اما با توجه به وضعیت فعلی جامعه و میل به بازی های آنلاین و رایانه ای.«بازی های محلی تا حدودی فراموش شده اند.

وی افزود: در تلاش هستیم با توجه به پتانسیل های موجود و دستگاه های مرتبط با روستا از جمله دهیاری ها، شوراها و بخشداری ها و بخشداری ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های مقاوم این فعالیت ها را گسترش دهیم و با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون تاج، شرایط برگزاری مسابقات.«آماده شده است که حتما فعالیت های خود را در این راستا تقویت خواهیم کرد و جشنواره های زیادی برگزار خواهیم کرد.

هاوری با اشاره به برگزاری جشنواره «آری» که با حضور بانوان روستایی در سنین مختلف برگزار می شود، گفت: در این برنامه برای فراموش نشدن فرهنگ و آداب و رسوم سنت های اصیل سیاه چادری، پخت نان محلی، طبخ محلی انجام می شود. خمیر و در مناسبت های مختلف از موسیقی محلی نیز استفاده می کنیم.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری لرستان گفت: در نظر داریم جشنواره گلونی را به صورت دولتی و در قالب طرح ملی برگزار کنیم که طرح آن به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است. استان لرستان برای میزبانی این برنامه تایید کرد: «و احتمالاً سال آینده جشنواره گلونی را به عنوان جشنواره ملی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما هر سال میزبان حداقل یک جشنواره بومی بودیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حدود 27 استان در این مسابقات شرکت کردند.

هواری با اشاره به تلاش برای ایجاد و تجهیز خانه های ورزشی در روستاها گفت: وزارت ورزش و جوانان در خصوص محرومیت زدایی از ورزش روستایی و بخش هایی از روستاهای بلااستفاده مانده مانند خانه بهداشت، پایگاه ها و تفاهم نامه های نهایی نظر ویژه ای دارد. و تجهیزاتی مانند تنیس روی میز، دارت، میز شطرنج و لوازم مورد نیاز و مورد استقبال مردم و موقعیت جغرافیایی مردم را تجهیز کنید و به مدت حدود 3 تا 5 سال به صورت رایگان در اختیار جوانان و ورزشکاران روستا قرار دهید. واحد ورزشی

رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری لرستان با اشاره به اینکه در آینده برای 17 روستا خانه ورزش ساخته می شود، گفت: به دلیل برخی مشکلات هیچ ساخت و ساز در زمینه خانه های ورزش صورت نگرفته و در این راستا تنها مکان‌های بلااستفاده توسط اهالی روستا اهدا می‌شود.» به تجهیزات ورزشی مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه پاکسازی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای روستایی افزود:

هواری گفت: تا پایان سال برای المپیک خانه های ورزش روستایی برنامه خواهیم داشت که انشالله هفته آینده با روسای شوراهای ورزش شهرستان ها جلسه ای خواهیم داشت و تلاش می کنیم در هر دو رشته مردان و زنان. هفته آینده. «ما سطح دهقانان را ایجاد کردیم.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری لرستان بیان کرد: جامعه هدف ما روستا به جز جامعه روستایی است و با توجه به اینکه هدف ما احیای بازی های بومی محلی است و سعی می کنیم این بازی ها فراموش نشود، در تلاش هستیم تا بازی های مختلف را برگزار کنیم. جشنواره ها در حومه شهر و مانند فلک الدین، میدان تیر، اسدآبادی و که سرعت پذیرش این برنامه ها بسیار خوب است را محروم نگه دارید.

وی افزود: مردم برخی از روستاها برای ساخت خانه های ورزشی به ما مراجعه می کنند و متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نمی توانیم حمایت لازم را در این زمینه انجام دهیم، زیرا هزینه ها افزایش می یابد و ثابت نمی شود، البته اگر به جز اداره ورزش، مربوطه باشد. اداراتی مانند دهیاری ها، ولایات و بخشداری ها، ادارات عشایر و … از ما حمایت مالی می کنند، قطعاً می توانیم بهتر کار کنیم و ورزش روستایی را به وضعیتی برسانیم که تا حدودی رضایت مردم و دهقانان را به دنبال داشته باشد.

هواری با تاکید بر اینکه این کاهش فعالیت ها را محدود می کند، گفت: امروز بازی های محلی و محلی روستایی در حال فراموشی است که باید از آن جلوگیری کنیم. هدف از ایجاد فدراسیون ورزش‌های محلی و محلی روستایی جلوگیری از فراموشی این گونه بازی‌ها است؛ «امیدواریم با کمک دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های روستایی مرتبط گام‌های بهتری برای ورزش در این حوزه برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید