امیر عبداللهیان درباره پرتاب ماهواره نور 2: هیچ تحریمی نمی تواند جلوی رشد مردم بزرگ ایران را بگیرد

امیر عبداللهیان درباره پرتاب ماهواره نور 2: هیچ تحریمی نمی تواند جلوی رشد مردم بزرگ ایران را بگیرد

روهر نه وزیر امور خارجه گفت: به همت دانشمندان ایرانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با لباس سبز، ماهواره نور 2 بر روی دوش ماهواره قاصد در مدار زمین قرار گرفت.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی از قرار گرفتن ماهواره نور 2 در مدار 500 کیلومتری زمین خبر داد. مدار زمین تنظیم شده است.

وی گفت: هیچ تحریمی نمی تواند جلوی رشد ملت بزرگ ایران را بگیرد. با این نگرش جهادی می توانیم در همه عرصه های اقتصادی و صنعتی از جمله خودروسازی به رونق جهانی دست یابیم.

گفتنی است نیروی هوافضای سپاه روز چهارشنبه با استفاده از ماهواره پیام رسان سه مرحله ای کویر شاهرود، ماهواره نور 2 را در مدار 500 کیلومتری به دور زمین قرار داد. ماموریت این ماهواره اندازه گیری و شناسایی است و ماهواره نور 2 با سرعت 7.6 کیلومتر بر ثانیه و 480 ثانیه پس از پرتاب در مدار 500 کیلومتری قرار گرفت.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راه اندازی نور 2 را نماد پیروزی ملت ایران در جنگ با دشمن دانست و تاکید کرد: راهبرد قوی ایران دستور کار همیشگی سپاه است و نیروهای مسلح و دشمن قادر به پیشروی نخواهند بود. “ایست کن.

دیدگاهتان را بنویسید