6 ماهواره و ماهواره آماده آزمایش و پرتاب/ تصاویر ماهواره ای از خیام دریافت شد


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892732

عیسی زارع پور با تاکید بر اینکه همه در کشور بسیج شده اند تا تاخیرهایی را که در گذشته داشتیم به سرعت جبران کنیم، گفت: 5 یا 6 ماهواره و کاوشگر فضایی آماده آزمایش و پرتاب داریم که شامل ماهواره های حسگر و مخابراتی و بلوک انتقال سامان می شود. مدار .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، عیسی زارع پور در جمع نمازگزاران در مسجد جامع ساری اظهار کرد: دولت سیزدهم از یکسال گذشته شبانه روز برای حل مسائل پیچیده تلاش کرده است.

وی تصریح کرد: دولت این جسارت را دارد که با حمایت مردم کارهای بزرگی انجام دهد که یکی از آنها یارانه است که سود آن در آینده مشخص خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سفرهای استانی هیئت دولت نشان از روحیه جهادی و فعالیت انقلابی آن است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحت پوشش قرار دادن 20 میلیون خانه و کسب و کار با فیبر نوری گفت: ما در وزارت ارتباطات اینترنت پرسرعت را حق بشری می دانیم و تمام تلاشمان بر این است که اینترنت پرسرعت را در اختیار مردم قرار دهیم. سرعت، کیفیت و شبکه ایمن برای استفاده همه مردم ارائه شده است.

زارع پور با تاکید بر اینکه هدف ما ایجاد 20 میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم است، گفت: در حال حاضر در ده استان کار آغاز شده و تاکنون حدود دو میلیون پوشش ایجاد شده است و مردم می توانند به صورت آنلاین پیشرفت پروژه را بررسی کنند. ، برای نظارت

وزیر ارتباطات افزود: تا پایان امسال 5 میلیون جلد، در سال آینده 7 میلیون جلد جدید و 8 میلیون جلد جدید در سال 1403 ایجاد خواهیم کرد که مجموع آن را به 20 میلیون می‌رسانیم. البته این کار یک کار ملی است و همه نهادها و سازمان ها باید به این پروژه به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند.

این مسئول گفت: ماهواره خیام به وضعیت پایدار رسیده و تصاویر ماهواره ای دریافت شده که کاربردهای مختلفی از جمله کشاورزی دارد.

زارع پور ادامه داد: علاوه بر توجه به ظرفیت بومی سازی داخلی صنعت فضایی، تعاملات بین المللی برای رفع نیازهای روزمره کشور را در دستور کار قرار داده ایم و ماهواره خیام حاصل این همکاری مشترک بود که با موفقیت انجام شد. به مدار پرتاب شد .

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم محصولات ایرانی قابل فروش در بازارهای بین المللی است، گفت: به زودی اولین تحویل محصولات دانش بنیان ایرانی به «صنعت شبکه» صادر می شود.

وزیر ارتباطات در ادامه به اقدامات وزارت ارتباطات برای برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت برای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا اینترنت مورد نیاز زائران در مسیر زیارتی در کشور و به ویژه در مرزهای کشور فراهم شود. کمک از سایت های موبایل و تقویت کننده ها.

زارع پور گفت: بالون سازمان فضایی برای تامین اینترنت در مرز پرتردد مهران مستقر می شود و همچنین در حال رایزنی با طرف عراقی برای کاهش هزینه های رومینگ هستیم و البته به مردم توصیه می کنیم استفاده از عراقی را نیز در نظر بگیرند. سیم کارت برای کاهش هزینه های رومینگ

وی با تاکید بر اینکه همه در کشور بسیج شده اند تا به سرعت عقب ماندگی هایی را که در گذشته داشتیم جبران کنیم و بتوانیم با چرخه کامل صنعت فضایی جایگاه خود را در ده کشور برتر حفظ کنیم و این جایگاه را ارتقا دهیم. : ما 5 یا 6 نفر هستیم. ماهواره و کاوشگر فضایی آماده آزمایش و پرتاب داریم از جمله ماهواره های حسگر و مخابراتی و واحد انتقال مداری سامان.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما اینترنت پرسرعت را حق الناس می دانیم و تمام تلاشمان بر این است که شبکه ای پرسرعت، با کیفیت و ایمن برای استفاده همه مردم فراهم کنیم.

زارع پور در تشریح دیگر خدمات دولت سیزدهم گفت: با اقدامات توسعه زیرساختی دولت سیزدهم تلاش می شود تا 80 درصد خانوارها از طریق استقرار فیبر نوری از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید