کره شمالی یک آزمایش مهم پرتاب ماهواره را اعلام کرد

بر اساس این گزارش، کره شمالی بامداد دوشنبه اعلام کرد که روز یکشنبه آزمایش مهمی را برای توسعه ماهواره های جاسوسی انجام داده است که انتظار می رود تا آوریل 2023 به پایان برسد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی افزود: این آزمایش روز یکشنبه در ایستگاه فضایی سوهای به منظور ارزیابی قابلیت های سامانه های تصویربرداری ماهواره ای و انتقال داده و سامانه های کنترل زمینی انجام شد.

سخنگوی اداره ملی توسعه فضایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که پیونگ یانگ یک موشک حامل یک ماهواره آزمایشی را با زاویه بیش از 500 کیلومتر شلیک کرد.

وی همچنین افزود که کره شمالی آماده سازی اولین ماهواره اطلاعات نظامی را تا آوریل 2023 تکمیل خواهد کرد.

در همین حال ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که کره شمالی بامداد یکشنبه، 3 روز پس از آزمایش یک موتور سوخت جامد با رانش بالا، 2 موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شبه جزیره شلیک کرده است.

دفتر نخست وزیری ژاپن نیز آزمایش موشکی را تایید و تاکید کرد که این موشک ها خارج از منطقه اقتصادی این کشور سقوط کرده اند.

اوایل روز جمعه، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که پیونگ یانگ یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را برای توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده است که به گفته کارشناسان، پرتاب سریع‌تر و متحرک‌تر موشک‌های بالستیک را امکان‌پذیر می‌کند.

با این حال، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این آزمایش روز پنجشنبه زیر نظر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در سایت پرتاب ماهواره انجام شد که برای آزمایش فناوری موشک از جمله موتورهای موشک و وسایل پرتاب استفاده می شود.

کارشناسان می گویند به نظر می رسد این آزمایش با هدف توسعه یک موشک بالستیک قاره پیما جدید با سوخت جامد انجام شود. این موتور تضمینی برای توسعه یک سیستم تسلیحات استراتژیک دیگر از نوع جدید است.

برخلاف موتورهای سوخت مایع، موتورهای سوخت جامد پایدارتر هستند و می توانند بدون هیچ فرآیند آماده سازی دشمن را غافلگیر کنند. موتور جدید سوخت جامد که نیروی رانش بالایی دارد، در نوع خود بی نظیر است و در موشک های بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای استفاده می شود.

رونمایی از این موتور بخشی از تلاش پنج مرحله ای پیونگ یانگ برای دستیابی به بازدارندگی هسته ای در برابر تهدیدات آمریکاست. کره شمالی قبلا یک آزمایش هسته ای موفقیت آمیز انجام داده و از یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت رسیدن به ایالات متحده رونمایی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید