شعار زن، زندگی و آزادی به دنبال تخریب قداست و کرامت زنان است/ دشمن با قیام نمی تواند جلوی حرکت انقلاب را بگیرد.


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915129

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره شد

نماز جمعه این هفته عبادی ـ سیاسی و دشمن ستیز در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم این استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ؛ نماز عبادی ـ سیاسی و دشمن ستیز جمعه این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم این استان برگزار شد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به روز مشروطه جمهوری اصلانی، آن را یکی از مترقی ترین قوانین جهان دانست و گفت: اگر این قانون به درستی اجرا شود منجر به این خواهد شد. رفاه و آسایش مردم و بستری برای اجرای عدالت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و استان بویار احمد گفت: باید در هر شرایطی که هستید راست بگویید چه عصبانی باشید و چه نباشید باید همیشه راست بگویید و مواظب حرف های خود باشید که راست بگویید و مراقب حق باشید. .

وی با اشاره به اینکه باید عادلانه با دوستان و دشمنان رفتار کرد، گفت: قانون اساسی ایران جامع ترین قانون اساسی جهان است و در ابعاد مختلف برای کل کشور قوانین وضع کرده است.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با جبهه بزرگ دشمنی مواجه شدیم که تلاش می کردند جلوی پیشرفت کشور را بگیرند و امروز بهترین امکانات در دورافتاده ترین نقاط کشور فراهم شده است. کشور.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چرا قانون اساسی به درستی و کامل در کشور اجرا نمی شود، معتقد است بخشی از آن ناشی از بد حکمرانی است و بخشی از آن ناچار است. با ایجاد مشکلات توسط دشمنان انقلاب که کشور را با مشکلات جنگ، تحریم، ترور و موارد دیگر مواجه کرده بودند، در این میان کمبود اعتبار دلیل اجرای ناقص بندهای قانون اساسی شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج غریزی نیز با اشاره به 16 آذر و تحلیل این روز، دانشجویان را پیشتاز حکومت داری در کشور دانست و گفت: بیشتر رده های حکمرانی در دست دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. ما پیشرفت خود را مدیون دانشگاهیان هستیم که در علوم مختلف مانند پزشکی هسته ای و غیره سرآمد بوده اند.

حسینی همچنین حضرت زهرا(س) را الگوی زن ایرانی دانست و عده ای با شعار زن، زندگی و آزادی به دنبال تخریب قداست و قداست زن هستند و گفت: آزادی را فحشا و فساد می دانند در حالی که زن را فحشا و فساد می دانند. خود حجاب و عفاف به حد کمال می رسد.


گچساران: دشمن با اغتشاش نمی تواند جلوی حرکت انقلاب را بگیرد

حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: تقوا غیبت نکردن خدا در روزگار است. مكاني كه امر فرموده است و چون شما را از عدم حضور نهي كرده است، مؤمن هرگز در مجلس گناه شركت نكند.

وی افزود: امروز سالروز شهادت میرزا کوچاه خان از رهبران معنوی مبارزه با استبداد و استعمار است و به روح این شهید بزرگوار درود می فرستیم. چهارشنبه 25 اسفند روز دانشجو نامگذاری شده است که یادبود شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران (مصطفی بوجارنیا و احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1932 برپا شد.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: روزی روزگاری در دانشگاه ها دانشجویان با ظلم مبارزه می کردند و به عنوان الگوی بزرگ به جامعه معرفی می شدند، اما امروز دانشگاه ها و دانشجویان باید مظهر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم باشند. متأسفانه هفته های گذشته در برخی از دانشگاه های ما اقدامات خوبی در بحث قیام اخیر دشمن صورت نگرفته است که مایه ننگ دانشگاه تلقی می شود.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: برخی از طلاب همصدا با دشمن دست به کارهایی زدند که البته شایسته یک دانشجوی انقلابی و اسلامی نبود، اما اکثر طلاب کشور ما انقلابی و دوستدار ایران اسلامی هستند و برخی از طلبه ها. نیز به این اعمال زشت اعتراض کردند.

امام جماعت موقت گچساران گفت: امروز این اقدام دانشجویی مایه مباهات است که فریاد ایشان علیه استکبار جهانی است چرا که مستکبرین دنیا قصد تحریک دانشجویان را دارند و به دنبال اهداف و منافع خود هستند و بالعکس باید به دنبال آن باشیم. ارزش ها و منافع خود ما

وی افزود: روز پنجشنبه شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و طبق سنت فاطمه این ایام را تسلیت می گویم و از مسئولین شهرستان می خواهیم به فضای شهرمان در این ایام احترام بگذارند. سعی کنیم جلساتی برگزار کنیم.» و حرم فاطمیه را در مناطق مختلف شهرمان و حتی در منازل خود داشته باشیم که مایه رزق و برکت فراوان است.

امام موقت جمعه قاچاران ادامه داد: باید توجه داشت که تربیت و تربیت فرزندان در سیره اهل بیت علیهم السلام بسیار مورد توجه قرار می گیرد. نکته اینجاست که اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان کشورمان بیانات ارزشمندی را بیان کردند و در مورد اهمیت بسیج صحبت کردند و همچنین به سخنان حضرت امام (ره) در مورد ارزش و اهمیت بسیج اشاره شده است.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بسیج فقط مربوط به حوزه نظامی نیست و بسیج باید در همه عرصه ها حضور داشته باشد، در حالی که جایگاه بسیج فرهنگ، گفتمان و اندیشه است و جایگاه بسیج است. همان فرهنگی که بدون تظاهر خدمت می کند. و به طور غیرمنتظره ای شامل مردم کشور می شود.

امام جمعه موقت گچساران گفت: بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس شجاعانه حضور داشت و افتخار داد، بسیج افتخارآفرین است و در این حوادث اخیر که عده ای جنایت کردند و به کشور و اسلام خیانت کردند، بسیج هوشیار بود. باید توجه داشت که دشمن از توطئه علیه انقلاب دست برنداشته و نخواهد کرد و مردمی که بحمدالله بیدار بوده اند باید بیدار باشند.

وی افزود: در فتنه اخیر تعداد زیادی از نیروهای امنیتی، نظامی و بسیجی ما کشته شدند، این اقوام با دست خالی به میدان آمدند، هرچند صلاحیت استفاده از اسلحه را داشتند، اما به دلیل اینکه برخی از فریب خوردگان از فرزندان کشور بودند. این کشور صبر استراتژیک داشتند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: در فضای مجازی تا به حال ندیدیم که سلاحی از نیروهای مسلح ما دزدیده شود، زیرا آنها سلاحی به همراه نداشتند و در وسط میدان آمدند و از جان و ناموس و مال یک ملت محافظت کردند. امروز انقلاب اسلامی در حال حرکت است.» به سوی قله های پیشرفت است و راه انقلاب اسلامی با وجود چشمان کور دشمنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: در رأس این دولت، رهبر معظم انقلاب قرار دارند، مرحوم علامه حسن زاده آملی فرمودند که گوش شما به زبان رهبری باشد زیرا گوش ایشان به سخنرانی امام زمان (عج) متصل است. ارتش در میدان و همه حضور دارد و همه باید مراقب قیام های دشمنان باشیم و قدردان همه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم.

امام جمعه گچساران گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند کسانی که مرتکب چنین جنایاتی شده اند و از این جنایات حمایت می کنند بسیار کمتر از کسانی هستند که به جمهوری اسلامی حمله می کنند. مشکلات پیش روی این ملت باید حل شود و مسؤولان اهداف خود بگذارند مشکلات کشور ما هر چه زودتر حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید