سپاه یکی از سنگرهای شایسته دفاع از انقلاب و اسلام است / مردم انتظار دارند دولت جلوی آنها را بگیرد


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833762

آیت الله مدرسی با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه گفت: سپاه به حق یکی از سنگرهای شایسته دفاع از انقلاب و اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته با تسلیت شهادت اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) گفت: ایشان فرمودند اگر حدود الهی حفظ شود، خداوند متعال می فرماید: زمان امام به مردم می رسد.

وی با بیان اینکه احکام و حدود الهی دو جنبه فردی و اجتماعی دارد، افزود: بعد فردی در خانه است و به شئون شخصی افراد مربوط می شود و بعد اجتماعی آن در جامعه معنا پیدا می کند و ماه مبارک رمضان یکی از ماهیت هاست. قداست الهی بنابراین حفظ این مصونیت در عرصه فردی و اجتماعی یک الزام است.

مدرسی ادامه داد: مردم اگر بنا به دلایلی اعم از موجه و غیر موجه روزه نگیرند نباید این قداست را زیر پا بگذارند و در ماه مبارک رمضان رستوران ها، خواربارفروشی ها و آب میوه فروشی ها همیشه موظف به حفظ قداست و قداست بوده اند و امروز نیز در ماه مبارک رمضان موظف به حفظ قداست بوده اند. متأسفانه «برخی از بازرگانان در برخی اصناف این رازداری را رعایت نمی کنند.

امام جمعه مرکز یزد گفت: مسئولان هر استان موظفند نظارت دقیق تری داشته باشند و اصناف ویترین ها و محیط غذا را به گونه ای پوشش دهند که افکار عمومی نداشته باشند و امنیت مطمئنی در این حوزه داشته باشند. استانداری و اصناف رعایت شود و ضوابط روشنی در این زمینه مشخص و اعمال شود..

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عظمت شب قدر اظهار داشت: عظمت شب قدر علاوه بر نزول قرآن به نزول همه فرشتگان روی زمین بازمی گردد. و اینکه برای وجود مبارک امام عصر; پس هر چه به امام زمان نزدیک شویم و توانایی های روحی متفاوتی را در خود ایجاد کنیم تا به امام زمان نزدیک شویم، بیشتر می توانیم از این نعمت ها بهره ببریم..

مدرسی همچنین به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که توسط امام راحل در سال 1358 انجام شد، اشاره کرد و گفت: سپاه یکی از سنگرهای شایسته انقلاب اسلامی برای پاسداری از اسلام و اسلام بوده و خواهد بود. انقلاب و موفقیت‌هایش با کاستی‌هایش چشمگیر و غیرقابل مقایسه است.

وی با گرامیداشت این روز با یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، توفیق خدمت و اثربخشی در عرصه تعالی انقلاب اسلامی را برای فعالان این عرصه از خداوند متعال مسالت کرد..

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حساسیت های امنیتی در استان یزد به ویژه در بخش مرکزی یزد افزود: امروز شاهد تنش در افغانستان هستیم و این تنش می تواند به ایران نیز سرایت کند، بنابراین توجه داشته باشید که اینها هستند کسانی که مساجد شیعیان را در آنجا آتش می زنند و کسانی هستند که اجازه نمی دهند فضایل امیرالمومنین علی (ع) بیش از 80 سال و 69 سال فقط در منابر و تریبون های اوایل اسلام بیان شود. ، برای اهانت به امیرالمومنین علی (ع) پرداخت کردند.

امام جمعه شهرک یاز تاکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند و از ابعاد مختلف به مسائل امنیتی این منطقه توجه شود.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از گسترش تاج تاج تاکید کرد و گفت: مردم در احیا و شب زنده داری ها به رعایت نکات بهداشتی توجه کنند تا علاوه بر ماه رمضان خصوصاً شب های قدر باید خوب و با حداکثر سود برگزار شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع تورم گفت: انتظار مردم از دولت سیزدهم این است که سفره مردم را وسعت دهد، کوچک نشود و در این راستا به ویژه مسائل معیشتی و مشخصا سر سفره مردم. . «توجه کنید و این نیاز به مدیریت جدی و نظارت مستمر دارد.

مدرسی ادامه داد: در استان یزد با توجه به امکانات و توانمندی های تولیدی موجود، علاوه بر سیاست ها و برنامه های دولت، دولت محلی و سیاست استان در خصوص هزینه ها و توزیع کالاهای اساسی باید انجام شود تا شاهد تنش کمتری در سبد کالا باشیم. کاربر خانگی.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره موضوع حمل و نقل ریلی در استان یزد گفت: این بخش نیازمند اصلاح و افزایش ظرفیت است. به خصوص در مسیرهایی که تقاضا بیشتر است باید برنامه ریزی شود و مردم به دلیل گرانی بلیط هواپیما تمایل بیشتری به استفاده از قطار داشته باشند و در این راستا با توجه به بازگشایی دانشگاه ها و افزایش ظرفیت نیاز به افزایش امکانات و ظرفیت داریم. ترافیک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید