حماسه هفتم اسفند شیرگاه تداوم دفاع از سنگرهای انقلاب / اراده مردم دیار علوی


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811386

هفتمین اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور حماسه آفرینی های مردم شیرگاه در استان مازندران در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، پس از حادثه 6 بچمن در دهه 60 آمل و تنها یک ماه بعد، مردم شیرگاه استان مازندران با بصیرت و حضور خود در میدان، توطئه سایر دشمنان برای ضربه زدن به اسلام را شکستند. سیستم.
در هفتم اسفند سال 60 عده ای از ضدانقلاب به شیرگاه حمله کردند و اقدام به تصرف این شهر کردند که با مقاومت مردم و تقدیم شهدا و مجروحان، حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب ثبت شده است.
حماسه مردم شیرگاه همچون حماسه مردم آمل ماندگار و نمونه ای از ایثار مردم روستا در دفاع از آرمان های انقلاب است.
شیرگاه شهری با مردمانی بزرگ است که نقش ارزنده ای در دفاع از آرمان های انقلاب داشتند.
در 7 اسفند 60 منافقین به پایگاه بسیج مسجد شیرگاه حمله کردند اما با مقاومت مردمی عقب نشینی کردند.
حماسه بلند هفتم اسفند 1360 شیرگاه ادامه حماسه آفرینی زنان و مردان متدین و انقلابی در نقاط مختلف ایران اسلامی است که در نثار هون روح پاک و عزیزش از همه سنگرهای ایران دفاع کردند. انقلاب
پس از شکست نافرجام دشمن در 5 بهمن 1360 در آمل و حوادث ریز و درشت دیگر و در بحبوحه دفاع عاشقانه ملت دلیر، وفادار و ولایتمدار ایران اسلامی در برابر موج کینه توزی و دشمنی استکبار جهانی و بغض، ملحد کور آماده فتح دژی از سنگرهای انقلاب بودند که با استقامت سرسختانه بسیج و مردم انقلابی و تقدیم دو شهید والامقام و چند مجروح، افکار شومشان را به گور بردند.
مردم مومن و انقلابی شیرگاه سوادکوه مازندران یکی از بزرگترین حماسه های مردمی را در 7 اسفند 63 در کمین مسلحانه گروهک هرمتی پور (شاخه جدا شده از گروهک کمونیستی اشرف دهگان) مستقر در جنگل های شمال نزدیک به یاد می آورند. شیرگاه و ترجیحا به بسیج این شهر حماسی. رزمندگان کردل با حضور پررنگ روی صحنه و همراه با فریاد لرزان رهبر انقلاب و تقدیم دو شهید و چندین مجروح، برای همیشه ناامید شدند و نشان از فقدان پایگاه مردمی و همه باطل ها داشتند. نظریه های سازمانی بی اعتباری
این حماسه تأثیرگذار و تعیین کننده برای مردم شیرگاه درس بزرگی برای همه گروه های مسلح مستقر در جنگل های شمال و نقطه عطفی در اختلافات داخلی بر سر تز غلط تصرف شهرها در عملیات های پی در پی به دلیل نگاه عینی نظام جمهوری اسلامی است. مردم کارمند نظام بودند و تابعیت اعتقادی آنها از رهبری دینی یعنی قدرت مطلقه وکیل است.
می توان به عظمت و ارزش این حماسه بزرگ برای مردمی پی برد که فضای سیاسی و امنیتی دهه 60 و فضای هولناک ناشی از حضور مسلحانه همه گروه های مسلح در جنگل های شمال و عملیات های تروریستی متعدد و جنایات باورنکردنی آنها را درک می کنند. حوزه هایی که با این صحنه آشنا بوده یا موفق بوده اند و از تعاملات غرورآفرین این حرکت بزرگ قدردانی کرده اند.
حادثه آمل نمونه خوبی برای تبیین راهبرد خونین و جنایتکارانه جناح های متخاصم در رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی در زمان اعلان جنگ مسلحانه است. واقعا بی نظیر بود و این حماسه را باید در کنار حماسه آمل به تاریخ سربلندی انقلابی و اسلامی مردم مازندران اضافه کرد و سرکوب و مخفی ماند.
یاد و خاطره حماسه آفرینی های مردم شیرگاه سوادکوه و یاد و خاطره شهیدان هسرو داودیان و گربانعلی دوست علیزاده و جانبازان عزیز این حماسه مردمی مورد احترام مردم استان مازندران و ترجیحاً ادبیات کوهستانی دلاور و امامزاده سرفراز است. .

شیرگاه سوادکوه و مردم شکست ناپذیر این خطه قهرمان با رشادتی مثال زدنی در جریان تشکیل گروهک ها در جنگل های شمال، بارها و بارها به مقابله با آنان پرداختند و به یاد درگیری های آشتی ناپذیر با دشمن پرداختند و بهترین جوانان خود را به جبهه فرستادند. شیرگاه به دژی شکست ناپذیر در منطقه شمال در برابر خوی تجاوزکارانه سران نظامی تبدیل شد و شکست قاطع همه گروه ها را در محور سوادکوه – تهران آغاز کرد، مانند آملی قهرمان که در محور هراز – تهران حماسه آفرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید