سنگرهای بی دفاع سوباشی شهادت را در راه دفاع از میهن برگزیدند


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886817

یادواره شهدای قهرمان سوباشی صبح امروز با حضور خانواده های نیروی پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; یادواره شهدای قهرمان سوباشی صبح امروز با حضور خانواده های پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد..


امیر ابوالفضل سپهری راد، معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی ارتش در یادواره شهدای سوباشی گفت: یزدی ها سعی کردند شور حسینی را در غنچه خفه کنند. سنگرهای سوباشی شهادت را در راه دفاع از میهن برگزیدند.


وی تاکید کرد: خون اباعبدالله(ع) در دیار غربت ریخته شد، اما حضرت زینب(س) آن را به تمام جهان اسلام ابلاغ کرد که منجر به احیای حکومت اسلامی شد..


سپهری راد افزود: بعد از عاشورا، یزیدیان فکر می کردند که اگر خطبه های امام سجاد و حضرت زینب(س) اجازه فراموشی این واقعه مهم را ندهد، دیگر خبری از عاشورا نیست..


امیر سپهری راد بیان کرد: یادواره شهدا یادگار رشادت های رزمندگان ماست که با خون خود از خاک خود دفاع کردند..


وی ادامه داد: از مسئولان لشکری ​​و کشوری قدردانی می کنم و می دانیم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، حضور در یادواره شهدای سوباشی همدان باعث افتخار است..


معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: خون شهدای ما تداوم خون شهدای کربلاست. رهبر انقلاب بارها فرموده اند که حادثه عاشورا از اول تا آخر به یک معنا بوده است 7 در حالی که 8 یک روز بود و رویداد اصلی در نیم روز اتفاق افتاد، اما ببینید چقدر تاثیرگذار و الهام بخش است. اگر ما نمی خواهیم 8 سال جنگ با 8 بگذارید روز عاشورا را با هم مقایسه کنیم، اما این یک برنامه برای آن است و در جامعه ما چنین است 8 سال می تواند موثر باشد.


او گفت که این حمله توسط جوانان انجام شده است 9 وی فردای امضای قطعنامه تاکید کرد: حمله به کشور ما حمله به انقلاب است. زیرا انقلاب ما ثبات غرب در منطقه و نابرابرترین هنگ های قرن را مختل کرده بود. 20تنها توسط جهان غرب و شرق به ایران تحمیل شد 19 ماه در حال گذر از انقلاب خود بود.


سپهری راد ادامه داد: تمام اطلاعیه ها و اخبار خطراتی که از صدا و سیما پخش می شد از پدافند هوایی ارتش بود و در زمان جنگ با وجود اینکه آسمان خطرناک بود حتی یک پرواز هم لغو نشد..


وی تصریح کرد: پایانه های نفتی جزایر صادراتی نفت هیچ گاه قطع نشده است و علاوه بر تضمین پدافند هوایی کشور، هیچ عملیات زمینی بدون پدافند هوایی انجام نشده است..


بالاخره معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی نیروی زمینی گفت: در گفتمان های دفاع مقدس کمتر به پدافند هوایی اشاره می شود چرا که هیچکس فیزیک دفاع را ندیده است اما در آینده پدافند هوایی از نیروی هوایی جدا شد..


استاندار همدان: رادار سوباشی یکی از مهمترین نقاط کشور بود که از حمله هواپیماهای دشمن جلوگیری می کرد.


علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در این مراسم گفت: مردم با حضور حماسی خود برای استقبال از رئیس جمهور به میدان و عرصه آمدند و ساعت ها در هوای گرم ایستادند و به گرمی از وی استقبال کردند..


وی افزود: جمعیت نادری با شعارهای خوب میهمان نوازی کردند و از همه مسئولانی که تعامل خوبی داشتند و فضای امنی ایجاد کردند قدردانی می کنیم..


قاسمی فرزاد تاکید کرد: رادار سوباشی یکی از نقاط مهمی بود که در دوران دفاع مقدس اجازه حمله هواپیماهای دشمن به کشور را نمی داد، بنابراین دشمن با کینه و دشمنی خاصی با آن برخورد کرد..


او اضافه کرد؛ بعد از قرارداد 598 منافقین کور عملیات مرصاد را برای ساختن لانه برای خود آغاز کردند که شکست مفتضحانه ای را متحمل شدند و بعثی ها که کینه ای از رزمندگان داشتند، بیست تن از افسران رشید را به هلاکت رساندند..


نماینده فقیه استان همدان: رشادت های سوباشی هرگز فراموش نمی شود


آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در یادواره شهدای سوباشی گفت: رشادت های سوباشی هرگز فراموش نخواهد شد و ایمان و مبارزه آنها در تاریخ ماندگار خواهد شد.


وی افزود: اگر حضرت اباعبدالله در کربلا به شهادت رسید برای تبیین صحیح حقایق تاریخ اسلام بود..


امام جمعه همدان تاکید کرد: جهاد برای تبیین و دستاوردهای نظام اسلامی اگر به درستی تبیین نشود موجب سوءتفاهم می شود..


آیت الله شعبانی در پایان تصریح کرد: همه نیروهای مسلح کشور یکپارچه و برای یک هدف کار می کنند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید