دفاع از میهن و اعتقادات بود که هشت سال جنگ تحمیلی را روشن کرد + تصاویر


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834749

یادواره شهدای 8 سال پاسداشت ماه مبارک رمضان با حضور باشکوه مردم در شهرستان بهمئی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز یادواره چهار شهید ماه مبارک رمضان 8 سال دفاع مقدس با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح، مسئولین شهرستان و حضور باشکوه برگزار شد. از مردم بهمئی

مهدی گلمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهمئی گفت: از ابتدای جنگ تا پایان جنگ، نیروهای رزمی بهمئی اعم از سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مختلف مردمی شرکت داشتند و درست است که اصلی ترین آنها صاحبان انقلاب شهدا و خانواده هایشان هستند و شهادت انقلاب پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد که؛ اگر جوانان امروزی بخواهند الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کنند، آیا می توانند آن را بهتر از حماسه سازان دفاع مقدس بیابند؟ هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی رزمندگان مخلص به فرماندهی امام عزیزمان به سند افتخاری در تاریخ ایران تبدیل شد.

مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هیچ جنگی خوشایند نیست و هیچکس از آن استقبال نمی کند و در طول تاریخ نیز چنین بوده است.

وی ادامه داد: مردم با اهدای خون و جذابیت دفاع مقدس در جنگ درخشیدند.

مثنوی گفت: هیچ سربازی جنگ را دوست ندارد و استقبال نمی کند، اما وقتی پای دفاع از وطن به میان می آید، مدافع وطن عاشق جنگ است، مثل شهید ویس که سرمایه بزرگ، جان و جوانی و مدرکش را از دست می دهد. به دست آمده است.

وی گفت: هیچ مادر و پدری با مرگ فرزندش موافقت نمی کند، اما گاهی مادری برای شهادت در راه خدا و ناموس و وطن فرزند خود را بدرقه می کند و این او را عاشق شهادت می کند.

مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز به دلیل مولفه های ایثار، شهادت و رشادت در جنگ هشت ساله، سرمان بالاست و هستیم. به این افتخار می کنم.”

وی ادامه داد: امروز جامعه بشری به جنگ جهانی افتخار نمی کند، اما هشت سال پاسداری مقدس ما برکت و محبت است، زیرا برای حفظ زمین نبود، بلکه برای حفظ آبرو و ایمان بود.

مثنوی ادامه داد: امروز همه در دنیا مدعی قدرت هستند، وقتی یاد حضور این مردم و تاریخ جنگ ما می افتد می ترسد در مقابل ایران اسلامی بایستد و قدرت ایستادگی در مقابل آن را نداشته باشد. “

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 35 سال از این جنگ می گذرد و جوانانی هستند که جنگ را ندیده اند اما با تمام وجود عاشق آن هستند زیرا این جنگ را می دانند. به خاطر این شهدا با جان و دل مقدس هستند.خیلی ارزش قائل هستند.

وی تصریح می کند: قدم دوم شهدا، همت فراوان آنها با رمز خدا بود که در آن زمان کمتر از نام خدا بود و این شهدا همت کردند و از ظلمت بیرون آمدند و به خدا متصل شدند. نور و مردم مجاهد به نام خدا.

مثنوی در خصوص شهادتش گفت: جوان 17 ساله شمال تهران گرمترین کانون خانواده با بهترین شرایط مالی فضای امن خانه را رها کرد و با شیطان و روحش روبرو شد و عازم جبهه شد و به موفقیت رسید. درجه رفیع شهادت همین موارد و مشکلاتی است که این جنگ را شگفت انگیز می کند.

مثنوی در پایان گفت: به روح مطهر این 4 شهید که از دفاع مقدس، بسیج و نیروی انتظامی بودند درود می فرستیم و دعا می کنیم این شهدا دعا کنند و همه ما را دستگیر کنند.


عکس های تکمیلی در زیر آمده است:


a134d011 1134 4a93 a354 3b4b14967502 خبر خاکستری


69bc5f61 3dca 40ee a473 c745ad71e86d خبر خاکستری


d401b448 cd00 405a 83b3 aa814e7418c4 خبر خاکستری


854f0035 97a5 4602 b9b2 c8b0c477d945 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید