جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی جنایت علیه بشریت است


ساعت: 15:16
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920477

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن محاصره تحمیلی علیه ملت یمن را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی جنایت علیه بشریت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، محاصره تحمیلی علیه ملت یمن را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی جنایت علیه بشریت است.

وی با انتشار پستی در توئیتر نوشت: بر اساس تمامی قوانین بین المللی، محاصره مردم یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای امنیت و کشورهای اروپایی متهم هستند که با این جنایات به گونه ای برخورد می کنند که گویی حق طبیعی کشورهای متجاوز است و این کاهش ارزش ها بی سابقه است. آقایان، ما با دنیایی روبرو هستیم که در دریای شرم و شرم است. در حال غرق شدن است.”

پیشتر «علی الکهوم» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز در پستی در توئیتر نسبت به عواقب شکست تلاش ها برای رسیدن به صلح در این کشور هشدار داده و تاکید کرده بود که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا مانعی برای صلح در یمن است.

وی اعلام کرد: درهای صلح باز است. اما آمریکا، انگلیس و نمایندگان آنها از عربستان سعودی و امارات که مخالف توقف تجاوز، رفع محاصره و اعطای حقوق مردم یمن در موارد بشردوستانه مانند بازکردن فرودگاه ها و بنادر هستند، در این مسیر ایستاده اند. کسانی که اقتصاد و سرمایه ملی را نابود می کنند و از پرداخت حقوق از منبع درآمد نفت و گاز یمن جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید