نمایندگان مجلس هفت سال جنایت علیه مردم یمن را محکوم کردند


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817991

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جنایات علیه مردم یمن و تهاجم به خاک یمن را محکوم کردند و خواستار پایان جنگ در یمن شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس فراکسیون مردمی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در سال 1380، در سال 2018، به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این بیانیه آمده است؛ پس از گذشت هفت سال از این جنگ ویرانگر علیه دولت مستقل و ملت در حال ظهور یمن، رویارویی دوگانه و انتخابی بین کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مدعی صلح، آزادی و حقوق ملت ها به طور فزاینده ای آشکار می شود.


متن کامل بیانیه نمایندگان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اذن کسانی که ستمگران خود را می کشند و خداوند یاورشان است (حج، آیه 39).

در 26 آوریل 2015، جهان شاهد تجاوز نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن بود. اکنون با گذشت 7 سال از این جنگ ویرانگر علیه دولت مستقل و ملت در حال ظهور یمن، رویارویی های دوگانه و انتخابی بین کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مدعی صلح، آزادی و حقوق ملت ها در حال افزایش است. زیرا این تشکل ها تحت حاکمیت نیروهای استکباری و شیطانی هستند و مستضعفان جهان امیدی به دفاع از حقوق پایمال شده خود ندارند و با همه سختی ها به جهاد و بسیج مردمی فراگیر و با دفاع از خود و تقدیم هزاران نفر روی آورده اند. دشمن شهید و مجروح شد و متجاوز را متوقف کرد و بخشی از سرزمین های اشغالی خود را آزاد کرد و اکنون با موشک و پهپاد و عملیات زمینی در آستانه پیروزی نهایی است. در هفت سال گذشته، دولت وحشی عربستان با حمایت شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و متحدانش، به بمباران شهرها و روستاهای یمن ادامه داده و جنایات جنگی را مرتکب شده و هزاران کودک، مرد و یمنی را به شهادت رسانده است. زنان، غذا و کمک های بشردوستانه در یمن، میلیون ها مرد، زن و کودک مظلوم را در معرض گرسنگی، بیماری، فقر و ویرانی قرار می دهد. نابودی و نابودی منابع اقتصادی و زیرساخت های کشور مسلمان یمن اتفاق افتاده است و قطعا روزی فرا خواهد رسید که حاکمان قاتل و ستمگر عربستان سعودی و حامیان و متحدان آنها به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه و به سزای جنایات خود برسند. .

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز هشتمین سال جنگ ویرانگر یمن این تجاوز وحشیانه را محکوم کرده و خواستار توقف حملات نظامی و کشتار مردم مظلوم یمن و رفع محاصره شدیم. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید