عبدالملکی در مجلس: در دولت قبل نمایندگان مجلس ششم و 88 محکوم به استخدام وزارت کار درآمدند. همانطور که به رئیس جمهور قول داده بودم، وزارتخانه را از افراد نالایق پاک کردم

عبدالملکی در مجلس: در دولت قبل نمایندگان مجلس ششم و 88 محکوم به استخدام وزارت کار درآمدند.  همانطور که به رئیس جمهور قول داده بودم، وزارتخانه را از افراد نالایق پاک کردم

روز جدید : حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در خصوص انتصابات این وزارتخانه گفت: در دولت قبل وزارت تعاون به وزارت سیاست و امنیت و بستگان مسئولان تبدیل شد. فعالان رسانه ای، ستاد. ششم: محكومان در سال 1367 جذب و در معرض شعار اسلامي قرار گرفتند و طبق قولي كه براي خدمت به رئيس جمهور و اين مجلس داده بودم، وزارتخانه را از افراد نالايق پاك كردم و امانت را به متوليان سپردم.

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال ناصر موسوی لارگانی در خصوص انتصاب وی در این وزارتخانه با اشاره به جذب ۳۹ «جوان انقلابی از گام دوم» گفت: گفته می شود این نیروهای جوان، نیروهای سیاسی هستند.» البته در بین آنها طیف های سیاسی مختلفی وجود دارد، اما دیدگاه ها و طیف های سیاسی در انتصاب آنها تأثیری نداشته است.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آقای موسوی لارگانی به خاطر فرصتی که برای گفت‌وگو با نمایندگان محترم به دست آمد تشکر می‌کنم. البته باید بیشتر گزارش می دادم.»

عبدالملکی ادامه داد: 300 انتصاب در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطوح مختلف کشور داشتیم که از این تعداد 237 نفر از همکاران این وزارتخانه هستند که 34 نفر از آنها کسانی هستند که در گذشته در این وزارتخانه خدمت می کردند. اما به دلیل سلایق سیاسی و غیره آنها را رها کرد. از جمله رئیس سازمان اجتماعی و نماینده این وزارتخانه که دارای چنین پرونده هایی هستند.

وی افزود: در کنار این افراد خوب از 39 جوان انقلابی استفاده کردیم. مرحله دوم یعنی کسانی که بر رهبری هم تاکید داشتند استفاده از جوانان مومن و انقلابی بود.

وزیر تعاون ادامه داد: مردمی بودن و صداقت دو ویژگی مهمی بود که مدنظر ما بود که در نتیجه دو اتفاق افتاد یکی جوان بودن رهبری وزارتخانه و همچنین تخصص که سن مدیران را با 5.5 سال افزایش داد. سال و 50 درصد تخصص.

عبدالملکی همچنین گفت: گفته می شود این نیروهای جوان نیروهای سیاسی هستند، البته طیف های سیاسی مختلفی در بین آنها وجود دارد اما نگاه و طیف سیاسی در انتصاب آنها موثر نبود.

وی گفت: بیش از 80 درصد انتصابات ما از سوی همکاران وزارتخانه بوده است که آقای موسوی لارگانی گفت هیچ استعلامی از این افراد صورت نگرفته است. من فهرستی از سؤالات آقای رایس را برای بررسی ارائه خواهم کرد.

وزیر کار ادامه داد: آقای لارگانی به اعتراضات در خود وزارتخانه اشاره کردند، رئیس جمهور دستور دادند.

وی افزود: قصد ندارم خطاب به دولت های گذشته بپردازم اما در دولت قبل وزارت تعاون به وزارت سیاسی و امنیتی تبدیل شد و بستگان مسئولان، فعالان رسانه ای ستادی که در مجلس ششم حضور داشتند، استخدام شدند. برای محکومیت اغتشاشات و 88 و شعارهای اسلامی.» و طبق قولی که به رئیس جمهور و این مجلس داده بودم، وزارتخانه را از افراد نالایق پاکسازی کردم و امانت را به متولیان واگذار کردم.

مجلس از پاسخ های وزیر کار به سوال موسوی لارگانی خرسند شد

پس از پاسخ عبدالملکی، نمایندگان مجلس در رای گیری از پاسخ موسوی لارگانی، وزیر کار، رضایت دارند.

پاسخ های عبدالملکی به موسوی لارگانی با حضور 235 نماینده به رای گذاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید