تاکنون 53 مورد فساد در فوتبال وجود دارد / سرخابی ها نباید از وزارتخانه ای به وزارتخانه دیگر منتقل می شدند

ساعت: 08:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1798996

از متولیان سابق ورزش ممکن است سوال شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون خانه ورزش کشور گفت: این دو باشگاه نباید از وزارتخانه ای به وزارتخانه دیگر منتقل شوند و مراحل قانونی واگذاری به درستی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان گزی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده فراکسیون خانه ورزش کشور درباره مشکل اخیر سرهابی گفت: . طی 5 سال گذشته در مجلس شورای اسلامی در 4 سال در قانون بودجه خصوصی سازی را در نظر گرفتیم، وزارت ورزش و جوانان موظف شد و اکنون بر اساس ماده 234 برخی از کارمندان سابق این وزارتخانه می توانند مورد استعلام قرار گیرند. چرا قانون را رعایت نکردند؟

وی افزود: آنچه امروز نیاز داریم بحث بدهی های واقعی و شفافیت بدهی این دو باشگاه است. همچنان شرکت ها و حساب های بانکی به نام مدیران سابق دو باشگاه وجود دارد و طلبکارانی هستند که هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند. آنچه امروز نیاز داریم شفافیت مالی است و این خصوصی سازی باید واقعی باشد. این دو باشگاه نباید از وزارتخانه ای به وزارتخانه دیگر منتقل شوند و مراحل قانونی آن به درستی طی شود.

قاضی هاشمی در این رابطه گفت: باید سهام دو باشگاه مشخص و قیمت گذاری مشخص شود و سهام به صورت جزئی در همه جا توزیع شود تا شرایط اولیه فراهم شود. در سال 1377 و 1378 با وزیر سابق ورزش و جوانان جلساتی داشتیم و قول هایی داده شد. حتی وزیر سابق هم به برنامه خبر آمد و گفت پاس دادند و فقط باید گل بزنیم اما اینطور نبود و متاسفانه مسئولان وقت ورزش با افکار عمومی بازی می کردند. می توانیم فعل را برای کارمندان سابق ورزشی بگذاریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: رشته مدیریت ورزشی یک رشته تخصصی است و امیدوارم وعده های داده شده محقق شود. الزامات AFC باید توسط باشگاه ها برآورده شود. متأسفانه به دلیل برخی مشکلات و بی نظمی ها، مجلس نقش نظارتی خود را ایفا کرد به گونه ای که شاهد گشایش قرارداد با مارک ویلموتس و سپس انعقاد قراردادهای دیگری بودیم که در نهایت منجر به انعقاد چنین قراردادهای نامنظمی شد. در مورد سیستم کلی باشگاه داری هم صحبت کردیم اما دولت قبل گفت لایحه ارائه می کنیم اما تصویب نشد.

وی همچنین تاکید کرد: با گرایش های فکری مختلف در مجلس حضور داشتم و مقتضیات ورزش را دنبال می کنم. به نظر من علاقه مندان به ورزش می گویند چرا نمایندگان در عرصه ورزش دخالت می کنند؟ دلیلش این است که ما دستمان را پشت پرده می گذاریم و حرف می زنیم و این برای ما عادی است. مجلس خودش ناظر و قانونگذار است و همه جا وارد می شود. در مورد ویلموتس ما وارد ماجرا شدیم اما هیچ یک از مدعیان ورزشی وارد این ماجرا نشدند.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: رسیدگی به فساد در فوتبال را هم آغاز کرده ایم. این پرونده 53 متهم دارد. بسیاری از این افراد هنوز هستند و در فضاهای مختلف صحبت می کنند، اما سخنگوی قوه قضائیه باید در این باره صحبت کند: «حقوق صدا و سیما هم جزء اصلی است که باید به آن رسیدگی شود، دو جلسه مفصل با رئیس صداوسیما داشتم. و سازمان تلويزيون و حتي در اين باره با رئيس قبلي سازمان صحبت كرد. عدد اول ما شايد عدد بزرگي نباشد، اما با توجه به انحصاري كه در قانون صدا و سيما ديده مي شود، حركت بزرگي بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید