از ابتدای سال جاری تاکنون 73 زندانی ایرانی به کشور منتقل شده اند


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919084

رئیس کمیسیون انتقال محکومان گفت: وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده های محکومان به آنها از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳ زندانی را به کشور بازگردانده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت دادگستری، ابراهیم ملایجم، رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: با تلاش وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه، یک زندانی لاعلاج از چین، ۱۶ نفر از تانزانیا و ۱۵ نفر از اقلیم کردستان عراق به دلیل دستگیری و محکومیت طولانی مدت به اتهام قاچاق مواد مخدر و مواد مخدر ممنوعه به این کشور منتقل شدند و بخش زیادی از دوران زندان را در خارج از کشور گذراندند.

رئیس کمیسیون انتقال محکومان وزارت دادگستری تصریح کرد: با تلاش وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کشورمان برای حمایت از ایرانیان زندانی خارج از کشور و دسترسی آسان و ملاقات خانواده های محکومان به آنان. در شهرهای محل سکونت این زندانیان می توانند باقیمانده دوران محکومیت خود را بگذرانند و به زندان های کشور منتقل شدند.

مولای جم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 73 زندانی ایرانی به کشور منتقل شده اند، گفت: کمیته انتقال محکومان به فعالیت مستمر خود برای انتقال محکومان ایرانی از زندان های خارج از کشور ادامه داده و در نظر دارد زندانیان ایرانی را که در زندان به سر می برند انتقال دهد. وی کشورهای سریلانکا، هند، ترکیه، پاکستان، ارمنستان و آذربایجان را تا پایان سال جاری برای ادامه حکم به کشور منتقل کرده است و قصد دارد زندانیان را از کشورهای هند، سریلانکا، پاکستان، افغانستان و افغانستان منتقل کند. ترکیه و عراق در زندان های کشورهای متبوع خود.

رئیس کمیسیون انتقال محکومان وزارتخانه از هموطنان خواست در سفرهای خارج از کشور از پذیرش بسته های امانی از افراد غریبه خودداری کنند و از حمل هر گونه مواد مخدر، قرص های روانگردان، آرامبخش و حاوی کدئین خودداری کنند زیرا مقدار کمی از این بسته ها را حمل می کنند. مواد در برخی از کشورها به ویژه کشورهای همسایه مجازات های سنگینی را به همراه دارد و مشکلاتی را ایجاد می کند و هزینه های مادی و معنوی هنگفتی را بر زندانی، خانواده و کشور تحمیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید