شهادت 202 فلسطینی از ابتدای سال جاری تاکنون

این وزارتخانه تاکید کرد که 150 نفر در کرانه باختری و 52 نفر در نوار غزه کشته شدند.

اعلام این آمار همزمان با اعلام خبر شهادت «محمد حرض الله» جوان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی در نابلس توسط منابع فلسطینی اعلام شد.

این جوان فلسطینی چند ماه پیش در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس مجروح شد و سرانجام شب گذشته به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد در گزارشی با عنوان «هزینه اقتصادی رژیم صهیونیستی برای ملت فلسطین» اعلام کرد که در نتیجه محدودیت ها و موانع ایجاد شده توسط این رژیم، اقتصاد فلسطین 50 میلیارد دلار خسارت دیده است. . بر اساس این گزارش، خسارت وارده به اقتصاد فلسطین از سال 2000 تا 2020 معادل سه برابر تولید ناخالص داخلی کرانه باختری در سال 2020 و بیش از 2.5 برابر کل تولید ناخالص داخلی فلسطین در همان سال است.

لازم به ذکر است که منطقه «ج» در کرانه باختری اشغالی حدود 60 درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد که شهرک های صهیونیست نشین در آن ساخته شده اند و تحت کنترل کامل امنیتی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش سازمان ملل، علیرغم قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر غیرقانونی بودن شهرک سازی های صهیونیستی تاکید کرده است، این شهرک ها هر روز در حال گسترش هستند.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: مقامات رژیم صهیونیستی مشوق هایی را برای شهرک نشینان و تجار برای تسهیل پروژه های صنعتی و کشاورزی فراهم کردند که صدها هزار صهیونیست را به اسکان تشویق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید