شهادت 118 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال 2022 تاکنون


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906831

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از شهادت 118 فلسطینی از ابتدای سال 2022 در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانس هفتگی خود در ژنو سوئیس از شهادت 118 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال 2022 تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولو، به گفته این مقام سازمان ملل، 26 تن از شهدای این حادثه کودک و پنج تن از آنان زن بودند که توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس کشته شدند.

وی همچنین گفت: سه شهید فلسطینی از جمله یک کودک توسط شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسیدند.

در همین راستا، کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در اسرائیل و فلسطین روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که اتهامات آپارتاید علیه رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

این کمیسیون هفته گذشته دومین گزارش خود را منتشر کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست به اشغال دائم اسرائیل پایان دهد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، سه عضو این کمیسیون در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفتند که گزارش‌های آینده درباره آپارتاید در اسرائیل تحقیق خواهند کرد. آنها اظهار داشتند که تحقیقات تاکنون بر روی “ریشه های درگیری” متمرکز شده است. به گفته آنها، حضور اسرائیل در کرانه باختری دلیل اصلی درگیری ها است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل می نویسد که این تحقیقات این نگرانی را در تل آویو ایجاد کرده است که این تحقیقات می تواند منجر به انتساب این “برچسب سمی” به اسرائیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید