ذوالنور: رئیس سفر استانی باید در تهران از این وزارتخانه به آن وزارتخانه برود

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با ارزیابی از حرکت هشت ماهه دولت سیزدهم گفت: داشته اند.
بنیانگذاران وضعیت موجود هنوز با رنگ و لعاب جدید در دفتر هستند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به 8 ماهه دولت سیزدهم و با یادآوری اقدامات مثبت و تحول آفرین دولت گفت: با بهشت ​​فرق دارد و کیفیت این دولت متفاوت است. از دولت قبل

وی ادامه داد: حضور در همه عرصه ها و تحرک و چابکی چشمگیر، حرکت های عظیم جهادی و مردمی بودن دولت قابل تقدیر است. در دولت قبل نه تنها مردم، بلکه مسئولان هم می خواستند رئیس جمهور را در کنار هم ببینند و با او صحبت کنند، اما امروز رئیس جمهور در سطوح مختلف در دسترس مردم و کارمندان است.

* رئیس جمهور باید چند ابر پروژه را دنبال کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم، به برخی از الزامات اثربخشی فعالیت های دولت اشاره کرد و گفت: آنچه امروز مردم به آن نیاز دارند، کار خیر به عنوان حضور مردمی و بازدیدهای سرزده است. “این باید ادامه یابد، اما باید کارهای بهتر و اولویت‌دار انجام شود تا تاثیر اقدامات دولت دیده شود.

ذوالنور در توضیح این نکته گفت: امروز فشار اقتصادی بر مردم زیاد و فرصت خدمت کم است، بنابراین دولت باید پروژه‌ها و برنامه‌های خود را برای تغییر در فضای عمومی اولویت‌بندی کند و چندین ابرپروژه را دنبال و محقق کند.

وی ادامه داد: سفر در استان‌ها یک ضرورت و تشکر است، اما واقعیت این است که جنسیت مشکلات در استان‌های مختلف یکی است و دلایل یکسانی دارد. به عنوان مثال تعطیلی کارخانه ها یا کمبود معیشت در تمام نقاط کشور دلایل مشترکی دارد و همچنین بیکاری مفرط یا شکایت از مشکلات اداری و فساد بانکی تقریباً در همه نقاط کشور ریشه یکسانی دارد.

نماینده مردم کوم در مجلس شورای اسلامی گفت: روزگاری سفرها به استان ها برای شناسایی مشکلات و معضلات بود و باید گفت امروز مشکلات کشور تقریبا معلوم و روشن است و گاهی این سفرها ارزیابی مدیران این امر را می توان با مثال به دست آورد و اتفاقاً رئیس جمهور اخیراً سفرهای استانی را کاهش داده است که به یک معنا قابل تقدیر است.

ذوالنور ادامه داد: دولت باید تلاش کند با کمترین هزینه بهترین کارها را انجام دهد و یکی از مهم ترین هزینه ها زمان رئیس جمهور است که نباید بار دیگر مدیران را به دوش بکشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت ها در برنامه های دولت، گفت: معیشت، تولید، بیکاری و مشکلات بانکی از جمله اولویت هایی است که در صورت بررسی و رسیدگی به آن به تمامی استان ها می رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه فساد بانکی یکی از مهمترین اولویت های کشور و در واقع یکی از دلایل رکود تولید و شکست اقتصاد و نابودی بخش خصوصی است. بخش، بانک‌هایی هستند که با بخش خصوصی و مردم رقابت می‌کنند.» با ترفندهای مختلف به کارمندان خود 4-5 نوع حقوق و مزایا می‌دهند و هر جا که آسمان‌خراش دیده می‌شود، یکی از بانک‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: حتی لازم است رئیس جمهور به جای سفرهای استانی در بازه زمانی مشخصی در تهران به وزارتخانه برود و پس از بررسی کار، برنامه و تصمیم برنامه ریزی شده را از آنها بخواهد و در برنامه زمانی مشخص به آنها پاسخ دهد. .

* فساد اداری و بانکی؛ ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فساد یکی دیگر از معضلات و اولویت های فعلی کشور است که خود را به اشکالی مانند ارتشاء، اختلاس یا اختلاس با واسطه نشان می دهد. این باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود.

ذوالنور گفت: «در کنار فساد، برخی فسادهای بانکی بر تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند. مثلا اسم تسهیلات بانکی را 18 درصد می گذارند، اما با تاخیر جریمه و سایر مشکلات در عمل آن را به 30 درصد برسانند! حالا کدام سازنده با این وضعیت می تواند 20 درصد سود کند؟!

وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و کارهای خوب و ارزشمندی را که اکنون انجام می‌شود کارآمدتر کند تا مردم طعم شیرین آن را بچشند و راه این کارآمدی توجه به برخی اولویت‌ها است. و ابر پروژه هایی که نیاز به برنامه ریزی فرم و پیروی از زمان بندی دارند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: انتقاد ما به وضعیت فعلی است که مربوط به گذشته است و دولت فعلی باید برای بهتر شدن شرایط تلاش کند. در واقع انتقاد ما از دولت فعلی، انتقاد از دولت روحانی نیست، بلکه رسیدن به وضعیت بهتر و امیدوارکننده‌تر است.

*دلایل وضعیت موجود با ریش و رنگ جدید همچنان کارساز است/از ظرفیت غیر تندروها می توان استفاده کرد

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر روی کار آمدن بانیان شرایط کنونی، گفت: اینکه آقای رئیس جمهور به بانیان شرایط کنونی اشاره کردند درست است. روز ثبت نام ریاست جمهوری؛ یعنی کسانی که این وضعیت را به وجود آوردند نباید سر کار باشند وگرنه منظورشان ظلم به مدیران نیست.

وی در توضیح این نکته گفت: کسانی که در شکل‌گیری شرایط کنونی تأثیرگذار و تعیین‌کننده بوده‌اند، عده‌ای همچنان سر کار هستند و رنگ خود را تغییر داده و رنگ جدیدی به جای گذاشته‌اند و با شعارهای جدید و البته همین‌طور کار می‌کنند. کارهای قبلی و اینها باید کنار گذاشته شود وگرنه هیچ اشکالی ندارد که رئیس جمهور افرادی را که تمایلات و علایق افراطی افراطی ندارند را بازداشت کرده و از ظرفیت آنها برای پیشرفت کشور استفاده شود.

نماینده مردم کوم در مجلس شورای اسلامی گفت: از دست رفته دیگران را بدنام نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید