ذوالنور مدعی شد: روحانی باید تا آخر عمر در زندان بماند

ذوالنور مدعی شد: روحانی باید تا آخر عمر در زندان بماند

روز جدید ذوالنور همچنین درباره اتفاقات آبان 98 در حمایت از عملکرد محمود احمدی نژاد نسبت به روحانی گفت: در مورد گرانی بنزین در سال 98 و اتفاقات پس از آن، کار به خواست دولت بود که این اتفاق افتاد و کار اولیه انجام نمی شد یا اگر می شد با حکمرانی بهتر و اطلاعات دقیق تر انجام می شد تا آسیب بزرگی به کشور وارد نشود.

ماجرای حمله بهارستان به روحانی تمام نشده است و این بار ذوالنور یکی از نمایندگان سرسخت اصولگرای مجلس به کوتاهی روحانی حمله کرد و گفت اگر بخواهیم همه تخلفات پدافند غیرعامل روحانی را بررسی کنیم باید به حبس ابد محکوم شود. زندان

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: آقای روحانی و دولتش نه تنها در تکمیل شبکه ملی اطلاعات کار جدی و مهمی انجام نداده اند، بلکه نمونه های متعددی هم داریم که این معضل را مطرح یا کارشکنی کرده اند. وی معتقد است: مهم ترین تفاوت حمله سایبری به سامانه های هوشمند توزیع سوخت و پمپ بنزین ها با حوادث آبان 98 این است که حادثه اخیر نه خواست دولت، بلکه حمله دشمن و البته تصمیم بوده است. از سوی دولت ساخته نشده است. او شکست خورد.

وی همچنین درباره اتفاقات آبان 98 با حمایت از عملکرد محمود احمدی نژاد نسبت به روحانی گفت: کارها با اراده دولت انجام شد. بنابراین یا ممکن بود این اتفاق نیفتد و کار اولیه انجام نشود یا اگر می شد با حکمرانی بهتر و اطلاع رسانی دقیق تری انجام داد تا آسیب بزرگی به کشور وارد نشود. حتی می توان سابقه گرانی و سهمیه بندی بنزین در سال 98 را با سهمیه بندی بنزین و زوال آن در سال 85 و در دولت نهم مقایسه کرد.

در آن صورت، رئیس جمهور وقت، اهمیت موضوع را برای مردم به طور منطقی و با زبان آمار، مدتها توضیح داد و مسئولان کشور در سطح منطقه و سطوح مختلف، خود را توجیه کردند، هیچ کدام از اینها انجام نشد و آنها با مردم بر اساس اصل تعجب رفتار می کردند! گویی مردم دشمنی هستند که ناخواسته باید با آن دست و پنجه نرم کنند تا فرصت عکس العمل نداشته باشند.

وی هم آخوند و هم رئیس دولت را مقصر حمله سایبری اخیر دانست و گفت: باید از حمله سایبری اخیر چند درس بگیریم. به نظر من این تقصیر دولت آقای روحانی و آقای احمدی نژاد است نه دولتی که چند ماه است سر کار است. اگر امروز زیرساخت های ما آسیب پذیر است، تقصیر دولت است که این همه فریاد زدیم و گفتیم باید به دستورات و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و توسعه حفاظت غیرعامل عمل کنیم، اما هیچ کاری نکرد

آقای روحانی و دولت ایشان نه تنها کار جدی و مهمی در این زمینه انجام نداده اند، بلکه نمونه های متعددی داریم که این موضوع را مطرح کرده یا کارشکنی کرده اند. حتی جالب است که در صورت خرید کیف کامپیوتر، تجهیزاتی در خروجی آنها نصب می شود که اطلاعات کاربری را در اختیار سرورهای خارجی قرار می دهد! ذوالنور افزود: زمانی که شبکه ملی اطلاعات نداریم و تمامی زیرساخت های اطلاعاتی مانند ثبت نام، اطلاعات قضایی و انتظامی مبتنی بر سرورهای غیر ایرانی است، طبیعی است که دائما در معرض آسیب قرار بگیریم.

همه این سهل انگاری ها و اشتباهات دولت آقای روحانی به دلیل تاخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قابل پیگیری است، اما امیدواریم قوه قضائیه اراده کافی برای پیگیری و رسیدگی به این مشکل را داشته باشد. زیرا در صورت تکرار مجدد حمله سایبری و مداخله در سدها و نیروگاه ها و چاه های آب کشاورزی و شبکه تابلوهای برق، ممکن است جبران خسارت وارده به این قسمت ها غیرممکن باشد.

دولت آقای روحانی برای حفظ این زیرساخت ها با وجود اینکه فرصت های زیادی داشتند، حفاظت لازم را انجام نداد. وقتی کلید تمام مسائل فنی در دست دشمن است، طبیعی است که از آن برای ضربه زدن استفاده کنند. اگر بخواهند آقای روحانی را فقط به خاطر گناهش در این زمینه محاکمه کنند، باید تمام عمرش را در زندان بگذراند!

خیلی جاها سازمان پدافند غیرعامل تصمیمات خود را اعلام نکرد، چرا که آقای روحانی نظر دیگری داشت و معتقد بود که سازمان پدافند غیرعامل باید زیر نظر رئیس جمهور باشد، در حالی که بحث پدافند، چون اساساً فنی و فنی است. نظامی است و جنبه حاکمیتی دارد. سازمان به فرماندهی کل قوا رسید، اما نظر رئیس جمهور این بود که سازمان باید واحد خودش باشد.

البته مدتی است که چنین اظهاراتی به گوش مجلس می رسد و نمایندگان مجلس به محاکمه روحانی در قوه قضائیه پرداخته اند، هر چند تاکنون مدرکی برای آغاز چنین تحقیقی در اختیار قوه قضائیه قرار نداده اند و از شعار و شعار فراتر نرفته اند. اتهامات

دیدگاهتان را بنویسید