کشف اکسیر طول عمر؟ / شناسایی باکتری های روده که می توانند انسان را تا 100 سال عمر کنند

کشف اکسیر طول عمر؟  / شناسایی باکتری های روده که می توانند انسان را تا 100 سال عمر کنند

محققان مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk در دانشگاه کپنهاگ کشف کرده اند که یک باکتری روده می تواند به زندگی طولانی و سالم منجر شود. در این مطالعه، 176 صد ساله ژاپنی سالم مورد بررسی قرار گرفتند و یک ویژگی مشترک پیدا کردند: ترکیبی منحصر به فرد از باکتری های روده و ویروس های باکتریایی.

دیجیاتو: به گفته دانشمندان، ویروس‌های خاصی در روده می‌توانند تأثیر مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

محققان مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk در دانشگاه کپنهاگ کشف کرده اند که یک باکتری روده می تواند به زندگی طولانی و سالم منجر شود.

در این مطالعه، 176 صد ساله ژاپنی سالم مورد بررسی قرار گرفتند و یک ویژگی مشترک پیدا کردند: ترکیبی منحصر به فرد از باکتری های روده و ویروس های باکتریایی. یوآخیم یوهانسن، محقق ارشد این مطالعه توضیح می دهد: «ما همیشه علاقه مندیم که بدانیم چرا برخی از مردم عمر طولانی دارند. تحقیقات قبلی نشان داده است که باکتری های روده شهروندان ژاپنی مولکول های کاملا جدیدی تولید می کنند که آنها را در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا مقاوم می کند. و اگر روده آنها در برابر عفونت بهتر محافظت می شود، احتمالاً این یکی از چیزهایی است که باعث می شود آنها بیشتر عمر کنند.”

تحقیقات آنها به طور کلی نشان می دهد که ویروس های خاصی در روده ممکن است اثرات مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

تاثیر باکتری های روده بر طول عمر

دانشمندان در مطالعه خود دریافتند که تنوع بیولوژیکی بالایی در باکتری ها و ویروس های باکتریایی صد ساله ها وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده مرتبط است. با توجه به این موضوع، آنها به این نتیجه رسیدند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری های مرتبط با پیری محافظت می شوند.

اکنون دانشمندان قصد دارند تحقیقات بیشتری را برای تعیین تعادل دقیق ویروس ها و باکتری ها برای یک زندگی طولانی، سالم و عاری از بیماری انجام دهند. یوهانسن توضیح می دهد: «ما دریافتیم که اگر یک ویروس با یک باکتری تعامل کند، می تواند باکتری را قوی تر کند. ویروس‌هایی که در صدساله‌های ژاپنی سالم یافتیم، حاوی ژن‌های دیگری بودند که می‌توانند باکتری‌ها را تقویت کنند. ما متوجه شدیم که آنها می توانند تغییرات مولکولی خاصی را در روده ترویج کنند که در نهایت به تثبیت فلور روده و مبارزه با التهاب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید