طول عمر کیس بیش از حد معمول است که باعث اثرات منفی و رضایت مشتری می شود


ساعت: 15:33
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920072

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: ادامه پرونده بیش از حد متعارف موجب آثار منفی و اجتماعی و سلب اعتماد و رضایت مشتریان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه تخصصی کمیته رفع اطاله دادگستری به منظور بررسی راهکارهای رسیدگی به معوقات قضایی و نحوه اجرای سازوکارهای تشویقی برای کاهش پرونده های سالمندان با حضور یحیی جعفری در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار شد.

وی در این جلسه اظهار داشت: مدیریت محاکم تهران مفتخر است که کادر قضایی و اداری مسئول و دغدغه مند برای ارائه خدمات قضایی دارد.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: برای خدمت در عرصه عدالت نمی توان پاداش مالی تعیین کرد و تنها احساس وظیفه، مسئولیت و علاقه به خدمت باعث می شود که چنین مسئولیت سخت و سنگینی را بپذیرد. .

جعفری با تاکید بر اینکه طول پرونده بیش از حد متعارف است و باعث ایجاد آثار منفی و اجتماعی و سلب اعتماد و رضایت مراجعین می شود، اعلام کرد: در این جلسات ضمن اینکه خواستار سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها هستیم، خواستار تمرکز بر روی موضوع هستیم. پرونده های معلق که تعداد آنها خیلی زیاد نیست.

رئیس کل دادگاه های استان تهران گفت: در این زمینه انتظار می رود قضات قوه قضائیه پس از گذشت چند سال از تاریخ انقضای تشکیل پرونده، با رویکرد رفع خصومت، در مورد ماهوی تصمیم گیری کنند. به صورت واقعی، به منظور جلوگیری از نارضایتی و ارائه ادله، هیچ مورد دیگری مرتبط با این موضوع وجود ندارد.

در این جلسه محمد ملایی، معاون قضایی و اجرایی دادگاه های عمومی تهران و انقلاب و دبیر کمیته اجرایی کاهش اطاله دادرسی، آمار و عملکرد شعب تجمیع شده در هشت ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد. در سال جاری و مقایسه آنها با شعب حقوقی دادگاه های تهران و همچنین با شعب حقوقی. در سطح استان تهران پرداخت می شود.

در این جلسه داوران به بیان دیدگاه های علمی و عملی خود پرداختند و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید