مطالبات جامعه پزشکی از وزیر بهداشت/ از پزشکی تا طول عمر پزشکان

در ادامه حسین انصاری مود، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنبه های فردی وزیر بهداشت، به اهمیت سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: ایجاد تعادل در حوزه های مختلف. سطوح درمان و عدالت اجتماعی در بحث درمان و آموزش یکی از موضوعات اصلی و اساسی است که ممکن است مورد نیاز و پیگیری در جامعه باشد.

وی پرونده الکترونیک سلامت، ظرفیت پزشکی، اجرای کتاب ارزیابی نسبی خدمات، تشکیل شورای عالی سلامت، افزایش قیمت داروها، مشکلات اقامتی و کیفیت آموزشی، انجام غیرعلمی و غیرعلمی را برشمرد. فعالیت های مداخله جویانه در حوزه پزشکی و همچنین ایجاد کمیسیون تک نفره صلاحیت های حرفه ای از دیگر مسائل مهم نظام سلامت.

منصور جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه شورای عالی منتخب اعضای مجمع عمومی کل کشور است افزود: نمایندگان نظارت مجلس و وزارت بهداشت نیز هستند. حضور در شورای عالی نظام پزشکی که بیانگر نگاه قانونگذار به حضور هر سه مرجع و اهمیت آنها در شورای عالی نظام پزشکی است.

وی به روند رشته های مختلف پزشکی در حوزه زیبایی و گذر از درمان به کارهای نسبتا غیر درمانی به عنوان زنگ خطری در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در سال های آینده با کمبود پزشک و مهمتر از آن مواجه خواهیم بود. تشکیل کمیسیون صلاحیت حرفه ای و اجرای مصوبات آن خواهد بود پیشاپیش لازم است.

جعفری نمین وضعیت بخش خصوصی و مشکلاتی که شرکت های واردکننده تجهیزات با این بخش خواهند داشت و همچنین مشکلات پزشکان جوان و طرح ها را برجسته کرد و خواستار رسیدگی فوری به این موارد شد.

رئیس شورای عالی پزشکی با اشاره به خطر ورود افراد غیرمجاز به حوزه پزشکی خواستار تعامل جدی وزارت بهداشت و حوزه نظارت پزشکی برای همکاری و پیشگیری جدی از این امر شد.

وی گفت: شورای عالی نظام پزشکی یک نهاد مشورتی و اجرایی مهم برای وزارت بهداشت است که در خدمت سلامت مردم است.

محمود فاضل، داروساز، عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به اهمیت رهبری و مدیریت وزارت بهداشت در اسناد بالادستی و سند صادره از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، درخواست کرد. اجرای ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی.

وی با پرهیز از موضوع طرح درور، آن را طرحی خوب و رو به رشد دانست و افزود: در این خصوص از سازمان نظام پزشکی نظرخواهی نشده است. وی خواستار حضور نمایندگان این سازمان و انجمن داروسازان در جاده شد.

عباسعلی خادمی نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز در خصوص نظام ارجاع ماما در سطح اول خدمت و جذب ماما در طرح جوانان جمعیت صحبت کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دندانپزشکی و کمبود زیرساخت ها گفت: کاهش حقوق اساتید و طول عمر آنها در دانشگاه ها، مشکلات آموزش مستمر و ناهمگونی قیمت ها برای برگزاری همایش ها از جمله چالش هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. حل کرد.

خادمی به حذف ارز ترجیحی و اختصاص آن به بیمه دندانپزشکی اشاره کرد.

ملک فضلی عضو شورای عالی و عضو شورای اسلامی در ادامه به بحث طول عمر پزشکان در مناطق فقیرنشین و اصلاح کلی زیرساخت های مورد نیاز برای حضور کادر پزشکی پرداخت و اذعان داشت: جان کلام در افزایش پزشکی ظرفیت باید به صورت محلی و علمی انتخاب شود، نه اینکه فقط زاده شود، بلکه جهانی نباشد که باعث آسیب به مردم می شود.

علی دباغ یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی در این جلسه ضمن برشمردن خدمات متقابل نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت مردم، بیانیه گام دوم انقلاب و سند ابلاغ شد. توسط مقام معظم رهبری در حوزه سلامت به ویژه نظام مدیریت بالینی و کاربردهای سلامت به عنوان ارکان مهمی است که وظایف نظام پزشکی و وزارت بهداشت را برشمردند.

محمدهادی صادقی نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اهمیت حضور نظام پزشکی در این موضوع خواستار تشکیل کمیسیونی در این خصوص شد.

اردوان یاراحمدی عضوهیئت مدیره مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نیز ریشه کنی مالاریا، کاهش مرگ و میر مادر و کودک و شاخص های حوزه سلامت را برشمرد و گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که تخصص و امروزه نگران درمان هستیم و متاسفانه با توجه به اینکه اکثر مدیران شبکه در برخی شهرها پزشک نیستند باید به وضعیت نامناسب برخی از شاخص های بهداشتی در حوزه کرونا توجه شود.

محمدرضا امینی فرد، عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به محبوبیت کشور در زمینه کیت های تشخیص آزمایشگاهی، از یاس و یأس حاکم بر حوزه سکونت به ویژه در برخی مناطق گفت و گفت: اعتراف کرد: بسیاری از همکارانی که گاه بیش از یک دهه از عمرشان می گذرد در دوران تحصیل گذرانده اند. شرایط مساعدی برای رزق و روزی و رفاه ندارند و فضای منطقه مسکونی مملو از ناامیدی است.

در ادامه بهرام عین الهی وزیر بهداشت ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ایثار و از خودگذشتگی را که در هر دین و فرهنگی قابل ستایش است، اشاره کرد و گفت: این یک فرهنگ ممتاز در کشور ماست و از رئیس سازمان نظام پزشکی گرفته تا به عنوان یک دانشمند و دانشمند جهادگر که همیشه با فرهنگ قربانی و شهادت همراه بوده ام از شما تشکر می کنم.

وی مهمترین موضوع رؤسای جمهور را امنیت و سلامت برشمرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم و خانه نشینی، اهمیت سلامت بیش از پیش شناخته شده است و نظام سلامت در منطقه به شدت با وزارت بهداشت ایران در ارتباط است و درخواست کمک از کشورهای همسایه شواهدی برای این ادعا دارد.

وی با اشاره به مدیریت و رهبری و ذینفعان اصلی که باید در مدیریت نقش داشته باشند، به جایگاه مهم سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاری جلسات مختلف با نظام پزشکی و انجمن های علمی و تخصصی و استماع نظرات مختلف، ما را به سمت و سوی سازمان نظام پزشکی رساند. می تواند از این قدرت و توان استفاده شده درس بگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به فضای بسیار سختی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با دور هم جمع شدن و تعامل و ایجاد هم افزایی قدرت و نفوذ خود را گسترش دهیم.

در پایان این جلسه عین الهی ضمن تشکر از اعضای حاضر خواستار تداوم این نوع جلسات کارشناسی در حوزه های مختلف شد.

دیدگاهتان را بنویسید