تأثیر باکتری های روده بر اختلالات روانی

تأثیر باکتری های روده بر اختلالات روانی

بر اساس تحقیقات دانشمندان، برخی از باکتری ها می توانند علائم افسردگی را بدتر کنند.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که برخی از باکتری ها ممکن است علائم افسردگی را تشدید کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نقش محافظتی داشته باشند.

در یک مطالعه جدید، محققان 13 گروه از باکتری ها را شناسایی کردند که با افزایش احتمال علائم افسردگی در بزرگسالان مرتبط هستند.

با این حال، کارشناسان تاکید می‌کنند که یافته‌ها ثابت نمی‌کند که هیچ یک از مشکلات روده باعث افسردگی یا محافظت در برابر آن می‌شود. بنابراین، خیلی زود است که پروبیوتیک ها را به عنوان درمان افسردگی توصیه کنیم.

میکروبیوم روده به تریلیون ها باکتری و سایر میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش زندگی می کنند اشاره دارد. تصور می شود نقش این میکروب ها بسیار بیشتر از کمک به هضم غذا باشد. مطالعات نشان می دهد که آنها در همه چیز از محافظت از سیستم ایمنی گرفته تا تولید ویتامین ها، ترکیبات ضد التهابی و حتی مواد شیمیایی موثر بر مغز نقش دارند.

تعدادی از مطالعات، برخی از باکتری های روده را با احتمال بیشتر یا کمتر افسردگی مرتبط دانسته اند.

نجف امین، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آکسفورد در انگلیس گفت: یافته های جدید تایید می کند که این میکروب ها با افسردگی مرتبط هستند.

به گفته امین، افسردگی باعث می شود افراد خوب غذا نخورند و رژیم غذایی عامل اصلی ترکیب باکتری های روده است. بنابراین این می تواند توضیحی برای وجود این رابطه باشد.

در عین حال، دور از ذهن نیست که فکر کنیم باکتری های روده می توانند بر خطر افسردگی تأثیر بگذارند. به گفته تیم تحقیقاتی، برخی از باکتری‌های گروه‌هایی که آنها شناسایی کردند به سنتز برخی از مواد شیمیایی که بر مغز تأثیر می‌گذارند، مانند بوتیرات، گلوتامات و سروتونین کمک می‌کنند.

اگر تحقیقات آینده ثابت کند که هر گونه عدم تعادل باکتریایی واقعاً با افسردگی مرتبط است، این می تواند اساس درمان های جدید مانند پروبیوتیک ها یا پری بیوتیک ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید