بیش از 80 درصد جامعه پس از ابتلا به کرونا دچار اختلالات روانی شدند

بیش از 80 درصد جامعه پس از ابتلا به کرونا دچار اختلالات روانی شدند

روز جدید سردار محمدحسین سپر گفت: از 100 هزار بیمار کرونا حدود 49 درصد اختلالات روانی داشتند. در جامعه ما بیش از 80 درصد افراد از اختلالات روانی رنج می برند. این بسیار مهم است زیرا جامعه بسیار آسیب پذیر شده است.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کرونا یک تهدید بیولوژیکی تهدیدکننده، خطرناک و پرهزینه است.

سردار محمدحسین سپهر گفت: اپیدمی کرونا دنیا را در عرصه های مختلف به بحران کشاند و رکود اقتصادی یکی از این بحران ها بود و در کشور ما یک روز تعطیلی بازار معادل 30 هزار میلیارد تومان خسارت بود.

وی گفت: ما دوران پسا کرونا نداریم و این بیمار وجود دارد و تهدیدات بیشتری وجود دارد که باید برای آن آماده باشیم. ستاد عملیاتی ستاد مکاتبات کشوری با تصویب رئیس جمهور به ستاد ملی مقابله با تهدیدات بیولوژیکی تبدیل می شود.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این همایش لازمه تدوین سند امنیت روحی و روانی جامعه است، بنابراین باید سند جامعی برای ستاد ملی ایجاد شود که این سند است. مبنای تصمیمات و اقدامات عملیاتی- راهبردی ستاد ملی مقابله با تهدیدات بیولوژیکی. اگر این سند به درستی تدوین شود، جزو کشورهای موفق دنیا خواهیم بود.

سردار سپهر افزود: از 100 هزار بیمار کرونایی حدود 49 درصد اختلالات روانی داشتند. در جامعه ما بیش از 80 درصد افراد از اختلالات روانی رنج می برند. این بسیار مهم است زیرا جامعه بسیار آسیب پذیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث امنیت روانی و اجتماعی جامعه 20 است، تاکید کرد: در عصر رسانه، فناوری و فضای مجازی باید از این فرصت برای افزایش امنیت روانی استفاده کرد.

وی گفت: در سامانه دولت الکترونیک ایران، وزارت کشور سومین کالای پرکاربرد است که بیش از دو میلیارد و دویست بار جستجو شده است که نشان از تحول در دولت الکترونیک دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید