مخالف برکناری عزیزی بودم/ بنده بودم/ اساسنامه فدراسیون مشکل دارد


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836705

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی هادم باید توسط قوه قضائیه فدراسیون برکنار می شد نه هیات رئیسه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره کار در هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر ایراداتی داریم. پس از روی کار آمدن کمیسیون انتقالی، اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر کرد. اگرچه اساسنامه فعلی به تایید فیفا رسیده است، اما هیئت مدیره نباید بخواهد رئیس فدراسیون را جایگزین کند. من مخالف آن هستم. فدراسیون یک ستون عدالت دارد. این اتفاق در خود فیفا افتاد و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی سپ بلاتر را رها نکرد. بلکه به قوه قضاییه خود مدرک داد و گفت: به عنوان یک قاضی استعفای بلاتر را تایید می کنید؟

وی با توجه به اینکه در حال حاضر نهادهای قضایی فدراسیون فوتبال کشورمان طبق اساسنامه فاقد وجاهت قانونی هستند، گفت: پس از تغییر اساسنامه، مجمع و رکن قوه قضائیه باید به سرعت تشکیل شود و مستقل باشد. . به این ترتیب باید کار را جلو می بردند، قاضی در قوه قضائیه تصمیم می گیرد، در زمان من برخی از اعضای هیئت مدیره می گفتند فلان پست را به ما بدهید و وقتی مخالفت کردیم می خواستند مخالفت کنند این معامله نیست. و ما باید به جلو حرکت کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: ناگهان یک روز می آیی و می گویی که تو (رئیس فدراسیون) نیستی، همه چیز را خراب می کنی. فرض کنید مجمع رأی به بازگشت رئیس فدراسیون بدهد. آیا هیئت مدیره در این شرایط می تواند با او همکاری کند؟

کفاشیان درباره اختلافات اعضای هیات مدیره پس از برکناری موقت عزیزی هادم توضیح داد: از این اتفاق فقط مردم و فوتبال متضرر می شوند. نباید حرکتی انجام دهیم که به فوتبال آسیب بزند. من دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نشدم چون دیدم اگر بمانم فوتبال ضرر می کند. فقط لازم نیست خودمان را ببینیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار اسناد مالی فدراسیون در دوره عزیزی هادم باعث شفافیت مالی شده است، گفت: در فدراسیون و به طور کلی در فوتبال، ماه هیچ وقت زیر ابر نمی ماند. اگر نمی خواهید، همه چیز به طور خودکار ظاهر می شود، زیرا همه چیز روشن است. من در بانک مرکزی، برخی فدراسیون‌ها و جاهای دیگر کار کرده‌ام، اما هیچ جا مثل فدراسیون فوتبال نیست و شما در یک اتاق شیشه‌ای کار می‌کنید که همه می‌توانند همه چیز را ببینند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره معیارهای اهدای جوایز در دوران ریاست خود گفت: هیئت تصمیم گیری در جام جهانی جوایزی داشت. در قرارداد این مربی هم آمده بود که اگر بازیکنان پاداش بگیرند، دو یا یک و نیم برابر پاداش می گیرند. با همان فرمان اجرا شد.

کفاشیان ادامه داد: در داخل و خارج از کشور پاداش ریالی پرداخت کردیم. مبالغ نیز بسیار ناچیز بود. البته به نظر من این مبلغ نبود اما می گفتند قبلی ها این مبلغ را انعام داده اند و نمی شود کمتر پرداخت کرد. پاداش ها بسیار معقول و واضح بود. در مورد شفافیت مالی هم باید بگویم از سال 86 تا 94 که من رئیس فدراسیون بودم هر سال مجمع فدراسیون تشکیل می شد. حسابرس مورد تایید دولت حدود یک ماه و نیم تا دو ماه دیگر همه حساب ها را با فدراسیون و سازمان لیگ بررسی می کند. همه این اسناد در حال حاضر موجود است. این اتفاق در دوره ریاست دادکان و بعد از من افتاد.

وی افزود: صورت های مالی باید در جلسه تصویب شود. شفافیت وجود داشت. مثلاً با مالیات قرارداد برای کیروش این اتفاق افتاد. هیئت مدیره باید قبل از رفتن به جلسه صورت های مالی را امضا کند، اما شنیده ام در دوره من این اتفاق نیفتاده است. حسابرس باید صورت های مالی لیگ را هم بررسی کند و هیات مدیره آن را تایید کند اما به طور کلی باید وظایف هیات مدیره در اساسنامه فدراسیون تغییر کند.

نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص ناامنی تیم ملی در آستانه جام جهانی 2022 قطر گفت: به جز تیم ملی بزرگسالان، تیم های دیگری مانند امید، جوانان و نوجوانان خواهیم بود. فقط بگوییم، 2 سال دیگر می آید و ما چیزی نخواهیم داشت. تیم بزرگسالان 90 درصد تخفیف دارد، اما تیم های دیگر در ابتدا هستند.

کفاشیان در خصوص درخواست میرشاد ماجدی برای خروج از مراسم برای جذب اسپانسر و تجربه خودش از این اقدام گفت: یکی از دوستان مثال می زند که سازمان تبلیغات فدراسیون مانند کوه یخی در آتش است. یعنی زود آب می شود و از بین می رود. امروز معلوم می شود که طبق فرمان شما باید برای 7-8 روز یا 2 هفته پول بیاورید. اگر کار خود را ترک نکنید، پولی دریافت نخواهید کرد. در غیر این صورت، باید سریع قرارداد را ببندید و کار را انجام دهید. فدراسیون فوتبال یک سازمان غیردولتی مستقل است. من خودم زمانی که به این فدراسیون آمدم بازنشسته شدم. اگر شورا تصمیم بگیرد باید کار انجام شود.

وی ادامه داد: دیگر نباید فکر کنید که یک نفر بیشتر هزینه می کند یا کارشناس قیمت را تعیین می کند؟ این مشکلات تمام شده و از بین رفته است. شما دیگر نمی توانید ارزیابی کنید. الان همه تیم هایی را می بینم که می خواهند با هم بازی کنند و کره جنوبی با برزیل و دو تیم دیگر از آمریکای جنوبی بازی می کند. مردم انتظار دارند تیم ملی به زودی یک بازی دوستانه برگزار کند. ترک تشریفات بر عهده هیئت مدیره است و اگر مجبور باشید در وضعیت فعلی کار کنید هیچ اتفاقی نمی افتد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بعد از 8 سال و نیم ریاست و 4 سال نایب رئیسی فدراسیون می گویم فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه خودش درآمدزایی دارد نیازی به بودجه دولتی ندارد. به همین دلیل جام جهانی 14 تا 15 میلیون دلار از فیفا دریافت می کند. می توانید از AFC، تبلیغات محیطی و حق پخش پول بگیرید که انشالله تمام می شود.

کفاشیان گفت: باید در مورد کمک دولت به فدراسیون در زمان من چیزی بگویم. در آن زمان دولت در این راه کمکی نمی کرد و حتی در زمان وزارت گودرزی نیز صفر ریال از دولت دریافت نکردیم. البته گاهی هم هدفمند کمک می کرد. مثلا وقتی تیم ملی می خواست به جام جهانی برود می گفت فلان مبلغ یا پولی به تیم می دهم.

وی ادامه داد: وقتی چنین پولی می داد می گفت باید این گونه خرج شود و اینطور نبود که پول را بدهند و بگویند برو ماشین بخر یا به فلانی جایزه بده. نمی دانم پول هایی که در دوره فعلی به فدراسیون داده شده هدف گذاری شده یا با چه هدفی. در دوران ریاست جمهوری ما نیاز چندانی به پول دولتی نداشتیم، چون تیم ملی و سایر تیم ها پول خود را می گرفتند، اما پولی که دولت می داد، مثلاً برای تیم بانوان بود، تیم های دیگر اعزام تیم ملی بود. تیم یا جوایز

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: اگر کمیته اخلاق تا قبل از 20 خرداد به عزیزی هادم رای دهد، می تواند به جلسه فدراسیون بیاید یا رای خود را در کمیسیون استیناف صادر کند و اگر تجدید نظر نیز به رئیس برکنار شده رای داد، مجمع. قدرت دارد : کمیسیون اخلاق و سایر ارکان قوه قضائیه فدراسیون فوتبال بوده و رأی آنها قانونی است. اما در مقطعی هیات مدیره اعضای این کمیته ها را تایید کرد و اکنون نمی توانیم این سه رکن مهم را از اساسنامه حذف کنیم. زیرا در این صورت بسیاری از عناصر دیگر حذف می شوند.

کفاشیان افزود: به نظر من تصمیم کمیسیون اخلاق در خصوص عزیزی یک مقام قانونی است و تا تشکیل جلسه می توان به همین شکل کار را انجام داد. اگر مجمع این موضوع را تایید کند مشکلی پیش نمی آید. حتی اعضای مجمع نیز بارها اعلام کرده اند که می توانند قبل از تشکیل جلسه، مصوبه کمیته اخلاق را تایید کنند. به نظر من فعالیت رکن قضایی فدراسیون مانند سایر ارکان قانونی است و مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید