وزارت ورزش و جوانان: فدراسیون فوتبال مسئول اولین و آخرین حادثه مشهد است/ فدراسیون بنده خدا نیست

وزارت ورزش و جوانان: فدراسیون فوتبال مسئول اولین و آخرین حادثه مشهد است/ فدراسیون بنده خدا نیست

سینا کلهر جمعه شب در صفحه مجازی خود نوشت: فدراسیون در اوج موج ششم تاج، مشهد را میزبان اعلام می کند. چرا؟ آنها معتقدند این مسابقه بدون تماشاگر خواهد بود و شاید برگزاری مسابقات فرهنگی و سیاسی در مشهد مفید باشد.

وی افزود: چرا هیچکس با این تصمیم مخالفت نکرد واقعیت این است که فدراسیون فوتبال یک نهاد جدا محسوب می شود و بنده خدا نیست. در نتیجه به تنهایی تصمیم می گیرد و عمل می کند. ضمن اینکه در این مورد به غیر از چند اعتراض، مخالفت جدی وجود نداشت.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی گفت: آیا فکر نمی کردند شرایط تغییر کند؟ معمولا تصمیمات روزانه و کوتاه مدت گرفته می شود و احتمالا فدراسیون فوتبال فکر می کرد حتی اگر به خاطر تاج مجوز نگیرند، قطعا با حضور بانوان در ورزشگاه مشهد مخالفت می کنند.

وی ادامه داد: زمان می گذرد و از قضا موج تاج فروکش می کند و محدودیت ها برداشته می شود. فدراسیون فوتبال همچنان اصرار دارد که این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود، اما ستاد تاج مسئولیت عدم مجوز را نمی پذیرد و برای 8000 تماشاگر مجوز صادر می کند.

کلهر گفت: ستاد کرونا نمی تواند مجوز صادر نکند؟ پس چرا به او خیانت کردی؟ احتمالاً برای حفظ اعتماد به ستادی که تصمیماتش منطقی و موجه است. بحران فدراسیون با صدور مجوز شروع می شود. خطر توقف بازی بدون تماشاگر وجود دارد. در نهایت، ظاهراً فدراسیون به وزارت ورزش و نهادهای تصمیم‌گیر اعلام کرد که فیفا به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، با محرومیت بانوان از ورزشگاه موافقت کرده است. آیا فدراسیون درست است؟ پاسخ این سوال را فقط فدراسیون و فیفا می دانند. اما فکر می کنم فدراسیون گفته است که فیفا موافقت می کند و مشکلی نیست.

وی افزود: حرف فدراسیون باعث تلف شدن وقت می شود و روز مسابقه فرا می رسد. اتفاقاتی که در اثر حضور زنان در دروازه ورزشگاه رخ می دهد را در ادامه می خوانید. برخی از خانم های حاضر کارت دعوت داشتند! حضور بانوان و انبوه تماشاگران بدون بلیت، یگان ویژه را با شرایط بحرانی مدیریت صحنه مواجه می کند تا کاری را که نباید می شد انجام دهد. در اینجا دو سرآشپز هستند. فدراسیون و یگان ویژه و نتیجه دو آشپز هم مشخص است.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: ساختار قانونی فدراسیون ها در کشور مشابه نظام های سلطنتی مشروطه خودمختار است. من نمی گویم جمهوری خودمختار. زیرا این کشور یک سلطنت مشروطه است تا یک جمهوری. هر فدراسیونی تجربه کرده است که هر جا که می تواند از یک عامل بیرونی استفاده می کند تا قدرت حاکمیتی نظام را محدود کند. ساختار تصمیم‌گیری در ورزش به‌ویژه فوتبال، دردسر بزرگی است و تا زمانی که وضعیت حقوقی فدراسیون‌ها یکسان باشد، این اتفاقات تکرار می‌شود.

وی افزود: حقوق فعال و موثر زنان در صحنه های مختلف بقای نظام جمهوری اسلامی را تضمین کرده است. گاهی اوقات اقداماتی وجود دارد که در حوزه مدیریت شما نیست، اما به عنوان یک فرد مسئول باید مسئولیت را بر عهده بگیرید. در بازی ایران و عراق تمام تلاشم را برای حضور بانوان انجام دادم اما در بازی آخر پیگیری ما راه حلی پیدا نکرد. متاسفم.

دیدگاهتان را بنویسید