رد شکایت وزارت ورزش و جوانان از عدالت اداری/ انتخابات فدراسیون ورزش و پهلوانی زورخانه ای لغو شد؟!

ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779577

شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری با درخواست تجدیدنظرخواهی شعبه ۴۵ دیوان عدالت جوامع اروپایی مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ پس از انتخابات ریاست فدراسیون ورزش و پهلوانی زورخانه ای که منجر به پیروزی و ریاست مهرعلی برانچشمه رئیس وقت این فدراسیون شد؛ دو کاندیدای شکست خورده در اعتراض به نتایج انتخابات، وزارت ورزش و جوانان را به دخالت در صحت روند انتخابات متهم کردند.

ماجرا به پایان نرسید تا اینکه مجتبی جوهری، رئیس سابق فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با همراهی محمدکاظم کوهی به عنوان دو کاندیدای بازنده انتخابات مذکور، مدارک خود را برای اثبات تخلفات به دیوان عدالت اداری ارائه کرد. در روند انتخابات ریاست جمهوری، وزارت ورزش و جوانان به عنوان برگزارکننده مجمع انتخاباتی از ترتیب آرا گلایه کرد.

اولین حکم صادره از سوی دادگاه دستور موقت از شعبه 45 دیوان عدالت اداری مبنی بر بی نتیجه ماندن نتایج انتخابات و صدور قرار ریاست مهرعلی برانچشمه صادر شد که باید به عنوان یکی تلقی شود. در 31 خرداد 1400، حدود 3 ماه پس از رای اولیه، جزئیات تخلفات با رای نهایی ابطال انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی به وزارتخانه ابلاغ شد.

وزارت ورزش و جوانان نیز از حق تجدیدنظرخواهی نسبت به رای فوق استفاده کرد اما در آخرین رای شعبه 26 دیوان عدالت اداری این درخواست را رد کرد تا همه چیز روشن شود.

با این تفاسیر باید منتظر آخرین اقدام معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان باشیم که آیا لغو رسمی انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های زرهان و کشتی را اعلام می کند یا خیر. بدین ترتیب پس از رای قطعی دادگاه تجدیدنظر، اعتبار این انتخابات رد شد و مجددا پس از تعیین سرپرست جدید این وزارتخانه، باید این انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید