ورزش زورخانه ای ریشه در دین و ملیت ما دارد/ فعالیت 21 زورخانه در استان سمنان


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838923

رئیس شورای ورزش و کشتی زرهانه استان سمنان:

سید حسن سبزواری گفت: شورای ورزش و کشتی زرهان استان سمنان یکی از تیم های پیشرو در این رشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحسن سبزواری رئیس شورای ورزش پهلوانی و زرهان استان سمنان و نایب رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و پهلوانی در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه شورای ورزش و کشتی زرهان استان سمنان یکی از هیئت های پیشرو در این مسابقات است. یکی از ورزشکاران استان، عضو تیم ملی ورزش زورخانه ای کشور.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان سمنان نیز گفت: ورزش زورخانه ای استان سمنان سال گذشته در لیگ برتر این رشته ورزشی مقام اول را کسب کرد و در مسابقات قهرمانی کشور 14 مدال از ورزش زورخانه ای کسب کرد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های مناسب برای این رشته ورزشی در استان، افزود: در 6 سال گذشته 9 زورخانه جدید به زورخانه های استان اضافه شده است که در حال حاضر 21 زورخانه جدید است. در استان.” .

وی با اشاره به فعالیت ورزش های زورخانه ای در ادارات و نهادهای دولتی و لشکری ​​استان گفت: در دانشگاه شاهرود آکادمی ورزش زورخانه ای و پهلوانی وجود دارد.

سبزواری با اشاره به فعالیت های قهرمانی ورزشکاران زرهانه استان سمنان گفت: شهرستان های شاهرود و سمنان و شهرستان های بسطام و شهمیرزاد قهرمانان پر رونق ترین مناطق استان در این رشته ورزشی هستند.

نایب رئیس فدراسیون ورزش و پهلوانی زورخانه ای خاطرنشان کرد: راه اندازی اپیدمی تاج طی دو سال گذشته باعث کاهش تعداد مسابقات ورزش زورخانه ای در کشور شده است اما با بهبود شرایط اپیدمی این بیماری در سال جاری و اواخر سال جاری. اردیبهشت ماه شاهد انتخابی زورخانه ای تیم ملی ورزش خواهیم بود.

رئیس هیئت ورزش های زرهانه و پهلوانی استان سمنان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورانه به عنوان یک ورزش ملی، تاکید کرد: با توجه به ملیت ورزش زرهانه نیاز به عزم ملی و تلاش همگانی برای این ورزش وجود دارد. ترویج این امر از کلیه سازمان ها و ادارات انتظار می رود در ترویج این ورزش همکاری و از اداره کل ورزش جوانان حمایت کنند.

وی در پایان با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای ترویج ورزش زورخانه ای گفت: با توجه به ریشه ملی و مذهبی ورزش زورخانه ای باید در ترویج و ارائه هر چه بیشتر این ورزش به عموم مردم کوشا باشیم. تا حد امکان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید