مبارزه، مبارزه و زورخانه بودنم آرامم می کند / زورخانه مان کم کم خالی می شود


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814992

صاحب 7 کمربند رزمی کشور گفت: مبارزه و ماندن در عمق زرهانه آرامم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جابر صادق زاده برنده 7 روبان کشتی کشور در ابتدای سخنان خود گفت: ابتدا از نام این برنامه تشکر می کنم که واقعاً قهرمانان کشتی جهان و المپیک این دور را طلایی کردند. مفتخریم که کشتی ورزش اول کشور است و وزن همه رشته های ورزشی را به دوش می کشد.

وی درباره نحوه شروع قهرمانی خود توضیح داد: از 10 سالگی مبارزه را شروع کردم. اولین مدال من 59 کیلوگرم بود که قهرمان جمهوری شدم و شروع قهرمانی ام خورده شد. پیش از این سه قهرمانی جهان در رشته های کشتی، کشتی و کشتی ساحلی را کسب کرده ام. 7 بار قهرمان کشتی ملی شدم که این افتخاری است برای کشتی فرنگی که رکوردش به نام من ثبت شده است.

این رزمنده مازندرانی در تشریح اینکه چه بر سر مبارزه آمده است، بیان کرد: همه باید راه خود را پیدا کنند، در هر سنگری که هستید، هدف همه قهرمانان در هر رشته ای که هستیم، برافراشتن پرچم سه رنگ ایران است. ما یک قلعه هستیم من راهم را در دعوا پیدا کردم. با این حال من قهرمان جوانان جهان بودم و حتی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان، آسیا و جهان شرکت کردم. افتخار می کردم که امسال شاگرد علیرضا رضایی بودم و حتی یک امتیاز هم ندادم، اما رئیس فدراسیون برای حفظ قهرمان یکسری قوانین وضع کرد، بنابراین هرکس به مسابقات قهرمانی آسیا رفت حق دارد مرحله نهایی را انتخاب کنید یعنی یک کشتی گیر 10 آسیایی دارد اما من آسیایی بزرگسال نرفتم و کمی بی ادبی بود.

صادق زاده درباره تمایل خود به مبارزه با کشتی گفت: این مبارزه را به دلیل ریتم زرهانه، فرهنگ و آداب و رسوم آن دوست دارم. این کشتی و ماندن در عمق زرهانه مرا آرام می کند. من به عنوان یک ورزشکار از انتخاب این مسیر پشیمان نیستم. دوباره متولد شدن، همان راه را طی کردن. سفر سخت اما شیرینی بود.

در تعریف قهرمانی فرمود: هر چه کوچکتر شوی بزرگتر می شوی. حتما به خدا فکر کردی این برای برخی از ما اتفاق می افتد و ما مسئولیت دیگران را می پذیریم. به عنوان قهرمان تاج و تخت. افرادی مانند حسن یزدانی، رضا یزدانی، امیرحسین زارع و …. مردم قهرمانان و قهرمانان خود را دوست دارند و حاضرند تمام تلاش خود را برای حفظ شخصیت های خود انجام دهند و چیزی را از دست ندهند. قهرمان یک نماد است. وقتی دیدم حسن یزدانی می گوید مسئولان از او برای تجهیز مجموعه ورزشی حمایتی نکرده اند ناراحت شدم. این اصلا زیبا نیست که یک قهرمان در المپیک به ته دل برود. کارمندان ما حداقل باید به شخصیت هایی که نماد هستند توجه کنند.

صادق زاده افزود: متأسفانه این بی ادبی است. من نمی دانم مشکل از کجاست، یعنی وزارت ورزش دغدغه ورزشکاران را نمی داند. دیدم علیرضا دبیر درباره بودجه فدراسیون کشتی صحبت می کند. مسئولان ورزش کشور هنوز سکه های سال ۹۷ را به ما نداده اند.

پهلوان از 7 دوره مسابقات کشوری با انتقاد از کم توجهی مسئولان به این حوزه گفت: پهلوان ورزش ملی و مذهبی ماست و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. مسئولان ما انگار خواب هستند. غوغای ما کم کم دارد خالی می شود، در این زمینه نیاز به حمایت داریم. خیلی خوب است که سردار باران چسمه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. با جان و دل کار می کند، در روز انتخابات صحبت هایش را شنیدم، دغدغه ورزش کشتی را داشت. متاسفانه جایزه قهرمانان در این زمینه اصلا در نظر گرفته نمی شود و قهرمان سرباز محسوب نمی شوند و از این قاعده مستثنی نیستند.

این رزمنده همچنین درباره روند ساخت تندیس خود و نصب آن در محل سکونت خود در قائمشهر توضیح داد: شهردار در حال تلاش است و با اجازه من مجسمه ساخته شد اما شهردار تغییر کرده و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

صادق زاده به سرنوشت نامعلوم ورزشگاه ملی قائمشهر اشاره کرد و گفت: دغدغه مردم شهر من ورزشگاه ملی است. نساجی مازندران با میزبانی مسابقات خود در مشهد مظلوم ترین تیم لیگ برتر است. مسئولان باید هر چه زودتر پیگیر ساخت ورزشگاه ملی قائمشهر باشند تا مسابقات در خود قائمشهر برگزار شود. ما از فوتبال نساجی خوشحالیم، مردم از فوتبال راضی هستند و مردم در ورزشگاه خانگی انرژی خود را از دست می دهند. این یک نگرانی بزرگ برای مردم شهر من است.

وی با اشاره به احداث پایگاه قهرمانی در قائمشهر تاکید کرد: همه ما در قبال مردم خود مسئولیت اجتماعی داریم. از آنجایی که در عرصه ورزش فعالیت می کنم، پایگاه قهرمانی در قائمشهر ایجاد کردم تا قهرمانان استان و مردم آنجا تمرین کنند. همچنین از حسن رنگرس مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران و فرشید قدمی رئیس اداره ورزش قائمشهر که آن را پایگاهی برای مسابقات قهرمانی استان کرده اند تشکر می کنم. اینجا بیایید قهرمانانی مثل حسن یزدانی، علی شعبانی، محمدحسین محمدیان و همچنین پیمان حسینی، جاسم دلاور و دیگران را تربیت کنید که برای ورزش در روستا و تمرین مردم با این قهرمانان خوب است. قهرمانان جهان و المپیک به نوعی دانشجوی دکتری رشته خود هستند.

صادق زاده که امروز (۲۱ اسفند) مهمان برنامه دایره طلایی بود، با بیان اینکه راه قهرمانی کوتاه نیست، گفت: اکثر جوانان ما که به این ورزش می آیند دوست دارند سریع به نتیجه برسند اما به شرطی که کسی دکترا بگیرد. خیلی سریع اتفاق می افتد. “سقوط؟ شما باید دیپلم، فوق لیسانس، فوق لیسانس و بعد دکترا بگیرید. مسیر قهرمانی هم همینطور است. من در حال نوشتن کتابی در این زمینه هستم که شخصیت ها باید روی روانشناسی، بدنسازی، تغذیه و غیره کار کرد تا نتیجه بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید