صادرات محصولات دانش بنیان از استان سمنان به بیش از 5 کشور / فعالیت 165 واحد فناور در سمنان


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819688

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت؛

حقيقي اصل گفت: 165 واحد فناور در حوزه هاي مختلف علمي و مهندسي در پارك علم و فناوري سمنان فعال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه 73 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان وجود دارد، گفت: از این تعداد 13 شرکت در داخل پارک و مابقی شرکت هستند. آنها به عنوان واحدهای صنعتی به تولید و فعالیت در خارج از پارک می پردازند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اولین پارک علم و فناوری دانشگاه در شمال و شمال شرق کشور است، افزود: هدف این پارک ایجاد و توسعه واحدهای فناورانه است. و شرکت های دانش بنیان بر اساس توانمندی ها «متشکل از معلمان، دانشجویان، دانش آموختگان و افراد خلاق و مبتکر است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان دارای 165 واحد فناور است، گفت: این واحدها در حوزه های مختلف علمی و مهندسی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای، کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات مدرن، مواد و محصولات مدرن مبتنی بر … فعالیت های فناوری شیمیایی و ….

وی با اشاره به اینکه حدود 65 درصد از واحدهای فناور مذکور در حوزه مهندسی فعال هستند، در ارتباط با تولیدات این شرکت ها، گفت: شرکت های تحت حمایت پارک، محصولات مختلفی از جمله طراحی و تولید ماشین آلات CNC و صنعتی ربات، طراحی و تولید ابزار اندازه گیری و کنترل و مدیریت از راه دور، طراحی و تولید محصولات برای ارتقای خلاقیت کودکان، تولید محصولات جدید در زمینه بهینه سازی انرژی و انرژی های نو، ممیزی و بهینه سازی مصرف انرژی، تولید مواد مدرن و تجهیزات، طراحی و ساخت پیستون و قطعات موتور خودرو و … دارند.

حقیقی اصل با اشاره به فروش محصولات به شرکت های دانش بنیان تحت پوشش پارک دانشگاه سمنان و علم و فناوری در سطح استان و داخل کشور گفت: این شرکت ها علاوه بر فروش داخلی، محصولات خود را در کشورهایی مانند عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و صادرات به ارمنستان.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در پایان بر حمایت از واحدها و شرکت های فناور دانش بنیان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: فناوری ها و شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم را انجام می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید