حمایت از واحدهای دانش بنیان 42 درصد افزایش یافت / صادرات محصولات فناورانه استان مرکزی در 19 کشور جهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ از اقدامات این مرکز در سال تولید دانش بنیان، اشتغال زایی خبر داد و گفت: از چند سال پیش حرکت جهادی در مرکز آغاز شد که این حرکت را تسریع می بخشد. . پارک علم و فناوری استان با ارائه تسهیلات و مشاوره تخصصی به دنبال تبدیل ایده های نوآورانه، فناورانه و تجاری به محصول است.

رئیس پارک علم و فناوری مارکاسی افزود: این مرکز سعی کرده است تا جوانان را به سمت اشتغال پایدار با ارزش افزوده بالاتر به عنوان بخشی از اکوسیستم فناوری سوق دهد. در این راستا این پارک حدود 200 واحد فناوری و مرکز تحقیقاتی دارد. در مراکز رشد شهری نیز واحدهایی وجود دارد که توسط پارک علم و فناوری استان نگهداری می شود. شامل 8 واحد فناور در مرکز توسعه محله در زمینه گل و گیاه، ماهیان زینتی و استخراج معادن پایین دست. همچنین مراکز رشد خمین، ساوه، آشتیان، دلیجان، هنداب و کمیجان از جمله برنامه‌های آتی است که در سال جاری برای گسترش مأموریت خود از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها در نظر داریم.

رفیعی تصریح کرد: سال گذشته درآمد حاصل از واقعیات سهام نزدیک به 180 میلیارد تن و درآمد ارزی آنها حدود 1.2 میلیون دلار بوده که حاصل صادرات به 19 کشور است. در مجموع این واحدها در تلاش هستند تا به تولید ناخالص داخلی استان کمک کنند (تولید ناخالص ملی) با ارائه محصولات با تکنولوژی بالا.

وی شرط لازم برای ورود به پارک علم و فناوری استان را داشتن ایده های نوآورانه و فناورانه دانست و تصریح کرد: تلاش داریم در سال دانش بنیان و اشتغال زایی کیفیت خدمات ارائه شده به واحدهای فناور را ارتقا دهیم. تولید، از جمله کمک جدی تر برای رفع این واحدها برای رفع نواقص و اخذ مجوز، حمایت بیشتر از واحدها برای اجرای ایده های فناورانه واحدهای راهنمایی برای حل مشکلات اجتماعی محلی.

رفیعی افزود: سال گذشته 7 میلیارد تن کمک مالی برای حمایت از واحدهای دانش بنیان انجام شد که امسال به بیش از 40 درصد به 10 میلیارد تن افزایش یافت. علاوه بر این، ما مشاوره و پشتیبانی تخصصی، کمک در توسعه محصول، کمک در صادرات محصولات، بهینه سازی محصول در بازار و رقابت پذیری آن را داریم که اهمیت آن کمتر از حمایت مادی و مالی نیست، بلکه مهمتر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به تولیدات واحدهای دانش و فناوری استان گفت: این محصولات در حوزه های مختلفی طبقه بندی می شوند. مقالات دارویی و پزشکی، مقالات بیوتکنولوژی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، محصولات کشاورزی از جمله محصولات تولیدی این واحدها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید