حضور 10 تیم در مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای و پهلوانی

ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786440

رئیس فدراسیون جهانی ورزش و کشتی زرهان اعلام کرد؛

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش و کشتی زرهانه گفت: مسابقات با حضور منتخب قاره ها برگزار می شود و 8 کشور خارجی و دو تیم از کشورمان در این مسابقات حضور خواهند داشت و از 70 تا 80 میهمان خارجی داریم. اصفهان حضور دارد و مسابقات از ساعت 24 تا 27 برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ محسن مهرعلیزاده صبح امروز در نشست خبری مسابقات جهانی زرهان و کشتی پهلوانی اظهار کرد: این فدراسیون حدود 17 سال پیش تاسیس شد و از شهریور 1383 شروع به کار کرد و البته دو سال قبل از آن تاریخ، مطالعات اولیه و مقدماتی انجام شد.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش و کشتی زرهانه گفت: قدمت این رشته در کشور ما به سه هزار سال قبل برمی گردد، اما قوانین مدونی برای آن نوشته نشده بود و بیشتر شکل تمرینی و نمایشی داشت که بیش از دو سال طول کشید. در این مدت حروف و قوانین مکتوب ایجاد می شود.

وی افزود: در حال حاضر 86 کشور این حوزه را می شناسند و تمرین می کنند و حداقل یک تیم فعال در این حوزه دارند و تعدادی نیز به صورت ملی در آن فعالیت دارند و همچنین 25 کشور فدراسیون ملی در این حوزه به ثبت رسانده اند.

مهرعلیزاده با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در قاره های مختلف در این رشته، گفت: اصفهان قرار بود در سال 97 میزبان مسابقات جهانی در این رشته باشد که این اتفاق نیفتاد. اصفهان از نظر فرهنگی و ورزشی شهری مستعد است و بعد از اینکه مشهد و بویرنورد تبریز قبلا میزبان این مسابقات بودند، این بار اصفهان میزبان مسابقات جهانی است.

وی در خصوص مسابقات جام جهانی به میزبانی اصفهان گفت: این مسابقات با حضور انتخابی قاره ها برگزار می شود و 8 کشور خارجی و دو تیم از کشورمان در این رقابت ها حضور خواهند داشت. 21 دی ماه 70 تا 80 میهمان خارجی داریم، «هر ماه ورزشکاران در اصفهان حضور دارند و مسابقات از 24 تا 27 برگزار می شود.

* ایران در این زمینه جایگاه بسیار خوبی دارد

مهرعلیزاده ادامه داد: ایران در این زمینه جایگاه بسیار خوبی دارد اما این بدان معنا نیست که تیم های غیر ایرانی جایگاه پایینی دارند. در طول تاج نیز با توجه به آموزش های مجازی انجام شده آمادگی خوبی وجود دارد.

رئیس فدراسیون بین المللی زورانه و کشتی گفت: این مسابقات در دو بخش کشتی و پهلوانی برگزار می شود که این دو رشته یک بال هستند. این مسابقات به صورت تیمی و مهارتی برگزار می شود که در مسابقات انفرادی در شش رشته چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، فرز و فرز سنگین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر تیم 9 نفر است، افزود: مسابقات کشتی در پنج وزن برگزار می شود و سن شرکت کنندگان در این مسابقات از 18 تا 35 سال است.

وی در خصوص کشورهای شرکت کننده در این مسابقات گفت: تیم هایی از کشورهای هند، آذربایجان، بلاروس، اوگاندا، عراق، کوبا و کره جنوبی در این مسابقات حضور خواهند داشت. این مسابقات از 22 تا 24 در اصفهان و برای افتتاحیه و در پایان با حضور میهمانان خارجی و سفرای کشورهای شرکت کننده برگزار می شود.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش و کشتی زورخانه ای گفت: در 15 سال گذشته کارهای خوبی در زمینه زیرساخت ها انجام شده و ایران فعال ترین کشور در این زمینه است؛ اما در 15 سال اخیر وضعیت تغییر کرده و روند صعودی در این زمینه کاملا مشهود است.

محسن مهرعلیزاده گفت: توافقاتی برای ایجاد زمینه ورزش زورخانه ای و پهلوانی در دانشگاه انجام شده اما این موضوع هنوز نهایی نشده و امیدوارم به جایی برسم که این رشته در دانشگاه ها تدریس شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید