ساختار تصمیم گیری در ورزش کاستی های اساسی دارد/ فدراسیون فوتبال یک نهاد جدا محسوب می شود و بنده خدا نیست!


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818965

مقصر تمام اتفاقات ورزشگاه امام رضا (ع) کسی جز فدراسیون نیست.

معاون توسعه اجتماعی، فرهنگی و جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سینا کلهر معاون توسعه اجتماعی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان پس از فاجعه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در بیانیه ای در صفحه اینستاگرام خود گفت: فدراسیون مشهد را میزبان قد ششم اعلام می کند. موج تاج چرا؟ آنها معتقدند این مسابقه بدون تماشاگر خواهد بود و برگزاری مسابقات در مشهد می تواند دستاوردهای فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

وی ادامه داد: چرا هیچکس با این تصمیم مخالفت نکرد؟ واقعیت این است که فدراسیون فوتبال یک نهاد جدا محسوب می شود و بنده خدا نیست. در نتیجه به تنهایی تصمیم می گیرد و عمل می کند. ضمن اینکه در این مورد به غیر از چند اعتراض، مخالفت جدی وجود نداشت. آیا آنها فکر نمی کردند که شرایط می تواند تغییر کند؟ خیر معمولا تصمیمات روزانه و کوتاه مدت گرفته می شود و احتمالا فدراسیون فوتبال فکر می کرد حتی اگر به خاطر تاج مجوز نگیرند، قطعا با حضور بانوان در ورزشگاه مشهد مخالفت می کنند.

کلهر گفت: زمان می گذرد و از قضا موج تاج فروکش می کند و محدودیت ها برداشته می شود. فدراسیون فوتبال همچنان اصرار دارد که این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود، اما ستاد تاج مسئولیت عدم مجوز را نمی پذیرد و برای 8000 تماشاگر مجوز صادر می کند. آیا ستاد کرونا مجوز ندارد؟ پس چرا به او خیانت کردی؟ احتمالاً برای حفظ اعتماد به ستادی که تصمیماتش منطقی و موجه است.

وی در این خصوص تصریح کرد: بحران فدراسیون با صدور مجوز آغاز می شود. خطر توقف بازی بدون تماشاگر وجود دارد. در نهایت، ظاهراً فدراسیون به وزارت ورزش و نهادهای تصمیم‌گیر اعلام کرد که فیفا به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، با محرومیت بانوان از ورزشگاه موافقت کرده است. آیا فدراسیون درست است؟ پاسخ این سوال را فقط فدراسیون و فیفا می دانند. اما فکر می کنم فدراسیون گفته است که فیفا موافقت می کند و مشکلی نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: حرف فدراسیون باعث تلف شدن وقت می شود و روز مسابقه فرا می رسد. اتفاقاتی در اینجا رخ می دهد که منجر به حضور زنان در دروازه ورزشگاه می شود. برخی از خانم های حاضر کارت دعوت داشتند! حضور بانوان و انبوه تماشاگران بدون بلیت باعث می شود یگان ویژه با شرایط بحرانی مدیریت صحنه مواجه شود تا کاری را که نباید می شد انجام دهد. در اینجا 2 سرآشپز هستند. فدراسیون و یگان ویژه و نتیجه 2 آشپز هم مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار قانونی فدراسیون‌ها در کشور مشابه نظام‌های سلطنتی مشروطه خودمختار است. من نمی گویم جمهوری خودمختار. زیرا این کشور یک سلطنت مشروطه است تا یک جمهوری. هر فدراسیونی هر جا که توانسته تجربه کسب کرده است، از یک عامل بیرونی برای محدود کردن قدرت حاکم بر نظام استفاده می کند. ساختار تصمیم‌گیری در ورزش به‌ویژه فوتبال، دردسر بزرگی است و تا زمانی که وضعیت حقوقی فدراسیون‌ها یکسان باشد، تکرار می‌شود.

کلهر در خاتمه نوشت: حقوق فعال و مؤثر زنان در صحنه های مختلف بقای جمهوری اسلامی را تضمین کرده است. گاهی اوقات اقداماتی وجود دارد که در حوزه مدیریت شما نیست، اما شما باید به عنوان یک فرد مسئول مسئولیت پذیر باشید. در بازی ایران و عراق تمام تلاشم را برای حضور بانوان انجام دادم اما در بازی آخر پیگیری ما راه حلی پیدا نکرد. متاسفم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید