بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها فاصله است/ فقط 5 درصد بودجه ورزش را داده اند!

ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1802002

وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش تاکنون پانصد درصد بودجه خود را دریافت کرده و همه کمک ها از منابع موجود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی در دیدار با روسای فدراسیون های ورزشی پس از شنیدن صحبت ها، انتقادات و پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه گفت: به نوبه خود می گویم خدمت همه حاضران، خدا قوت و خسته نباشید. تشکر می کنم. همچنین از زحمات زحمات آقای صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این چهار ماه و نیم تشکر می کنم.

وی ادامه داد: از معاونت های محترم وزارت ورزش هم تشکر می کنم. من بدون تعارف وارد بحث می شوم و اگر جلسه امروز از این راه درآمدی برای من به همراه داشته باشد، اما در واقع احساس می کردیم جلسه امروز ویژه خواهد بود به همین دلیل از نمایندگان خواستم در افتتاحیه کامل وزارت ورزش حضور داشته باشند. کسب و کاری باشید که به حمایت شما نیاز دارد. خیلی ها دوست دارند بگویند سازمان ورزش با جوانان ادغام شده و برای جوانان کم کاری کرده و حقشان را خورده است.

وزیر ورزش گفت: در دنیا به جوانان اهمیت زیادی داده می شود و نظارت بر رشد جوانان با برگزاری زمین های مختلف ورزشی مهم است. همه شما خسته اید و چهار ساعت است که کنار هم نشسته اید، اما امروز یک استثناست و امیدوارم برای ارائه نکات منتظر بمانید. می خواستم با نظر معاونین آشنا شوم و قطعا جلسات تخصصی در آینده مفید خواهد بود.

سجادی ادامه داد: سه چهار روز پیش دستوری از هیئت دولت دریافت کردم که تا یک ماه آینده فرصت داریم اطلاعات فدراسیون ها را تکمیل کنیم. با این جلسات قصد داریم کار را شروع کنیم و طبیعی است که شروع طوفانی داشته باشیم. ما تعاملات خوبی با مجلس داریم و ایده های خوبی می گیریم و هر نماینده با چهار پنج نامه به وزارتخانه می آید. طبق آمار ما 200 نماینده مجلس با من جلسه داشتند که خیلی اتفاق خوبی است. همه این مطالبات در حال پیگیری است.

وی افزود: آیا تا به حال با خانم فرامرسیان تماس گرفته اید، چند درصد از 27 درصد را داده اند؟ فقط پانصد درصد به ما بودجه داده اند. همه کمک ها از منابع موجود بود و قرار بود 200 و هزار میلیارد تن به استان ها برود، اما کاری از پیش نبرد.

باید قدر موقعیت ویژه زنان را دانست

وزیر ورزش درباره تشییع پیکر شهدای گمنام در این وزارتخانه نیز گفت: امیدواریم این بزرگواران از خداوند منان توفیق در راه پیش رو داشته باشند. با تشکر از عزیزانی که برای تحقق این امر زحمت کشیدند.

وی در مورد ورزش بانوان افزود: برای جامعه ورزش بانوان آرزوی بهترین ها را داریم و خواهشمندیم سطح بانوان شاغل در فدراسیون ها را در نظر بگیرید که اگر نیاز به حمایت بیشتری داشته باشند من و خانم فرامزیان با کمک آقای مطلبی حمایت خواهیم کرد. آقای مطلبی مطلبی در جایگاه ویژه «زنان ارزش دارند.

عفاف و حجاب برای زن نیست

وی افزود: طرح تحول نیز از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد که شیوه جدیدی از کار است. ما جلسات پی در پی با رئیس جمهور داشتیم که خوب است. مرا در اجرای احکام جدید با بالاترین کیفیت که یکی از مهم ترین احکام عفاف و حجاب است کمک کنید. به ما ماموریت هایی داده شده است و از خانم کاظمی پور می خواهم با نایب رئیس فدراسیون ها جلساتی داشته باشند.

سجادی تاکید کرد که باید در ورزش و فدراسیون ها به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که تاکید زیادی بر این موضوع وجود دارد و مسئولان مربوطه نیز از ما درخواست پیگیری این موضوع را دارند. البته عفاف و حجاب مختص خانم ها نیست و آقایان باید طوری رفتار کنند که نشان دهد به این مهم احترام می گذارند.

مصوبات شورای برون مرزی را جدی بگیرید

وزیر ورزش با تاکید بر لزوم توجه به مصوبات هیئت دولت، گفت: مصوبات شورای برون مرزی را جدی بگیرید. ما نباید شاهد لابی گری افراد مختلف باشیم. لطفاً همه موارد مورد تایید را روشن کنید. هیئت دولت تاکید کرد که قوه مجریه باید با نخبگان و صاحب نظران جلسه داشته باشد نه فقط نمایندگان مجلس و مسئولان. افراد نخبه ای هستند که ایده هایی دارند، بنابراین باید یک جلسه نخبگان را در نظر بگیرید. همه شما یک منشی و یک نایب رئیس دارید اما افراد زیادی در رشته های تخصصی به غیر از فدراسیون هستند که می توانند کمک کنند.

بین وزارت ورزش و روسای فدراسیون ها فاصله وجود دارد

سجادی افزود: باید جلسات متعددی در زمینه دیپلماسی ورزشی برگزار کنیم. باید حقوق ورزش، بانوان، جوانان و… را خیلی جدی بگیریم و به مشاوره شما نیاز داریم. احساس می کنم فاصله ای بین وزارت ورزش و روسای فدراسیون ها وجود دارد. تلاش می کنیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: فقط این هفته در فدراسیون ها نبودیم اما از شنبه به تنهایی در فدراسیون ها خدمت می کنیم تا مخاطب و شنونده مشکلات شما عزیزان باشیم. ما فدراسیون ها را فراموش نکرده ایم و فقط شروع است.

وزیر ورزش با بیان اینکه در منطقه اوراسیا به روابط خوبی دست یافته ایم، گفت: لطفا برنامه بدهید. ما آن را با کمال میل انجام خواهیم داد. ما نیاز به جلسات چهار یا پنج ساعته داریم تا زمان کافی برای روسای فدراسیون ها باشد و به نتیجه برسیم. از سال آینده اگر زنده و سرحال بودم شکل جدیدی از جلسه برای خدمت بیشتر داشتیم. ضمناً روسای محترم فدراسیون ها در صورتی که تصمیم به ایجاد تغییراتی در فدراسیون ها داشته باشند باید قبل از انتخابات تغییرات هر حوزه را با معاونت مربوطه در وزارت ورزش هماهنگ کنند.

قوانین صندوق جانبازان شما باید بازنگری شود

وی با اشاره به انتقادات به قوانین فدراسیون گفت: 12 سال پیش برای صندوق حمایت از ایثارگران قوانینی نوشته شد که همچنان فعال است. به نظر شما قوانین جدید فدراسیون ها سخت است اما می خواهم بپرسم آیا نیازی به بازنگری در قوانین صندوق پیشکسوتان نیست؟ لطفا در بررسی این سیاست کمک کنید. همه روزنامه نگاران، ورزشکاران و دیگران. شما باید از مزایای صندوق استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید