خبر حضور من در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک صحت ندارد/ وزارت ورزش و جوانان نقشی در یکپارچه سازی بودجه ورزش کشور ندارند.

ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797955

یکی از رهبران دستور اکید داد تا زاغی ها را تحویل دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این برنامه ریزی و چشم انداز سازمان برنامه – بودجه برای بودجه ورزش در سال آینده است و من و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان نقشی در این تغییر نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی اسکی در المپیک زمستانی 2022 گفت: میهمان فدراسیون اسکی هستم و این فدراسیون در حال برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی است تا امیدوارم. که المپیک پیش رو با کیفیتی خوب برنامه ریزی و اجرا می شود تیم ایران مانند دوره های گذشته مراحل آماده سازی خود را پشت سر گذاشته است با تشکر از فدراسیون ورزش های زمستانی و مشاور وزارتخانه بدیهی است فردا آخرین روز این مسابقات است. اما چون فردا باید در کابینه حاضر شوم، امروز نوبت من بود که در خدمت همکارانم باشم.

وی ادامه داد: درباره کیفیت مسابقات صحبت شد و شاهد بودیم. از برگزارکنندگان و برگزارکنندگان این رویداد تشکر می کنم و امیدوارم شروع خوبی برای فصل باشد. خبرهای خوبی برای پیست شمشک در پیش داریم. انشاء الله مستقر فدراسیون در شمشک خواهد بود و این پیست به صورت آزمایشی در اختیار فدراسیون قرار می گیرد. علاوه بر اسکی در نظر داریم ورزش های زمستانی را در کشور برنامه ریزی کنیم. سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی دارای زیرساخت ورزش های زمستانی است و در حال بررسی آن هستیم تا در زمستان با هزینه کم میزبان ورزشکاران و علاقه مندان به صورت موقت باشیم.

وی افزود: در بخش خصوصی چندین بخش دیگر به صورت استاندارد و غیراستاندارد در کشور داریم که در نظر داریم با بخش خصوصی بر فعالیت ورزش‌های زمستانی در سایر نقاط کشور نظارت کنیم. امیدوارم شروع فصل خوب و دور باشد و همه متسابقان سالم به مسابقات بروند و با روحیه ای مضاعف به آغوش خانواده برگردند. ما فقط نقش حمایت از فدراسیون را داریم. ما موظفیم حمایت کنیم و زیرساخت ها را فراهم کنیم و هماهنگ کننده خوبی باشیم و به همکارانمان و به آنچه دولت و فضای دولتی به ما داده است، روحیه بدهیم. به فدراسیون های ما بدهید و کمک کنید. کشور از این موهبت الهی و ظرفیت طبیعی برخوردار است و از هموطنانم می‌خواهم این فرصت را از دست ندهند و طبق پروتکل‌ها آمده و از این ورزش مفرح و زیبا استقبال کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد پیست اسکی شمشک گفت: با هماهنگی شرکت توسعه و اهالی خوب شمشک و فدراسیون اسکی در نظر داریم در روزهای آینده قرارداد فدراسیون اسکی را با شرکت گسترش منعقد کنیم. شرایطی فراهم شود تا پیست شمشک پس از سال‌ها تعطیلی امسال بازگشایی شود و به رونق این منطقه کمک کند. مشکلات قانونی در این زمینه وجود دارد و مواردی وجود دارد که از یک بزرگ‌تر درخواست کرده‌ام در آنجا میانجیگری کند. همه دست به دست هم می دهند و پیست شمشک را دوباره باز می کنند و از بسته شدن مجدد آن جلوگیری می کنند.

سجادی با اشاره به خبر حضورش در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک گفت: اینها شایعه است اما ما علاقه مندیم که انتخابات به بهترین شکل برگزار شود. ما چند برنامه ورزشی خوب داریم. ما خیلی زود یک کمیسیون اقتصادی برای ورزش تشکیل دادیم و افرادی را بررسی و انتخاب کردیم که از منابع درآمد خوبی که از فرصت های ورزشی به دست می آوردند تا حدودی به منابع کشورمان کمک کنند. یکی دیگر از کارهای خوبی که شروع کردیم، واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بود که خوشبختانه به خوبی پیش رفت و دولت هم خیلی کمک کرد.

وی گفت: من به عنوان یک ورزشکار بزرگتر و هم اکنون به عنوان خادم ورزش از رئیس جمهور محترم تشکر می کنم که از همان هفته اول کاری که از ایشان خواستم برای واگذاری این دو باشگاه اقدام و مسیر را ادامه دهند، از من استقبال کردند. آنها به شدت قبول کردند که موافق هستند و به آنها گفتند که به راه خود ادامه دهند. کار ایشان در معاونت حقوقی ادامه داشت و از آقای دهقان تشکر می کنم. دادگاه دو تا سه هفته دیگر به پایان رسید و گزارش دفتر رئیس جمهور مجددا ارائه شد و آقای رئیسی به وزیر اقتصاد دستور داد. آزیران با توجه به قولی که در نامه امضا و تحویل به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا داده بودم، در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای این امر در سازمان خصوصی سازی است.

وی درباره موضوع خصوصی سازی نیز گفت: مکاتبات بعدی انجام شد و ما اعلام آمادگی کردیم. همکارانم در این دو باشگاه و سایر باشگاه ها اگر علاقه مند به ادامه مسیر خصوصی سازی و حرفه ای شدن هستند در کنار این عزیزان خواهم بود.«آماده حضور، مذاکره و دفاع از اسناد خود به همراه مدیران اجرایی هستم. استقلال و خوشبختانه این روابط خوب و مثبت بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شده و کتبا قول داده ایم که مقدمات واگذاری دو باشگاه برای خصوصی سازی را از بهمن ماه آغاز کنیم که نوید اطلاع رسانی خوب، آینده خوب و خبر خوش برای حضور.مطمئنم کارشناسان به من گفته اند که یکی از موفق ترین رویدادهای بورس و بورس اوراق بهادار سهام این دو باشگاه خواهد بود که پیشاپیش به ذینفعان و جامعه قول می دهم که هستیم. آماده استقبال از حضور این دو باشگاه در بازار سرمایه هستم و همچنین مطمئن هستم که اتفاقات خوبی در پیش است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ارتباط با کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برنامه ریزی های خوبی برای تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام با منابع متعدد انجام داده ایم. قصد داریم کمتر از یک سال دیگر منابع داشته باشیم. در هر صورت، چیزهای بزرگ جلوتر از ورزش است. وظیفه خودم می دانم که با همکاران و فدراسیون ها کارهای بزرگی انجام دهم اما گاهی گفته می شود سجادی به کمیته ملی المپیک می آید. ما به دنبال کارهای بزرگ دیگری هستیم و امیدواریم که انتخابات کمیته ملی المپیک به موقع و طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و ریاست محترم، برادر عزیزم جناب آقای صالحی امیری در بهترین راه و اراده بهترین فرد انتخاب می شود.

وی افزود: هر زمان که تعامل و ارتباط خوبی بین کمیسیون و وزارت ورزش وجود داشته باشد به نفع ورزش کشور است. همچنان روابط بسیار خوب و همکاری های مثبت و سازنده ای بین وزارت و کمیسیون وجود دارد و امیدوارم سال های آینده سال های خوبی برای ورزش کشور باشد. امیدوارم من و همکارانم قدردان توفیقاتی باشیم که در خدمت داریم و ضمن خدمت موفق عمل کنیم تا جامعه ورزش راضی باشد.

سجادی در خصوص تجمیع بودجه ورزش کشور گفت: در سال های گذشته نیز به همین منوال بود و کل بودجه ورزش کشور و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به وزارت ورزش رسید و برنامه های بعدی با هماهنگی وزارت ورزش انجام شد. وزارت ورزش. ما 4 ماه است که اینجا هستیم اما بودجه ماه های قبل را برنامه ریزی کرده ایم و نمی خواستیم این اتفاق بیفتد. برای ما مهم نیست؛ و حالا اگر بودجه از طریق ما باشد، بودجه می آید و با کمال احترام و به راحتی از طریق وزارت ورزش در اختیار کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار می گیرد. چیزی به نام رویداد عجیب و خاص وجود ندارد، زیرا هماهنگی و تعامل وجود دارد. این طرح تغییر ردیف های بودجه سال 1401 کل کشور است. خطوط زیر 100 در حال بررسی و خلاصه شده است. این برنامه ریزی و نگاه سازمان برنامه و بودجه به بودجه بود و من و همکارانم در وزارت ورزش نقشی در این تغییر نداشته ایم.

وی با اشاره به مخالفت مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: در عمرم چنین چیزی را نخوانده و نشنیده ام. من در ورزش بزرگ شده ام و این یک ورزش است و به شما می گویم که نیست کمیته ملی المپیک برخی کشورها اصلاً منابع دولتی ندارند. این منابع دولتی نوعی کمک است. مثلا ما بودجه ای برای فدراسیون ها نداریم، اما در عرف خودمان می گوییم بودجه برای فدراسیون; در واقع این کمک دولت به فدراسیون هاست. دولت ها کمک می کنند. این کمکی است که ما به طور سنتی آن را بودجه می نامیم. من هرگز چیزی نشنیده ام این کمکی است که می توان به هر طریقی انجام داد. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه خودمان بخواهیم شکایت کنیم و مثل خیلی چیزهای دیگر کشور خودمان را ترک کنیم. میخواد بیرون چیکار کنه؟ میگه چرا پول میدی یا نمیدی یا اونجوری میدی؟ دولت برای کمک به کشورهای دیگر چه می خواهد بکند؟ ما ورزشکار هستیم و زیر بار این حرفه ها نمی رویم.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اذعان داشت: منعی وجود ندارد. از معاونت ورزش بانوان هم سوال کردم و پیگیر این موضوع هستم. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تعدادی رشته ورزشی ویژه بانوان راه اندازی کرده است که هنوز مجوزها و دستورالعمل های لازم را برای بانوان دریافت نکرده اند. آنها کار می کنند، اما معاونت ورزش بانوان با هماهنگی فدراسیون ابتدا تصمیم گرفت استاندارد را به طور رسمی استاندارد کند و مجوز مسابقات بانوان را صادر کند تا وقتی خانم ها به باشگاه ها و باشگاه هایی که چنین زمین هایی دارند، خیالشان راحت باشد. این رشته ها برای زنان مجاز است.

سجادی درباره پرداخت مطالبات محمد انصاری نیز گفت: قول دادم؟ آیا من مسئول پرداخت مطالبات هستم؟ من به شخصه قول نداده ام اما اگر باشگاه ها قول داده اند در نهایت به مدیریت اجرایی باشگاه مربوط می شود و باید به قول خود عمل کنند و حساب ها و دفاتر مالی شان مشخص باشد. اگر به سمت حرفه ای شدن و خصوصی سازی می رویم، یکی از کارها این است که بر این مشکلات مالی و شفافیت مالی غلبه کنیم. من چیزی در مورد دخالت واسطه ها نشنیده ام. زمانی که خودم در باشگاه ها کار می کردم به هیچ واسطه ای اجازه ورود به باشگاه را نمی دادم. این به مدیریت داخلی هر باشگاه مربوط می شود.

وی در پایان با اشاره به پرداخت بدهی های گابریل کالدرون گفت: در این مورد به اندازه کافی صحبت و شفاف سازی شد. این خبر مربوط به گذشته است و من چیزی برای گفتن ندارم. دنبال چی میگردی؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید