نیروهای ورزش کشور خواستار تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک شدند.


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815161

آنها بودجه کشتی را در هیئت اجرایی برای جایگزینی رئیس سابق فدراسیون کاهش دادند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواستار تعویق انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری پایان ساعت 14 گفت: کشتی باید به جایگاه اصلی خود برسد و همچنان در حال کار هستیم. منشی مهم نیست. شما باید به کشتی برسید و آن را بسازید. کشتی بالا می رود، همه سوار می شوند. نروژ تازه شروع کار ماست و باید این روند را در صربستان ادامه دهیم، جایی که با تیمی قدرتمند جلو خواهیم رفت.

وی ادامه داد: وقتی همه اعضای کمیته ملی المپیک رای موافق دادند، من هم رعایت کردم. من هم در مورد بودجه صحبت کردم و هم در مورد هیات اجرایی که باید انگیزه داشته باشد. یکی از اعضای هیئت مدیره در مورد تغییر بودجه کشتی دروغ گفت.

دبیر در این خصوص گفت: در دی ماه 96 هیات اجرایی را به کمیته ملی المپیک واگذار کردیم که در سال بعد بودجه را از 5 به 2 میلیارد رساندیم. این عضو اجرایی نمی داند چه اتفاقی افتاده است. چطور با این دروغ ها از خدا نترسند؟! می خواستند وقت رئیس فدراسیون را بگیرند اما بودجه را کم کردند.

وی درباره اظهارات دبیر کل کمیسیون گفت: امتیاز جمع کرده اند و هر 1000 امتیاز برای هر فدراسیون یعنی 4 میلیارد تن. وزنه برداری و تکواندو به این سقف نزدیک شد اما کشتی گیر ما به تنهایی و همچنین آزاد از سقف گذشت. بنابراین نشانگرها معیوب هستند و سقف باید باز شود. تکواندو و وزنه برداری 2 سهمیه دارند اما فقط کشتی می تواند 12 سهمیه بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: سرمایه گذاری کردند و بعد از کار من 4 میلیارد در بودجه سرمایه گذاری کردند و گفتند بیش از 200 درصد بودجه را دادیم. من شخصاً با کسی موافق نیستم. انجمن کشتی من را برای صحبت انتخاب کرد و من هیچ حق شخصی برای لابی کردن ندارم. اومدم راستشو بگم 7.5 میلیارد از این 17.5 میلیارد کمک آقای نوباخت بود که از طرف خودش حساب می کند. حتی بودجه ماهانه جنگنده های IOC.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: صالح امیری مدیر قدرتمندی است و به محض اینکه توانست هیئت اجرایی را اداره کند، کار خوبی انجام داد. در مدیریت او من یک ارزیابی گذرا می دهم. مجمع انتخابات مهرماه را به تعویق انداخته است و ما رعایت می کنیم. به همین دلیل تیم دوم یا سوم را به بازی های آسیایی می فرستیم.

وی گفت: قهرمانی آسیا برای ما مهم نیست و این مسابقات برای ما یک رویداد تدارکاتی، جهانی و المپیک است. آسیا نباید رشد کند. 44 میلیون نفر به مغولستان، بلیط ما حدود 60 نفر است. همچنین باید در 12 شب 4 داور از S1 را بزنیم. آیا در رده ها مسابقات آسیایی نداریم؟! بودجه 1401 را به طور کامل به ریال نوشته ایم. هر مبارز روزانه 4000 کالری می سوزاند. چگونه به او غذا بدهیم؟!

رئیس فدراسیون کشتی نیز گفت: بدهی، رفت و آمد و ساخت و ساز هم هست. جلسه ای با ستاد تیم های ملی داشتیم و در مورد هانگژو به نتیجه نرسیدیم اما این موضوع برای رزمی کاران المپیک و مسابقات جهانی اهمیت بیشتری دارد. هیچکس مدال های آسیایی یزدانی را به یاد نمی آورد، المپیک و جهان را همه می بینند.

وی گفت: اگر برای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مهم است که برای کمک به کاروان بازی های آسیایی مبارزه کنند، نوع تمرین متفاوت است و از هم اکنون باید کمک کنیم. اساس مدال ها از این به بعد ساخته می شود. تیم اصلی ما به صربستان و تیم دوم به هانگژو می روند. مگر اینکه دوستان به فدراسیون بیایند.

منشی در خصوص اعزام تیم دوم اذعان داشت: تیم دوم ما هم خیلی خوب است و باید باز هم کمک کنند، کمک آنها با تیم های سوم و چهارم ما برابری می کند. حضورم در فدراسیون کشتی زیاد است و به سجادی گفتم اگر می خواهی مرا ببر. من تا پایان ترم کار می کنم. هر چه دستمان بازتر باشد، پرچم را بالاتر می بریم. وقتی توزیع عادلانه نباشد، هر مقدار هم عادلانه نیست.

وی درباره بحث بودجه گفت: مجلس شورای اسلامی در بحث تجمیع بودجه کمک زیادی کرده است. باید تعداد ورزشکاران را در مجلس افزایش دهیم تا حق ورزش را بگیریم. من مسئول کشتی هستم و اینجا به اندازه کافی کتک می خوریم، کمیته را چه کنم؟!

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به تناقض در چرخه انتخابی تیم های ملی خاطرنشان کرد: از دوره ای که ما آمده ایم هیچکس حقی ندارد. ممنون از صداقت کشتی آزاد با کشتی آزاد متفاوت است. تفاوت های زیادی داریم، نوع تمرین و بدنسازی و انتخاب. مهم این است که عدالت رعایت شود. همه باید بجنگند.

او درباره تحریم ورزش روسیه بر سر جنگ گفت: مبارزه جهانی بدون آمریکا، روسیه و ایران چیزی نیست. موقعیت کشتی ما در جهت درست حرکت می کند. ما می خواهیم روسیه در کشتی باشد، رقابت عالی است. روسیه و آمریکا کشتی را از المپیک حذف نکرده اند، کشتی مهم است.

دبیر هیات کشتی استان ها نیز گفت: باید برای رئیس هیات ها که وقت نمی گذارد و مربیانش تصمیم گیری شود. مربی باید رشد کند و بخواهد خودش باشد. هر کمیسیونی که کار نمی کند باید نقد شود. باید رعایت شود، از هیچکس تعارف ندارم. من باید جواب این و آن دنیا را بدهم. من از آن می ترسم.

وی با بیان اینکه از تیم ملی کشتی آمریکا برای حضور در جام تختی دعوت کردم، تاکید کرد: جام ما بین المللی است و رسما از آمریکا دعوت کرده ایم که به مبارزه ما کمک کند و یکی از بهترین ها است. دیشب ایمیل فرستادیم و هنوز پاسخی دریافت نکردیم. قطعا به همه ویزای فرودگاهی می دهیم و ما ایرانی ها می دانیم چگونه مهمان نواز باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص حد نصاب آرای اعضای جلسه کمیسیون گفت: کمیسیون و وزارتخانه نیروی ورزش کشور هستند و احساسشان این است که انتخابات باید به تعویق بیفتد. دعواها مشخص بود و همه می خواستند مهر و موم شوند. ابتدا نگفتند که باید بین خرداد یا مهر تعیین تکلیف شود. دو طرف در این مورد به توافق رسیدند و هیچ کس با هم بحث نکرد. دلایل زیادی برای این وجود دارد.

وی درباره غیبت رزمندگان خارجی در جام تختی گفت: ما از آنها دعوت می کنیم اما دلیلی برای نیامدن آنها وجود دارد. کشتی روسیه در سطح بالایی قرار دارد و ما باید سطح خود را بالا ببریم. تیم های سطح 2 و 3 می گویند پول بلیط را به ما بدهید، من نمی دهم، بلکه کشتی ام را تقویت می کنم تا آنها بیایند. همچنین باید تقویم مسابقات را تغییر دهیم.

منشی امتیاز خود را از یک تا 10 برای کشتی ایران در سال 1400 عنوان کرد: سوم، 30 درصد از ظرفیت استفاده کردیم. این ویژگی از قبل فردی است و باید محیط را آماده کرد. می دانم که فرصت های ما زیاد است و ظرفیت خود را می دانیم. المپیک 2024 پاریس، جام جهانی فوتبال 2022 صربستان و جام جهانی فوتبال 2023 اولویت های اصلی ما هستند. ضمن اینکه بازی های المپیک با بازی های آسیایی یکی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید