به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک عواقب بدی در پی خواهد داشت/ چرا برای رد صلاحیت تاج تلاش می کنیم؟!


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891229

باقرزاده قانونا نمی تواند در انتخابات شرکت کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر فردی مرتکب جرمی شده است باید قضاوت شود و وزارت ورزش قاضی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پس از پایان جلسه فدراسیون تنیس روی میز گفت: از موضوع اعلام بازنشستگی 3 نفر از اعضای فدراسیون بی اطلاع هستم. جلسه کمیته ملی المپیک و اداره کل منابع انسانی وزارت ورزش این کار را انجام دادند. از نظر قانونی فکر می کنم تا زمانی که تصمیم رسمی شان اعلام نشود مانع از حضور در جلسه نمی شوند. من نمی دانم که این افراد محکوم شده اند.

وی ادامه داد: همین اتفاقات ظرف یکی دو روز رخ داد و همگی رسانه ای شدند اما در حیطه کاری من نبوده و اطلاعی ندارم. من در سمت خود تمام تلاشم را می کنم تا انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان مقرر برگزار شود. برگزاری انتخابات نشانه دموکراسی و مسالمت آمیز بودن همه چیز است و یکی از شاخص های صلح برگزاری انتخابات است. عدم برگزاری انتخابات عواقب زیادی برای ما دارد و همه باید کمک کنیم تا انتخابات به موقع برگزار شود.


سرپرست بدمینتون تعیین می کنیم، باقرزاده نمی تواند رئیس شمشیربازی بماند

پولادگر در خصوص تصمیم رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: تعداد فدراسیون های المپیک باید بیشتر از فدراسیون های غیر المپیکی در مجمع باشد. در مورد برگزاری جلسه بحث داریم که با دو سوم اعضای جلسه رسمی می شود. موضوع دیگر اعتبار انتخابات است که شرط آن حضور بیشتر فدراسیون های المپیکی است و تلاش می کنیم این اتفاق بیفتد. مهلت فدراسیون بدمینتون به پایان رسیده و این هفته سرپرست آن را تعیین می کنیم.

وی درباره تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون سوارکاری و شمشیربازی گفت: امروز جلسه ای برای تعیین تکلیف این فدراسیون برگزار می شود. اگر تعداد المپیکی ها بیشتر از غیر المپیکی ها باشد، این مانعی ندارد و اتفاق خاصی نمی افتد. در مورد شمشیربازی هم منتظر فدراسیون جهانی نیستیم و برای این حوزه هم انتخابات برگزار می کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این قاعده و یکی از اصلاحات است و درخواست کردیم این نکته در اساسنامه تغییر کند. باقرزاده قانوناً نمی تواند در انتخابات شرکت کند و آقای وزیر پذیرفته است که تا زمان برگزاری انتخابات به عنوان ناظر عمل کند.


آدرس ایمیل فدراسیون ژیمناستیک را به ما ندادند

وی در خصوص وضعیت فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: متأسفانه تلاطم هایی وجود دارد. ما پیگیر هستیم و قصد دارم فردا زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون را اعلام کنم. متاسفانه ایمیل فدراسیون برای کارکنان سابق این فدراسیون است و امکان ارتباط با فدراسیون جهانی وجود ندارد. ما با مقامات نظارتی تماس گرفته‌ایم تا ایمیل را دریافت کنیم، اما متأسفانه آنها همکاری نکرده‌اند و این تا زمانی است که مأموریت آنها به پایان برسد.

پولادگر در خصوص طرح سوال حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و موضع وزارت ورزش در این زمینه و اینکه اقداماتی برای جلوگیری از حضور وی در انتخابات صورت گرفته است، گفت: نمی دانم چرا باید تلاش کنیم. تاج از شرکت در انتخابات جلوگیری کند. ما در ایران نهادهای نظارتی و سیستم قضایی داریم و اگر فردی جرمی مرتکب شده است باید قضاوت کند و وزارت ورزش در جایگاه قاضی نیست.

مهدی تاج» سرپرست بعدی فدراسیون است


تایید صلاحیت فدراسیون فوتبال در حیطه وظایف وزارتخانه نیست

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره تهدید مجلس مبنی بر اینکه در صورت ورود تاج به انتخابات، وزیر ورزش به مجلس احضار می شود، تاکید کرد: اگر تاج وارد انتخابات شود به دکتر سجادی و وزارت ورزش؟ ما صلاحیت فدراسیون فوتبال را تایید نمی کنیم و آنها کمیته ای دارند که صلاحیت را تایید می کنند و رگولاتورها بررسی می کنند و آنها نیز صلاحیت را تایید می کنند.

پولادگر درباره عملکرد ضعیف دو و میدانی در بازی های کشورهای اسلامی تصریح کرد: این مسابقات دو روز است که به پایان رسیده است و از امروز عملکرد فدراسیون ها را بررسی می کنیم تا در صورت نیاز اصلاحاتی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نمی شد، توپ در زمین وزارت ورزش و جوانان نبود، گفت: این کار به شدت بی مهری است و می دانم برخی از افراد این رویه را دنبال می کنند. اگر انتخابات کمیته المپیک طبق روال گذشته برگزار می شد، هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشت. آن زمان دو سه فدراسیون داشتیم که نمی توانستند شرکت کنند و فدراسیون هایی که امروز تصاحب شدند آن موقع مشکلی نداشتند.

پولادگار گفت که منظورش اظهار نظر صالحی امیری و انتقادات وی از وزارت ورزش و جوانان است و هرکس توپ را به زمین وزارت ورزش می اندازد، تحقیر می کند. ما می توانیم در ژانویه سال گذشته انتخابات برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید