اظهار نظر در مورد انتخاب کمیته در صلاحیت قنبرزاده نیست/ دلیلی برای ادامه حضور در کمیته ملی المپیک ندارم.


ساعت: 13:41
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885361

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دلیلی برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی تیراندازی گفت: امروز سردار قربانی برنامه تجلیل و تجلیل از قهرمانان تیراندازی را در محل فدراسیون داشت و مراسم به گرمی برگزار شد. دریافت شده توسط مربیان و شرکت کنندگان به ویژه برای مدال آوران، باکو بود. چیزی که باید به افراد خوب در مورد عکاسی بگویم این است که عکاسی جهش بزرگی داشته است و با برنامه حرکت می کند و تعداد ارسال ها افزایش یافته است. شوت های توکیو نتایج درخشانی به همراه داشت. در واقع مجموعه تلاش های بعد از انقلاب در توکیو خود را نشان داد و کمانداران به سکوی طلایی رسیدند و بعد از المپیک این جهت گیری تثبیت شد.

تیراندازی پرش های بیشتری را جمع کرده است

وی در ادامه گفت: پس از حضور سردار قربانی تیراندازی، جهش بیشتری در مسیر توسعه ایجاد شده است و معتقدم تیراندازی هم اکنون در بین 6 فدراسیون برتر ما قرار دارد و در آینده نزدیک می تواند در بین سه فدراسیون برتر ما قرار گیرد. در بین 50 فدراسیون رسمی کشور این فدراسیون از نظر تجهیزات و نگهداری با مشکلات زیادی مواجه است و برای تهیه تفنگ، تپانچه و فشنگ دست و پنجه نرم می کند. این موارد ارزشمند است و نیاز به یک چهره ملی در راس فدراسیون است که قدرت و توانایی تامین منابع مالی از جاهای مختلف را داشته باشد. سردار قربانی ارتباط تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد و مقدار زیادی مهمات و تجهیزات آماده شده که خبر خوبی برای فدراسیون تیراندازی است.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: گروه تیراندازی باید در اردوهای مختلف به ویژه خارج از کشور شرکت کند تا کمانداران بتوانند با رقبای خود به رقابت بپردازند و سپس در ماده کشورهای اسلامی شرکت کنند. باید بگویم 14 مرداد ماه کادر نظارتی ما به این مسابقات اعزام می شوند و 21 مرداد تیم های اول ما به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام می شوند و 18 و 29 مرداد افتتاحیه مسابقات برگزار می شود. . کاروان ما 500 نفر است و حضور جدی در آن کاروان وجود دارد. حضور تیم های ملی کشورمان در رده های سنی مختلف در رویدادهای بین المللی بسیار مهم است و نیاز به منابع مالی و حمایت جدی دارد. فدراسیون تیراندازی به منابع زیادی نیاز دارد و سه منبع باید در کنار این فدراسیون باشد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همه سازمان ها و بنگاه هایی که می توانند و باید به فدراسیون تیراندازی کمک کنند.

انتظار مدال تیراندازی المپیک پاریس را داریم

وی همچنین خاطرنشان کرد: آینده تیراندازی روشن است و جوانان ما انگیزه بالایی دارند و امروز همه دیدند که حضور فعالی داشتند و به سکوی طلایی باکو رسیدند. در این میان خانم هانیه رستمیان به رکورد جدیدی دست یافت و شایسته تقدیر است. فدراسیون تیراندازی قطعا در بازی های آسیایی هانگژو روی سکو خواهد بود و پس از آن تیراندازان برای المپیک پاریس آماده می شوند. تیراندازی سه رویداد آینده دارد، مسابقات کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی هانگژو و نقطه هدف المپیک خواهد بود و انتظار داریم تیراندازی مانند توکیو در پاریس روی سکو باشد و بر اساس ارزیابی ما امیدواریم این اتفاق بیفتد.

صالحی امیری سپس در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور در انتخابات کمیته ها گفت: همانطور که قبلا هم گفتم دلیلی برای حضور در انتخابات ندارم و همه تلاش کنید تا فردی شایسته بیاید و بر صندلی کمیته ملی المپیک تکیه بزند. و من به هم زدن کمک خواهم کرد و پرشی که در کمیسیون شکل گرفت با حضور یک فرد ذیصلاح سریعتر ادامه خواهد داشت. تا زمانی که با شما صحبت می کنم، تصمیم من برای عدم ثبت نام در انتخابات قطعی است.

صحبت از انتخابات کمیته ها در صلاحیت قنبرزاده نیست

وی در خصوص انتقاد منصور کنبرزاده از معرفی باشگاه های آرارات و نساجی به عنوان نمایندگان باشگاه های ورزشی در جلسه کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: آقای کنبرزاده صلاحیت ندارد که بگوید چه کسی باید انتخاب شود. این موضوع در صلاحیت شورای اجرایی است. پیشنهاد توسط رئیس کمیته ملی المپیک و تصمیم گیری توسط هیئت مدیره انجام می شود. قنبرزاده صلاحیت ورود به اساسنامه و اساسنامه کمیته ملی المپیک را ندارد. لیست پیشنهادی من هم خیلی واضح بود. من 10 نفر دو برابر نیاز را وارد کردم و طبق اساسنامه حق انتخاب هیات اجرایی است و اعضای هیات اجرایی از 10 نفر پنج نفر را انتخاب کردند. اسامی آنهایی بود که سخنران اعلام کرد.

به تعهداتم طبق قانون عمل کردم

رئیس کمیته ملی المپیک نسبت به انتخاب 5 کارشناس ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک اذعان داشت: از کسانی که در این زمینه صحبت می کنند بپرسید. من به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک مسئولیت دارم که در چارچوب اساسنامه اقدام قانونی کنم. در چهار سال و نیم گذشته، کاری که کمیته ملی المپیک انجام داده، در اساسنامه است و هیچ تناقضی وجود ندارد. برخورد با سلایق و دیدگاه های مختلف طبیعی است و باید این فضای باز را داشته باشیم و این ظرفیت را در خود ایجاد کنیم که همه حق انتقاد و اظهار نظر دارند. من به همه آنها احترام می گذارم و به هیچکس پاسخگو نیستیم.

وی در پایان گفت: من فعالیت خود را در چارچوب اساسنامه تعریف کرده ام و در چهار سال و نیم گذشته هیچ مرجع و فردی در این فرآیندها نظر تحمیلی و اعمال نکرده است و مسیر ما روشن است. در خصوص انتخابات دو بار ظرفیت را معرفی کردم که طبق اساسنامه مداخله رئیس جمهور و انتخابات توسط اعضای اجرایی است. از بین آنها پنج نفر را انتخاب کردند و روند کار طبق قانون اساسی است، اما طبیعی است که برخی موافق و برخی دیگر مخالف باشند و نظر باید برای همه آزاد باشد و دلیلی برای پاسخگویی نداریم. من کاملاً به همه نظرات احترام می گذارم و وقتی خودم اعلام می کنم که دلیلی برای ثبت نام ندارم بقیه اش تاریخ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید