پایان احتمال رد صلاحیت «تاج» به دلیل زیر سوال نرفتن اعضای کمیسیون بدوی از سوی فیفا/ شرکت قنبرزاده در انتخابات فدراسیون فوتبال به شرط استعفا از وزارت نفت!


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884644

به نظر می رسد کار احراز صلاحیت یکی از اعضای جنجالی انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ جلسه کمیته مقدماتی انتخابات فدراسیون فوتبال امروز برگزار شد تا ببیند آیا یکی از نامزدهای کلیدی کابینه در جلسه 17 شهریور این فدراسیون شرکت می کند یا خیر. در این جلسه که حتی درگیری لفظی بر سر استدلال له یا علیه یکی از کاندیداها وجود داشت، تصمیماتی اتخاذ شد.

از شنیده های ما مشخص می شود که علیرغم اینکه هیئت 5 نفره کمیته پیش انتخاب متشکل از 2 عضو علی البدل و 3 عضو دائمی با صلاحیت رئیس سابق فدراسیون فوتبال از شروع به شرکت در این رقابت های انتخاباتی در نهایت با 3 رای منفی اعضا قطعی شد، این امر به منظور عدم سوال از فیفا در مورد یکی از مفاد اساسنامه فدراسیون مبنی بر عدم امکان ورود یک نفر انجام شد. ، که 3 دوره عضو هیئت مدیره بود.

با این تفاسیر به احتمال زیاد مهدی تاج تا پایان مهلت رد صلاحیت نمی شود و به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس می شود اما این پرونده برای یکی از معاونان وی است که سابقه دارد. نقشی غیرقابل انکار در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها. او دارای فدراسیون موقت فعلی است که تاکنون نمونه ای از آن نبوده و جایگاهش با تاج متفاوت است.

بنابراین تصمیم فعلی اعضای کمیته بدوی این است که منصور قنبرزاده، سرپرست فعلی اداره کل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت که این روزها در کابینه جنجالی قرار گرفت، بدون استعفا از دولت خود. پست و اینکه چه کسانی علاقه دارند نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ شوند.تا الان صلاحیت تایید نشده مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

طبق بند ج ماده 3 پیوست شماره یک قانون اساسی جدید فدراسیون فوتبال قنبرزاده برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال و تصدی هر سمتی باید رسماً از آن سمت دولتی استعفا داده و تأییدیه خود را ارائه کند. کمیسیون مقدماتی انتخابات؛ موضوعی که قنبرزاده با آن مخالف است.

بنابراین مشاهده نام قنبرزاده در لیست نامزدهای نهایی تنها در صورت ارائه نامه رسمی انصراف خود از این سمت دولتی به اعضا امکان پذیر است؛ پستی که مدیرکلی محسوب می شود و تلاش قنبرزاده برای پست جلوه دادن این کرسی دولتی مفید نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید