چالش اصلی کمیسیون بدوی انتخابات با رد صلاحیت 3 نفر/ شکایت کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به کمیسیون اخلاق!


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884915

در ساعاتی مانده به اعلام نتیجه نهایی تایید صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی وارد چالش بزرگی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در حالی که اکثر حواشی و اخبار مربوط به انتخابات ریاست و نایب رئیسی فدراسیون فوتبال از کانال کمیته بدوی حذف شده و مهم ترین اخبار تبلیغات انتخاباتی به نوعی به این کمیته مربوط می شود، جدید تحولاتی از این عنصر برای تصمیم گیری شنیده شده است.

ساعات داغ کمیته پیش انتخاب فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری قاطع به دقایق پایانی خود رسیده است اما موضوع تضاد منافع و دو نفر از اعضای این کمیته به همین جا ختم نشد و بررسی ها نشان داد که رئیس این کمیته در وزارت علوم نیز فعالیت می کند و تحقیقات و فناوری انجام می دهد و بر اساس اساسنامه فدراسیون این موضوع باعث محرومیت وی می شود.

پس از برکناری گردانی به دلیل سابقه همکاری با سازمان لیگ و استعفای شاه کرمی به دلیل مسئولیت در وزارت نفت، حالا خبر رسید که علی فلاحتی شهاب الدینی رئیس این کمیته نیز از اعضای دانشگاهیان است. کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی اکنون تنها حبیب الله حبیبی عضو حقوقی این کمیسیون و سیاری امینی نایب عضو باقی مانده اند که هیچ مشکل قانونی برای حضور و تصمیم گیری در کمیسیون ندارند.

نکته جالب توجه در این میان این است که هر 3 عضو حامی عدم تحقیق و تفحص از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال در مورد محدودیت حضور مهدی تاج در انتخابات آتی، اجازه رای دادن قانونی و هرگونه دخالت و نظر آنها را ندارند. قطعاً فوتبال را تحت تأثیر قرار می دهد و ایران را به جاده های سختی می کشاند.

از سوی دیگر شکایتی از اعضای این کمیته پیشرو خبری و عالی رتبه توسط امیررضا واعظ آشتیانی و صادق رئیسی کیا دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق فدراسیون تقدیم شد. دلیلی برای زیر سوال بردن اصل بی طرفی کمیته بدوی پس از مصاحبه که رئیس آن به نفع یکی از نامزدها معرفی شده است.

این شکایت درخواست تغییر رئیس کمیسیون بدوی و همچنین عزل اعضای دولتی این کمیسیون را به ثبت رساند و امروز پس از ثبت در سامانه کمیسیون اخلاق، نسخه ای از آن برای سید میرشاد ارسال شد. مجدی سرپرست و حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال.

لازم به ذکر است در رابطه با پرونده مهدی تاج بند 3 ماده 33 اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت تاکید می کند که هیچکس نمی تواند بیش از 3 دوره عضو هیات مدیره یا رئیس باشد و این موضوع در کمیته مقدماتی و محافل فوتبال رقابت می کند. تاج تنها کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال است که 3 دوره عضویت در هیات رئیسه را برعهده داشت که 2 دوره نایب رئیس علی کفاشیان بود و یک دوره نیز سرپرست فدراسیون فوتبال شد. . بنابراین در حاشیه فدراسیون بیش از هر زمان دیگری زمزمه هایی مبنی بر محرومیت تاج به گوش می رسد و حتی اعلام رسمی آن در ساعات آینده اصلا بعید نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید